Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg driver med et lite prosjekt for meg selv nå, hvor jeg blant annet behøver å sveise sammen, innloggingen, registreringen og PM-systemet i phpBB og WordPress. Jeg tenker at den enkleste måten å gjøre dette på er ved å få begge brukertabellene til å oppføre seg i koden min som om de var én og samme tabell. Tenk deg at tabellene har følgende kolonner:

 

phpBB: user_id, username password, pm, last_login, rettigheter

WordPress: user_id, username password, friends

 

Da vil jeg altså at tabellene skal oppføre seg i php-scriptet mitt, som om de var en tabell, altså ville den tabellen ha følgende kolonner:

 

user_id, username, password, pm, last_login, rettigheter, friends

 

Kolonner som finnes i begge tabellene vil alltid være like uansett så de kan like gjerne telle som én, istedet for å ha to like kolonner.

 

Noen som skjønner hva jeg vil frem til her? Jeg regnermed at dette er den enkleste måten å sveise sammen phpBB og Wordpress. Har dere andre tips så kom gjerne med dem, men jeg håper jeg kan få litt hjelp med dette problemet mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det... Mener du da at jeg skal lage to nye kolonner i phpBB-tabellen med user_id, username, password og friends? Da må jeg jo forandre alle wordpress filene... Noen som vet hvordan jeg kan sveise sammen begge tabellene uansett? Bare slik at jeg lærer det :)

 

Jeg kjenner ikke strukturen til de forskjellige, men generelt er det ofte gjørbart å sveise sammen med å ha en tabell for ett av systemene, og så bruke ett view for å tilpasse denne tabellen til det som det andre systemet forventer, og så bruke en trigger for å "ta over" inserts i viewet, og sette inn i tabellen på riktig format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...