Gå til innhold

Råd vedrørende valg mellom to bærbare

Anbefalte innlegg

Vurderer for øyeblikket to laptoper. Sikkert noen som vil rynke på nesen angående pc'ene, men grunnen til at jeg vurderer disse to er at jeg får begge til en langt bedre pris enn det de i utgangspunktet koster.

Bruken min går hovedsakelig ut på litt spilling, mye nett og nedlastning og ellers noe kontorarbeid. Altså ikke for krevende bruk. Dog, ønsker jeg å kunne kjøre litt nyere spill hvis jeg finner noe som frister. I tillegg er jeg avhengig av å kunne koble den opp til tv'en.

Alternativ 1: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL

Alternativ 2: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL

Spesifikasjonsmessig ser de for meg relativt like ut. Dog er jeg usikker på skjermkortene. Heller litt mot LG'en da det frister med 17' skjerm. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortene er omenrtent helt like, så om du har lyst på 17" er det jo et lett valg!

Husk at 17" blir mer slepbar en bærbar :p

Det er alldeles ikke noe problem. Stor sterk kar, og uansett så blir det hovedsakelig en sofa-pc. Så vidt jeg har skjønt så er skjermkortene ikke akkurat av nyere dato, men så lenge jeg ikke skal hive meg på Crysis, så burde vel dette gå greit. Sparer 2000-3000 per pc i forhold til prisen på linkene. Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Ikke glem at en 17" har vesentlig høyere oppløsning enn en 15" også, så om maskinene har ca like gode ytelser på papiret vil da 15" kjøre ifra 17" på spillytelse da den ikke trenger å kjøre spillene på den høye oppløsningen :)

-Øivind-

Får ta en vurdering igjen på det i dag. Skal ha med madammen ned slik at også hun får et ord med i laget, selv om det i utgangspunktet blir min laptop. Fikk i går kveld beskjed om at hun ønsket en sånn rosa Dell-maskin.... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...