Beges Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Hei! Har et lite spørsmål. Er 17 år for øyeblikket. Skal jobbe litt i desember, fra 5. desember og litt ut, og har fødselsdag 20. desember. Hvilken sats vil jeg få på lønnsslippen da? 83 kr som deunder 18 tjener, eller 98, som man tjener når man er 18+ ? 5. Desember blir første gangen jeg jobber på noen måneder. Endret 4. desember 2008 av Beges Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 halla! no er ikkje eg nokken økonomi professor akkurat. men lønnen kommer veldig an på hva du jobber med, når på dagen du jobber osv. tariff-lønn eller vanlig fast lønn uten overtid, flere ting å forholde seg til. man har krav på mer lønn etter fylt 18 år. alle de jobbene eg har vert borti ligger det stort sett mellom 100-150 kr. men dette er noe du må ta opp med din arbeidsgiver, er ikkje alle som kjører opp lønnen med en gang man fyller 18. så du får høre med sjefen hva som er vanlig lønn i firmaet. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er vel ikke verre enn å spørre sjefen? Synes forøvrig lønnen din var litt lav egentlig. Er man 18 og jobber i en dagligvarebutikk så tjener man som regel rundt 120 kroner i timen. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Ingen dagligvarebutikk, nei. Er så heldig at jeg jobber på en restaurant "" De gir ikke tarifflønn, akkurat. Jobber gjerne fra 18 til 03 der, med 40% tillegg etter 9 og en halv time, og intet helge- eller nattillegg. Jeg vet satsen jeg kan få, det jeg lurer på er bare om satsen på lønnslippen jeg får i Januar vil gi meg en attenårings lønn siden jeg fylte atten i den faktiske jobbemåneden, eller ikke.. Sjefen har heller ikke snøring på lønnsforholdene, det tar økonomiavdelingen seg av. Så blir så mye styr å spørre henne.. men får vel gjøre det, for å unngå stress i ettertid. Endret 4. desember 2008 av Beges Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 ja sjefen bør i vertfall kunne klare å finne ut av det. dette er noe du må følge opp for å få det du har krav på. De på lønningskontoret følger ikkje alltid med.(av egen erfaring) eg kommer bare med gjettninger nå, men du kommer sikkert til å få den time satsen du har nå på din neste lønning. og så får du muligens de pengene som mangler på lønningen etter der igjen. er i vertfall det som har vert med meg tidligere. derfor er dette noe du må stå fast på og kreve. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du vil få antall timer før 20. desember * timelønna du har nå + antall timer fra og med 20. desember * ny timelønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå