Gå til innhold

Ka OS er d mest stabile & beste ?...98SE...2000Pro...XP_

cxzzxc

Anbefalte innlegg

Eg bruker no windows 2000 Pro, d har eg gjort ei stund fordi eg har høyrt at d skulle vere d beste. (brukte bare windows 98 før 2000) Men eg må si d at, d klikker ca. 5-10 ganger dagen og d synst ikke eg er så gøyt. (har nettop formatert 01.04.03)

Men ka er d mest stabile OprativSystemet?? er d windows 98 SE, er d windows 2000 Pro eller er d kansje windows XP Pro ?? vist d noen som vet dette heilt sikkert, kan dere si fra da, så eg slipper å trykker på den pitte lille retstart knappen på mitt Chieftec dragon kabinett 10 ganger dagen :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win2K og WinXP Pro er vel egentlig ganske like på stabilitet (etter hva jeg har erfart) men så ender det jo ofte i bunn og grunn i hva slags hardware du har, programmene/driverene du innstallerer. På litt eldre maskiner vil vel Win2K være litt bedre siden det har lavere systemkrav, men har du en forholdsvis ny PC (som du har) så er det etter mine erfaringer omtrentlig like stabilt. :shrug:

Lenke til kommentar

hvordan får du Win2k til å klikke 5-10 ganger dagen? Oppdatert til siste SP(en nødvendighet) og sikker på at du ikke har et hardware problem?

Win98 er dårligst, Winxp og Win2k ligger likt, noen mener Xp er best, andre Win2k som jeg holder et knappehode på.

Lenke til kommentar
Skal ha meg splitter ny pc snart. Hva er best:  

1:Beholde min Win98 first edition til Win Longhorn kom ut  

2: Kjøpe Win XP home edition med en gang  

?? forslag ??

Hvis dette er de eneste valgene jeg hadde hatt (noe som utelukker kazaa osv. :p ) hadde det vel blitt til å kjøpe WinXP, Win98 er vel ustabilt til tider.

Lenke til kommentar
Skal ha meg splitter ny pc snart. Hva er best:

1:Beholde min Win98 first edition til Win Longhorn kom ut

2: Kjøpe Win XP home edition med en gang

?? forslag ??

Hmm, kommer ikke Longhorn ut i 2005?

i så fall så er det vel ikke mye vits i å vente på at det kommer ut.

Lenke til kommentar

Win2k skal faktisk være DØNN stabilt og fjellsikkert, men self, det kan jo alltids gå galt. Slikt er bare Windows. Men da har vi heldigvis WinXp som er etterfølgeren til Win2k, en nyere verisjon. Og som med det aller fleste ting her i samfunnet, så er det bedre jo nyere det blir.

WinXP har nå i tillegg kommet seg igjennom den fasen hvor det er EKSTREMT mange bugs, og derfor er det et rimlig sikkert OS å bruke. Det ser pent ut, det oppfører seg eksemplarisk, det er brukervennlis, og det er generelt sett bra.

Har du problemer med PCen ville jeg på aller høyeste grad anbefale WinXP, da det er et supert system. Og til deg som lurte på XP eller Longhorn så vil jeg helt sikkert si at en XP nå er bedre enn 10 Longhorn i 2005. Kjøp XP nå og bruk det. Bare tanken på å måtte sette seg ned foran en PC som bruker Win98 gir meg frysninger!

Lenke til kommentar

Du må aldri finne på å kjøpe Win Xp Home Edition :lol: d e noe av den størst dritten eg har ver borti, skal du ha XP er Professional masse bedre :smile:

Den klikka stort sett når eg skal gå inn på spill, utav et spill eller vist eg er innpå et spill og kommer ani windows knappen :evil: Da klikke d stort sett.

Lenke til kommentar
Du må aldri finne på å kjøpe Win Xp Home Edition :lol:  d e noe av den størst dritten eg har ver borti, skal du ha XP er Professional masse bedre :smile:

Siden du påstår at Pro utgaven er bedre enn Home Edition er det fristende å spørre. Vet du hva som er forskjell på de to overnevnte versjonene?

Siden du har problemer både med W2k og WXP så er det ting som tyder på at det er noe feil med maskinen din.

ps. et par tips siden du er ny, kutt ut sms språket. Det får deg til å virke som en fjortis. Overdrevent bruk av smilies er heller ikke av det gode. Det gjelder signaturen også. Ta en titt på netikette guiden på hw.no.

Lenke til kommentar

Klikker Win2K eller XP er det som regel p.g.a. dårlige drivere eller feil i hardware...

Det er ikke store forskjellen på 2K og XP når det gjelder stabilitet, men jeg trur og har hørt at 2K skal være litt mer stabilt (HVIS du har installert alle SPene og oppdateringene) p.g.a. at det har vært ute lenger, så man har mer erfaring med det og fått rettet opp fler feil/bugs.

Lenke til kommentar
.... Og som med det aller fleste ting her i samfunnet, så er det bedre jo nyere det blir.  

Hmm. Ble ikke winME lansert etter win2k ? Da stemmer jo ikke den teorien helt :lol:

Personlig bruker jeg win2k, ikke den beste innstallasjonen jeg har hatt av os'et, men det er kanskje fordi jeg lånte vekk sp3 slipstreamet da jeg la det inn. Kjører sp2 nå. Denne installasjonen er så gammel at ny må jo til snart uansett. Men at win2k er stabilt er et faktum. Slår jo ikke en linuxburk, men du kan nok få en ganske pen uptime for det.

Lenke til kommentar
.... Og som med det aller fleste ting her i samfunnet, så er det bedre jo nyere det blir.  

Hmm. Ble ikke winME lansert etter win2k ? Da stemmer jo ikke den teorien helt :lol:

Personlig bruker jeg win2k, ikke den beste innstallasjonen jeg har hatt av os'et, men det er kanskje fordi jeg lånte vekk sp3 slipstreamet da jeg la det inn. Kjører sp2 nå. Denne installasjonen er så gammel at ny må jo til snart uansett. Men at win2k er stabilt er et faktum. Slår jo ikke en linuxburk, men du kan nok få en ganske pen uptime for det.

:yes:

Me best :lol::lol:

Lenke til kommentar

Windows ME var regnet på forbrukermarkedet, mens Windows 2000 fortsatt var regnet for nettverkbaserte systemer, bedrifter og lignende (2000 er en NT versjon). Windows XP er en slags "sammenslåing" av ME/forbrukerwindows og 2000/NT, men de har heldigvis klart å beholde 2000's stabilitet nesten 100%.

Lenke til kommentar

Har tre maskiner, èn med W98Se, èn med Win2000 Pro SP3, og èn med WXP Pro.

W98SE kan være stabil som fjell den, men den tåler mindre mikk/makk.

Win2000 er så stabil som det overhodet går an å bli hvis du gjør alt riktig - så det er tydeligvis noe helt galt med oppsettet ditt - enten hardwaremessig eller drivermessig.

WXP'en min har også vært stabil hittil. Kun hatt den i ca. 1 måned, så hvis den viser seg å bli like stabil som Win2000, da er jeg fornøyd. Men jeg har fjerna alt "stashet", slik at den ser mer ut som den vanlige Win2000.

Så pr.d.d. ville jeg gått for Win2000 da jeg enda ikke har opplevd ett eneste crash på over 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...