The Stig Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei. Jeg driver for tiden å leker litt med Ubuntu, og må si meg meget fornøyd så langt. Dessverre har jeg et merkelig problem, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Når jeg starter OS-et får jeg oppstartslyd (trommer ol.), men det er alt. Prøver jeg å spille av for eks. en flash-film fra Gamer.no, kommer det kun bilde, ikke lyd. Det kommer heller ikke lyd om jeg kjører en "Hardware test > Check sound". Jeg er veldig fersk med linux, gå derfra utifra at jeg har oversett de mest banale løsninger Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Gå inn på «preferences» -> «sound» og still det meste til ALSA der. Det er min gode erfaring. Har aldri hatt problemer hverken med flash eller java når det kommer til lyd. Men hadde mange problemer med å spille av MP3, Wav og FLAC-filer fra 8.04.1 og en stund fremover. Nå har også det problemet løst seg her. Mistenker dårlig versjon av gstreamer i lengre tid. Bla bla bla... du får prøve, så får vi se :-) Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 No luck. Lenke til kommentar
Shepard85 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 https://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L#Audio se punkt 3.4.7 : Audio. Men å bytte en liten innstilling kan du sikkert komme i boks. btw: Hvilken flash har du? Adobe sin eller en open source flash....? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Virker nå, etter en restart. Godt mulig det var "ALSA"-trikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå