Gå til innhold

Ka OS er d mest stabile & beste ?...98SE...2000Pro...XP_

cxzzxc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grunnen til at win2000 og xp har lik stabilitet, er fordi xp kjører samme kjerne som 2000. dvs at xp er en påpyntet windows2000... siden det er kjernen som hovedsakelig angir stabilitet, er det ganske naturlig at det er slikt.

henger meg forresten på de som sier at det kan være en fordel å bruke 2000 på litt eldre maskiner. personlig foretrekker jeg win2000.

Lenke til kommentar

xcszcx (what ever) skrev: ?? vist d noen som vet dette heilt sikkert, kan dere si fra da, så eg slipper å trykker på den pitte lille retstart knappen på mitt Chieftec dragon kabinett 10 ganger dagen "

det går jo ann å BYTTE om på power-knappen og reset knappe!! :p

Bruk et UNIX basert OS, mest stabilt. ellers så kan jeg anbefale Windows 2000 Pro. for all del ikke installer XP, altfor ødelagt.. kansje LongHorn kommer til å være stabilt, men hvis jeg kjenner Microsoft riktig så klikker sikkert det og annen hver time :p

Jaja, men jeg anbefaler Win2kProNo.. eller 2k Advanced Server

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg W2k. Det er dødsstabilt, og de gangene det har krøllet seg, har det vært min egen feli, for mye testing av prog's, maskinware etc. Har altid en fersk Drive image-fil liggende av os'et i nyinnstallert versjon, så når jeg har rota det skikkelig til, setter jeg bare inn nytt på primary-partisjonen, og tre-fire minutter etterpå, har jeg helt ferskt os. Yppelig!!!!!

Lenke til kommentar
.... Og som med det aller fleste ting her i samfunnet, så er det bedre jo nyere det blir.  

Hmm. Ble ikke winME lansert etter win2k ? Da stemmer jo ikke den teorien helt :lol:

Personlig bruker jeg win2k, ikke den beste innstallasjonen jeg har hatt av os'et, men det er kanskje fordi jeg lånte vekk sp3 slipstreamet da jeg la det inn. Kjører sp2 nå. Denne installasjonen er så gammel at ny må jo til snart uansett. Men at win2k er stabilt er et faktum. Slår jo ikke en linuxburk, men du kan nok få en ganske pen uptime for det.

:yes:

Me best :lol::lol:

Oppfatter dette som et 'hån' mot ME sin stabilitet, men mener selv at med alle oppdateringer o.l. på plass, så er ME like, om ikke mer, stabilt en win98 (+ SE). Har hatt begge systemene i flere år (på mange forskjellige pc'er) og bruker ME nå.

Greit nok at det kanskje ikke var det mest stabile og pålitelige OS da det først kom ut, men dette har (mener jeg) blitt rettet på i oppdateringene fra MS.

Lenke til kommentar

Nå har jrg selv hatt Windows 2000 i tre år på rad og ikke hatt noen form for ustabilitet og jeg bruker pcen til det meste men i sær spilling , så dersom du cxzzxc har så mange restarer om dagen er problemet av en helt annen art , mest sannsynlig drivere eller hardware konflikt eller overklokking/bussing

Lenke til kommentar

Min erfaring med 98 - 2000 og XP:

98 Suger vilt!

2000 er raskere og mer stabilt, og enklere å bruke en winXP

Xp - har mange unødvendige wizarder og masse unødvendig fancy grafikk som gjør det uoversiktig og krever mer systemresurser enn 2000.

Edit: Pro-versjon av både 2000 Og Xp

Lenke til kommentar
Min erfaring med 98 - 2000 og XP:

98 Suger vilt!

2000 er raskere og mer stabilt, og enklere å bruke en winXP

Xp - har mange unødvendige wizarder og masse unødvendig fancy grafikk som gjør det uoversiktig og krever mer systemresurser enn 2000.

Edit: Pro-versjon av både 2000 Og Xp

Kunne ikke sagt det mer riktig 8)

Lenke til kommentar

How??? Hvordan greidde du å få Windows 2k til å klike???

Jaja.... Hvor stabilt en system er avhenger som regel av hvor mye du gidder å engasjere deg med å skaffe rette drivere og ikke instalere små dritt program.

In The end så er faktisk Windows 2K det mest stabile, men Windows XP er stabilt nok for med.

Husk: Bruk tid på å finne bra drivere dette gjelder sikkert alle OS. Dessuten ikke instaler ting du ikke har bruk for, det er som regel dette som for windows til å klikke....ikke windows alene(untatt ME da...)

Anbefaler Windows 2000 eller Windows XP'

EDIT:Å ha de nyeste ServicPakkene og Oppdateringer hjelper og godt på stabilitet(instarte netopp SP1 på XP, merket STOR forsjkelll)

Lenke til kommentar

Hva slags bil modell ville dere sammenlignet Win2k Pro med?

Ser for meg den nye 4WD Porschen: rask, stødig og med topp fremkommelighet. Det er Windows 2000 Professional i et nøtteskall.

Om man har det OS'et i dag, er det ingen grunn i hele verden til å oppgradere til XP. Har man seriøse problemer med Win2k, tør jeg påstå at det ligger i hardwaren, og at man burde se der før man oppgraderer til f.eks. XP.

Jeg vil beholde Win2k Pro til Longhorn kommer ut. Sist jeg så datoen, stå det 2004. Det er ikke så lenge til, tross alt. Om det er 2005, pytt pytt, ikke noe problem. Win2k Pro gjør alt jeg vil ha det til å gjøre inntil da.

Jeg elsker Win2k fordi det er så utrolig stabilt, jeg kan stole på det selv når jeg mishandler det med en rekke inn og avinnstallasjoner. Solid rock.

Lenke til kommentar

Jeg holder på win2k pro jeg, ikke noe problem med den, stabil og funker akkuratt som den skal...

En av de største grunnene til å ikke bruke XP for min del er aktivering....

en arbeidskamerat av meg her skulle teste en hd, så han satte den inn i maskina si (kjører xp pro)

så, med en gang han boota opp, så måtte han atkivere på nytt, ikke nok med det, når han tok ut igjen hd'en så måtte han aktivere nok en gang..

Synes det er elendig av m$ å gjøre det så vanskelig for kundene sine...

selve aktiveringen også...ringe til m$, si opp et maaange sifret nummer, for så å få tilbake et maange siffret nummer, dritt..hehe... (snakker om lovlige XP versjoner her...hehe...)

Longhorn og whatever som kommer i framtida kommer nok jeg til å holde meg langt unna, mest på grunn av palladium..liker ikke ideen...

Har begynnt å bruke slackware 9 med kde som arbeidsstasjon også, for å ha et gratis alternativ, og må si at det funker meeget bra, største problemet jeg har hatt er å få noen usb kamera til å funke...

all in all

Win2k/slack 4 me :smile:

Lenke til kommentar
Er det noen som betaler for Windows her? :o  :o

Ja!!

De som ikke har betalt for sin Windows, roper nok heller ikke høyt om det!!

:roll:

Brukte Win2k før men gikk over til WinXP for 1 1/2 år siden og angrer ikke.

Det er minst like stabilt som 2k.

Lenke til kommentar
Er det noen som betaler for Windows her? :o  :o

Ja! Jeg har betalt for alle windows versjoner jeg har hatt. Må si jeg stiller meg uforstående til alle som sier at dette skal være så dyrt... Synes ikke at prisen er så stiv jeg når man tenker på hva man må betale for annen programvare. Når man kjøper en maskin til 10-15000, er det vel ikke så mye å legge på en par lapper ekstra for et operativsystem.

litt off topic, men...

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele threaden men min mening ang. topic:

XP liker jeg best og bruker det selv men er ikke mye som skiller XP og 2000 i stabilitet, hvis det er noe i det hele tatt da. Jeg ville valgt XP siden det er nyere enn 2000, det har ett par funksjoner som 2000 ikke har samt at det har bedre støtte for hardware (innebygde drivere ++).

Jeg ville valgt XP (subjektivt valg).

Lenke til kommentar
Slår jo ikke en linuxburk, men du kan nok få en ganske pen uptime for det.

den må jeg bare argumentere litt på: http://uptime.netcraft.com/up/today/top.last.html <--se der...nede på 29.plass bare slått av FreeBSD og BSD/OS :lol:

når man ser på all time beste uptimen så er det faktisk 2 linux bokser på toppen(3 og 4 plass), men nå ser det ut som om bsd og win2k rocker alt :yes:

(og ja jeg vet at det bare er web-servere som er med i testen, men over 1000 dager med IIS :woot: )

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke kaste meg inn i diskusjonen om hvilket OS som er stabilt eller ikke, de OS'en som er basert på NT kjernen (NT, W2K, XP) har jeg ikke hatt problemer med STABILITET, mange andre problemer , men ikke stabilitet.

Problemet innledningsvis med 5 - 10 tryn om dagen er sansynligvis minnet eller CPU, sjekk om det er masse dritt i CPU vifte/ribber, varme = ustabilitet, litt avhengig av CPU, men max temp ligger rundt 50 - 80 c, rett meg dere som kan det.

Har du to minnebrikker fjern en om gangen og se om du har stabilitet.

Hvis ikke, finn no gammalt datadritt å sparke på.... Mye bedre enn å bulke chassis....

B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...