Dahl Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei, Jeg er på jakt etter noen hodetelefoner som fungerer like bra som Koss, men gjerne med bedre kvalitet og mindre lydforurensning. Det er viktig at de er lette å ta med seg, ser greie ut og ikke gjør vondt å ha på hodet selv etter mange timer. At lydkvaliteten er minst like bra som Koss PortaPro er et absolutt must. Har sett på Skullcandy som et alternativ, men dårlig mellomtone-kvalitet og elendig byggekvalitet gjør at det er mindre aktuelt. Jeg har ikke noe bestemt budsjett, men det er ønskelig at prisen ikke går mye over tusenlappen. Noen forslag? Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hehe...måtte bare titte på tråden da jeg så emnetittelen. Altså etter mitt syn er alle andre Skullcandy bortsett fra Hesh kinesisk dritt som er pakket inn i fjortis-plast. Jeg prøvde et par G.I (de til 700) hos en kompis og de klarte jo faen meg ikke å levere en dritt med bass jo, enda jeg hadde skrudd på bassforsterker i EQ. Så var det tilfeldigvis en annen kompis av meg som også var der med sine Skullcandy Hesh. Der var bassen så god at konusen nesten flyttet på seg når den stod på maks. "Fy fader" tenkte jeg. Ironisk nok var det spilleren til 300 som gav best lyd. At 400 kr skal kunne skille mellom søppel og hodetelefoner skjønner ikke jeg. Uansett. Jeg har hørt mange som sier "Åhhh...ja, Skullcandy er bare best for faen fordi de heter Skullcandy og har god lyd"...BULLSHIT! Dette er bare oppkokt kattepiss for faen. Det er INGEN Skullcandy som kan måle seg mot headset som Sennheiser, AKG eller Koss. Om du skulle gå for Skullcandy bør du som sagt gå for Hesh, den har best bass og gir mest for pengene. Ulempen med disse andre jeg nevnte som Sennheiser osv er jo svære som fjell! Ikke hadde jeg gått på bussen med et par DJ headset på meg. Synes Koss er best når det kommer til størrelse/kvalitet. Mulig dette kom litt uklart frem, men bare spør så skal jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Sennheiser PX100 eller HD595 AKG 518 Dj eller 590 Er gode alternativer. Sjekk ut AKG og Sennheiser. Kanskje også Grado, Beyerdynamic, Ultrasone og Shure eller Ultimate Ears hvis du vurderer ørepropper. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hmmm... tror ikke han er ute etter "in-ear" bunds. Jeg ville gått for noe som lignet på Skullcandy, sånne som dekker ørene fullstendig lekker ikke så mye lyd som Kossen kan komme til å gjøre. Så noen headset på elkjøp som jeg foreslo i en annen tråd (Sindre vet sikkert om den ). Det var et par Sennheiser 685 eller noe sånt...de dekket ikke ørene som Skullcandy gjør, men til gjengjeld gav de meget god lyd. Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Nå husker jeg det. Det var disse jeg prøvde på elkjøp. De hadde en myk balanse av akkustik og bass (heller litt over mot bassen, men det gav bare en mild og flytende lyd som sank rett inn i ørene). Hva slags musikk hører du egentlig på? Stoner-Rock, Dance, Electro, Hip-Hop, Rap, Piano? Eller utenfor disse? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 AKG 518Dj anbefales på det høyeste. Utrolig fornøyd med de selv iallefall, og jeg kan være veldig nøye på lyd. Også fått prøvd et par sennheiser headsett, og disse var også veldig gode. Kan ikke huske noe navn, men begge disse merkene anbefales Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har aldri hørt på AKG, men har inntrykk at de er på nivå med Bose og Sennheiser. Tydeligvis er det ikke mye som kan skille disse i kvalitet. Jeg tror at uansett hvilket headset du kjøper vil du kunne få samm kvalitet som det du kjøper ved å endre litt på EQ'en. Håper du blir fornøyd... PS: Håper du skjønner at disse merkene er priset med minimum 500 kr og går gjerne oppover. Om du er en amatør som meg bør du ikke kjøpe noe dyrt sett som stort sett er for "proffene" Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Takk for alle tips! Skal sjekke ut anbefalingene. Hva slags musikk hører du egentlig på? Stoner-Rock, Dance, Electro, Hip-Hop, Rap, Piano? Eller utenfor disse? Jeg hører på mye forskjellig musikk, men likhetstegnet er vel at det er svært rik musikk. God lyd er derfor essensielt, rik musikk uten rik lyd blir rett og slett veldig fattig! Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ok, det er en stund siden du har svart. Mens du har vært borte har jeg selv gjort litt research om dette. Jeg har selv tenkt til å gjøre et innkjøp av et bedre headset som jeg har tenkt til å bruke til samme musikk som deg. Nå har jeg spekulert litt på forskjellige Sennheiser modeller, men aller helst 465 og så har jeg sjekket ut Beyerdynamic DT235. Jeg fant ingen forksjell i disse bortsett fra pris og lukket/åpne klokker. Selv mener jeg at det to år gamle headsettet 465 leverer mye bra lyd og fungerer til både akkustisk og basslyd. Problemet med disse er at de er ganske store/tunge og er ikke noe særlige å dra med seg i byen/bussen og stort sett overalt. I tillegg lekker de mye lyd (noe Sennheiser selv mener skal være til fordel for forbrukeren) så du bør kanskje ikke høre på full guffe i et folketett rom. Til tross av dette er det forholdsvis billige headset som gir god kvalitet til såvidt 500 lappen (700 hos elkjøp, men jeg har jo gavekort på 300 så...). Beyerdynamic'en ligger på samme pris på nettet (vil nok havne på samme pris som Sennheiser når du tar med frakt og det pisset der). Beyerdynamic skal gi god lyd og har samme kvalifikasjonene til Sennheiser (med mindre du er pirkete og henger deg selv (opp i) mikroskopiske bagateller). I tillegg er de lukket, veier mindre og tar mindre plass. Et headset du kort og greit kan ta med deg overalt Nå lurer du sikkert fælt på hvorfor du bør velge Sennheiser og ikke Beyerdynamic. Jeg mener at du får et mindre ut av pengene om du skulle gå for B. Sennheiser har fått toppscore i nesten alle tester (gjennomsnittskarakteren har vel ligget på 9/10) og alle nye tilbakemeldinger skryter veldig av headsettet. Leste **nå** nettopp at Beyerdynamicen ikke gav så utrolig bass som man skulle ønske, men likevel fikk den en 4/5. Nå er de jo selfølgelig opp til deg hva du skulle velge, men personlig har jeg tenkt til å stikke bort på elkjøp ved neste anledning og kjøpe meg Sennheiser. Dette headsettet er ikke noe som jeg har tenkt til å bruke ute og på byen, da kommer Kossen. Dette er noe jeg skal ha hjemme som mitt egen "personlige" headset til den beste musikken... Håper du også finner ut av det etter mye tenking som meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå