Scanor737 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) (treordsregelen provoserte frem en orddeling i tittelen, tilgi meg ) Heisann, jeg lurte på om det fantes noe fint program som jeg kan stille inn til å ta bilde en viss del av skjermen ved et enkelt tastetrykk. Vet om noen der jeg kan velge område på nytt hver gang. Her skal det helst være forhåndssatt. Gjør ingenting om det er gratis! Endret 4. desember 2008 av Scanor737 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) http://www.wisdom-soft.com/downloads/downloadfiles.htm også velger du ScreenHunter 5.0 Free. Edit: Hvorfor la du med en link til YouTube ?? Endret 4. desember 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Fast Stone Capture liker eg godt. Den nyaste versjonen må ein betale for, men 5.3 er gratis. Kan lastast ned her: http://www.oldapps.com/old_version_FSCapture.php Lenke til kommentar
Scanor737 Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Det var bare signaturen. Takk for svar Torbjørn og Pizzaen. men finner ikke helt frem til ett "fixed" område den skal ta bilde av ved tastetrykket, f.eks. et utvalgt kvadrat av skjermen.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 I Fast Stone Capture: Ctrl + PrintScreen, då kan du sjølv markere området du skal fange. Alt + Printscreen fanger det vindauget du vel. Lenke til kommentar
Scanor737 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Er klar over det. Er litt vanskelig å forklare. Det jeg er ute etter er et fastsatt område, slik at jeg ikke trenger å merke det samme området for hver gang. Er ganske mange bilder som skal taes nemlig... Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 SnagIt klarer det du trenger, bruker dette programmet selv. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Alle har vel sine meninger.. Men jeg bruker Bilderman. Det er gratis, 140 kb exefil som kan kjøres direkte uten installasjon Best imo Lenke til kommentar
Scanor737 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 SnagIt klarer det du trenger, bruker dette programmet selv. Herlig, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Kvifor ikkje gratisprogrammet Screenshot Captor. Donationcoder.com som har laga programmet har også ein miniversjon, Minicap som du kan styre via kommandolinja. Treng du ikkje redigering er dette siste eit fantastisk program. Med MiniCap kan du heilt automatisert f.eks. starte Opera med ei spesifikk adresse, oppdatere sida, vente x sekund, ta screenshot med spesifikke x-y koordinat, tone ned bakgrunn, lage ramme automatisk, lagre i mappa x med navnet ...idag, klokkeslett osv. og lukke Opera og Minicap. Men ein slik prosess kan du også koble til eit enkelt tastetrykk og ta billeta manuelt. Men er dette siste det primære so skal du heller gå for Screenshot Captor. Endret 6. desember 2008 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå