Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SDSL + Router + Spilleserver

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått SDSL, deles med Router. Vet ikke hvordan delingen virker, men f.eks. en Counter-Strike server jeg lager finner ingen av vennene mine. Den vises ikke på nettet. Noen som vet en løsning, har Norton Antivirus 2002, men den forårsaker ikke dette, virker på forrige ISP med den. Min anelse er da: Routeren, den har visst også en brannvegg innebygd. Er folket her enig i det eller? Kan det være noe annet?

NB: Kan joine andre servere, IP-adressen hjelper ikke, jeg er rett og slett usynlig på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke brannmuren skal ha noe å si, siden ingen egentlig sender data til deg før de "joiner" gamen din (hvilket de ikke kan :wink: ) Men - jeg kan også ta feil. Prøv å slå av brannmuren på den porten det gjelder og prøv igjen. Hvis det ikke funker, kontakt ISP :lol:

Lenke til kommentar

ja... fant fram noe DMZ greie på routeren... men må skrive en ip-adresse... det står noe der fra før av, det er siste tallet/tallene i ip-adressen... hva er det da? jeg er koblet på nr 3 i routeren hvis det har noe å si!

(gidda ikke lese i bruksanvisninga) ;)

Thanks!

Lenke til kommentar
ja... fant fram noe DMZ greie på routeren... men må skrive en ip-adresse... det står noe der fra før av, det er siste tallet/tallene i ip-adressen... hva er det da? jeg er koblet på nr 3 i routeren hvis det har noe å si!

(gidda ikke lese i bruksanvisninga) ;)

Thanks!

Jeg vet nøyaktiv hva du skal gjøre, men kan også sverge på at det står i bruksanvisningen som du ikke giddet å lese...!

RTFM, for noe latskap å komme hit uten å ha lest bruksanvisningen engang... :lol:

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
tror nok det er Routern som blocker ja.

Du kan jo kanskje sette på NAT eller DMZ Host (husker ikke helt hva det hete).

Bruker det på maskina mi, og da har jeg ikke problemer med firewallen når jeg skal spille/sende eller motta filer.

Du setter vel ikke ditt interne nettverk i DMZ?

Lenke til kommentar
tror nok det er Routern som blocker ja.

Du kan jo kanskje sette på NAT eller DMZ Host (husker ikke helt hva det hete).

Bruker det på maskina mi, og da har jeg ikke problemer med firewallen når jeg skal spille/sende eller motta filer.

Du setter vel ikke ditt interne nettverk i DMZ?

Hva annet? Hehe ;)

Les PM Navidi :)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Hei

Fikk det til. Anyway, skulle kanskje sagt at jeg hadde en router fra Belkin.

Men endelig fikk jeg det til, ved å aktivere DMZ, hadde nok ikke lagra oppsettet de gangene jeg prøvde det før ;)

Ikke alltid de letteste løsningene er de beste. :wink:

Lenke til kommentar
Legg merke til at det å aktivere DMZ gjør deg 10X mer utasatt for hackerangrep, siden PC-en din kobles dirkete opp mot nettet, og ikke lenger har beskyttelse av routeren...........

Det er hvis du ikke bruker det riktig.... i utgangspunktet skal det være en fw på hver side av dmz, og det vil gjøre at dmz'en ikke blir mer utsatt

Lenke til kommentar

Samma om jeg blir med utsatt for hackerangrep, jeg har uansett en ganske god brannvegg på maskinen min... I så fall hvis noen hackere har kommet seg forbi den andre brannveggen har de ikke ødelagt noen filer eller noe sånt ennå!

Lenke til kommentar
Legg merke til at det å aktivere DMZ gjør deg 10X mer utasatt for hackerangrep, siden PC-en din kobles dirkete opp mot nettet, og ikke lenger har beskyttelse av routeren...........

Jeg vil heller si det sånn at det å ikke ha på DMZ vil gi deg 99,99999% beskyttelse, og det å aktivere DMZ gir deg 0,00000000% beskyttelse.....

Software brannmur fungerer dårlig i mine øyne.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...