Speik Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei! Denne låten ble komponert som en lett gjenkjennelig tema-melodi, som jeg kanskje skal bruke videre som filmmusikk. Kun meg på Yamaha 88-tangentern, tatt opp med Pro Tools LE. Link Hva syns folket? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ideen bak den gjennomgående melodien liker jeg. Synes med fordel dette temaet kunne vært utviklet litt mer, det formelig bes om noen kontrapunkter i deler, tror du kan klare å bygge opp mer spenning over litt tid. Nå slippes det som blir bygd opp av spenning løs veldig fort, og de helt store høydepunktene uteblir. Jeg skulle gjerne sett at jeg ble utfordret litt mer når jeg lytter. En liten kommentar til spillingen også – virker som om rytmen er litt tvungen, melodien flyter ikke i noen særlig grad. Ser for meg en som sitter litt stivt på pianoet i vill desperasjon for hver nye note en må finne, for så å hamre løs når man finner den rette. Resultatet er at en ender med stakkato der det egentlig virker som om det skal flyte sømløst. Om dette virker krast er det ikke meningen, vanskelig å være konstruktiv uten å fremstå som ekkel – i en proff produksjon tror jeg ikke dette ville gjort seg dårlig som filmmusikk etter litt videre arbeid. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Takker for tilbakemelding Jeg er absolutt ingen kjempegod pianist, jeg skjønner godt kritikken mot spillingen min. Jeg har allerede planer om å videreutvikle låten, lage et større arrangement ut av det. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei, savnet litt mer enn bare akkordene i starten der. Men dette kan det jo bli noe godt ut av, for all del. En annen ting jeg ikke likte helt, og som jeg vet du kan gjøre noe med, er at venstrehånden spiller altfor dype toner i akkordene. Hva med å flytte "sammen" hendene litt. Tenkte først på å modulere opp litt, men tror ikke det er løsningen her. Lykke til videre med kreativiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå