Insomniac Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Tenkte vi skulle fått en liten oversikt over dette her. Jeg mener altså at det er AGP grafikkort som stopper fsb overklokkingen hos meg, selv med agp lås på. Post ditt resultat, evt voltmod og kjøling, og hvilket grafikkort du bruker. Jeg selv har 211mhz med GF2PRO kortet til min bror, 214mhz @ stock volt 1,58 målt med multimeter. dette er med gf2mx kortet(blåste gf4min venter på radeon9800 skal sette ned priser og kjøpe 9700 da. er derfor spesielt interessert i resultater med dette ) Jeg har tatt en skjermkortkjøler med vifte på nb, brukt nanotherm II kjølepasta, og limt en kjøleribbe fra et tnt1 kort på sb med Zalman termisk lim. Den blir småvarm/lunken, viktig med sb kjøling gutter! Fikk 203-5mhz stabilt originalt, 210mhz da jeg skiftet til Zalman passiv gullkjøleribbe, 214mhz nå med skjermkortkjøler. Har prøvd voltmod, men maskinen ble ustabil da uten at jeg skjønner hvorfor , derfor lurer jeg på om grafikkortet kukker det hele til . Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hvor stort PSU har du, og hvilket merke? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 For en ufattelig jalla sig du har.... -KJ Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 i høyeste grad lærerik, så får det se ut som det vil. jeg kaller det omtenksom opplysning. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Topower 420W Når du hadde voltmodda kortet ditt, og kjørte høy FSB og klokkefrekvens.. sjekket du noengang hva +5v og +12v linjene lå på? Hva ligger de på nå forresten, uten voltmod? Edit:staveleif Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 rundt 4.73 på 5v linjen nå, varierer litt 12,16 på 12v linjen nå ved voltmod av cpu og mem sank 5v linjen litt, men har ikke de enablet nå kanskje 5v linjen sank litt ved chipset voltmod (vdd), men ikke under 4,7 så det skal jo være greit. Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det var litt i laveste laget.. sikker på at ikke det er det som lager ustabilitet da? Virker jo nesten sånn siden systemet blir ustbilt med økt NB spenning. Er jo bare å prøve med et annet power det egentlig Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 hmm virker nesten ikke sånn, siden jeg nå bare når 211mhz stabilt med gainward geforce2pro i forhold til 214 med gf2mx400 trodde dette var normale 5v spenninger, microplex skrøt ihvertfall av det poweret når de førte det (hmm, noe de sluttet med :-? why?) men skal ta og prøve med min brors cheftec 360w senere da for sikkerhets skyld. noen andre teorier? virker jo helt på trynet at et grafikkort skal stoppe meg allerede ved 215mhx, har jo sett folk med 230+ overalt på nettet. edit: nå slo det meg kanskje at geforce2pro trekker litt mer power enn gf2mx så skal ta og prøve det senere :wink: Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det med frafikkkortet er an av de andre tingene som gjør at jeg mistenker at det er PSU som lager krøll.. for ettersom du har satt inn kort som krever mindre strøm, så har du kunnet kjørt høyere hastigheter. Vet ikke om chieftek er så mye bedre.. men det er jo helt klart verdt et forsøk. Jeg har selv chieftek 360w, men kortet mitt drar strøm til cpu fra 12v linja.. og dermed blir belastningen fordelt. Hva slags stepping har du på NB forresten? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 i høyeste grad lærerik, så får det se ut som det vil.jeg kaller det omtenksom opplysning. Post under webshoperfaringer, da, og link til det i sig. Et slikt utsagn virker bare umodent. -KJ Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 jeg har a2 stepping på nb, men a3 stepping på sb , virker litt rart men... det jeg har lest av. ble kjøpt i romjulen. Jeg har 420watt, merkelig hvis dette skal skape problemer har forresten lest om folk som modder 5v linjen, noen som kan fortelle om det? Lenke til kommentar
formann Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 jeg har a2 stepping på nb, men a3 stepping på sb , virker litt rart men... det jeg har lest av. ble kjøpt i romjulen. Jeg har 420watt, merkelig hvis dette skal skape problemer 420w burde holde ja.. helt enig med deg der. Men om HK ditt trekker alt fra 5v linja istedenfor å fordele belastningen så er jo sjansene der for at selv 420w blir for lite, noe som spenningen på 4,73v desverre peker i retning av. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 satt i chieftec 360w nå 4,892 leser 5v railen nå, dupper ned på 838 iblandt skal stabilitetsteste litt osv. så poster jeg senere ble litt optimistisk nå :smile: Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 fikk til 213mhz med gf2pro kortet nå mot 211 tidligere, noe som kan godskrives høyere spenninger fra psu regner jeg med. voltmod derimot starter på 1.64volt med 2kohm potmeteret på max, etterhvert som jeg øker litegrann blir det ustabilt og skjermbildet fryser, som tidligere. blir så at jeg denger til maskinen så en av ledningene som ble loddet fast på voltmod detter av igjen, og alt er stabilt og spennigen på 1.58 som før (skjedde forrige gang og, bare å lodde på igjen hehe) blir så utrolig skuffet at dette ikke går an, har sett etter andre folk med lignende symptomer men visst faen tror du ikke det er bare MEG i hele verden, typisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå