Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spinkel 16åring ønsker å bli større:)


presets

Anbefalte innlegg

HAHAHAHAHA ikke hør på Lubben hvertfall...

 

spis riktig og hver 2. eller 3. time, spis heller lite og ofte enn mye og sjelden.

 

Følg et fast program i en gitt periode - mange gode tips om programmer osv på www.iform.no

 

BRUK kosttilskudd - proteiner, karbo og eventuelt kreatin.

 

Øk med vekter hver uke slik at musklene dine MÅ bli større og sterker! en vanlig vektøkning er 2,5 eller 5kg..

 

OG sist men ikke minst: GJØR ØVELSENE RIKTIG! spør en kamerat som har trent en stund eller en personlig trener om du er usikker på hvordan du skal kjøre en øvelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men uansett.. du kan ikkje si at en person på 12 år for å overdrive litt har godt av å trene tungt hardt og lenge??

Personen i tråden her er 16 år, selv om jeg er uenig med deg uansett.

 

det har det ver mange dokumentarer på hvor skadelig det har vert for de som har herjet på den måten.

Link til disse dokumentarene er du snill.

 

snakker ikkje om fotball, løping eller noe av det slaget. tenker utelukket på vekt trening.

Fotball er djevelens verk når det kommer til kropp. Høy belastning på sener og ledd, og ujevn trening av kroppen. (Høyre side vs venstre side).

 

om du har noe som sier at dette ikkje stemmer så vil eg gjerne vite det.

Du får grønne og rosa prikker på huden av å spille fotball.

 

Finn en link som motbeviser den påstanden. Ser du hva jeg gjorde der? Det er du som skal bevise påstandene dine.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Takker for mange flotte tips her ;) prøvd hvordan det er å spise rå pisjasjnøtter og mandler. Tenkte jeg skulle kjøre i meg 100g daglig for å se om det hjelper, men det var ikke godt nok til å kunne spises så mye daglig. Ble litt spesielt å spise rå... Men noen tips om hvordan man kan tilberede dem i en drink eller noe for å få det godt?

Lenke til kommentar

Fått mye tips her:) veldig glad for det.

 

Kommet frem til at jeg skal prøve å få i meg en kraftig shake hver morgen, noe ala x antall råe egg, havregryn, proteinpulver, helmelk, vaniljeis, en banan og kanskje tilogmed litt kreatin?:)

 

Btw.. Lubben hadde tidenes beste tips. Pluss det at de færreste av kameratene mine tar kroppsvekta si i benkpress. Noen tar ikke halvparten engang..

 

Hvor får jeg bestilt kreatin? 8-|

 

Håvard; Hyggelig å vite jeg ikke er den eneste i Norge.. Selv om jeg gjerne skulle sluppet spinkelheten^^

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg litt tvilende til kreatin. Jeg brukte det selv, og min erfaring samt andre erfaringer jeg har hørt er at det ikke er noe særlig vits å begynne med når man er i startfasen.

 

Det er heller ingen hensikt å spise rå egg kontra tilberedte. Kroppen klarer ikke å nyttiggjøre seg av like mange av proteinene i råe egg som i stekte/kokte. Les her:

http://www.iform.no/forum/index.php/topic,....html#msg817046

Lenke til kommentar
Jeg er 16.... :p Så det bør ikke være noe problem.

 

Takk for alle tips ihvertfall.. skal besøke treningsforum ihvertfall:)

 

Skal også prøve å spise litt mer.. Ikke mer usunn mat men mer mat generelt:)

 

Er det 5×5 Beginner Strength Training Program. Du bruker?

Jeg trenger et nybegynner program selv :p

Lenke til kommentar
trodde han hadde trent i 2 år eller noe jeg, uansett så er det ikke mange som får noe merkbar forskjell ved å ta kreatin..

 

Deribose eller noe heter de kapslene jeg snakka om over.. tror jeg:p

 

Tror han hadde det, så det var vel kanskje litt dumt av meg å snakke om "startfasen", men det jeg mente er at jeg ikke tror det er noe særlig vits å begynne med alskens tilskudd (utenom proteiner) før man faktisk får ordentlige resultater med "gamlemåten".

Lenke til kommentar
Er ikke mange som tar mer enn sin egen kroppsvekt i benk når de er på denne alderen. Uansett... Venn av meg som sier han kjørte i seg kreatin i en periode og gikk opp 10 kg på det. Er det virkelig greit å gjøre som 16 åring?

 

Kreatin er helt ufarlig, noen får resultater av det og noen ikke.

Om kompisen din gikk opp 10 kg så var i alle fall mye av dette vann, siden musklene tar til seg mer vann om du tar kreatin.

 

Jeg gikk opp noen kg, og følte at jeg fikk mer "trøkk" på treninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...