Rinox Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei! Jeg driver med et lite prosjekt for meg selv nå, hvor jeg blant annet behøver å sveise sammen, innloggingen, registreringen og PM-systemet i phpBB og WordPress. Jeg tenker at den enkleste måten å gjøre dette på er ved å få begge brukertabellene til å oppføre seg i koden min som om de var én og samme tabell. Tenk deg at tabellene har følgende kolonner: phpBB: user_id, username password, pm, last_login, rettigheter WordPress: user_id, username password, friends Da vil jeg altså at tabellene skal oppføre seg i php-scriptet mitt, som om de var en tabell, altså ville den tabellen ha følgende kolonner: user_id, username, password, pm, last_login, rettigheter, friends Kolonner som finnes i begge tabellene vil alltid være like uansett så de kan like gjerne telle som én, istedet for å ha to like kolonner. Noen som skjønner hva jeg vil frem til her? Jeg regnermed at dette er den enkleste måten å sveise sammen phpBB og Wordpress. Har dere andre tips så kom gjerne med dem, men jeg håper jeg kan få litt hjelp med dette problemet mitt Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Mulig jeg misforstår noe her, men ville det ikke være enklere om det var samme tabell i databasen, istedet for å hacke det til i PHP? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Kanskje det... Mener du da at jeg skal lage to nye kolonner i phpBB-tabellen med user_id, username, password og friends? Da må jeg jo forandre alle wordpress filene... Noen som vet hvordan jeg kan sveise sammen begge tabellene uansett? Bare slik at jeg lærer det Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Kanskje det... Mener du da at jeg skal lage to nye kolonner i phpBB-tabellen med user_id, username, password og friends? Da må jeg jo forandre alle wordpress filene... Noen som vet hvordan jeg kan sveise sammen begge tabellene uansett? Bare slik at jeg lærer det Jeg kjenner ikke strukturen til de forskjellige, men generelt er det ofte gjørbart å sveise sammen med å ha en tabell for ett av systemene, og så bruke ett view for å tilpasse denne tabellen til det som det andre systemet forventer, og så bruke en trigger for å "ta over" inserts i viewet, og sette inn i tabellen på riktig format. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 OT: Lagrer Wordpress og phpBB passordene i KLARTEKST??!!!???? OMG! Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Hvem har sagt at jeg lagrer passordene som klartekst? Selvfølgelig krypterer jeg dem. Men takk for hjelpen deres. Skal forsøke senere i kveld og fortelle hvordan det går dersom jeg klarer det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå