Gjest jul i stua...igen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Nå er det snart dags for jul igen, med pakker og pynt og det hele, de fleste veit ju hvordan det er. Nå er jeg kansje jeg ikke helt A4 slik, feirer med slekt men ikke foreldre eller søsken, har lite av det. Uansett av ulike grunner så blir julefeiringen flyttet i år, når den "vanlige gjengen" er spredt i år, og julaften og første juledag er i boks med folk jeg virkelig trives og slapper av med. Problemet uppstår andre juledag da det er planlagt juleselskap av det større slaget, og der kommer det vare 3 st jeg slapper av sammen med, og 10-15 st jeg overhodet ikke slapper av med.Sammen med de 10-15 sitter jeg på nåler og bare venter på kommentarer, morsomheter på min bekostning etc, og det kommer før eller seinere.Vanligtvis på hverdager kan jeg begrense det på en helt annen måte men her må man nok pine seg igjenom hele greia i timesvis hvis jeg blir med. Greia er at jeg skuffer de 3 jeg virkelig liker og respekterer hvis jeg ror meg unna som så mange ganger før, speciellt siden det er jul, en av de tre tilgir meg nok uansett, erfaring tilsier det, men de andre 2 er det verre med. Så for å kjøre safe må jeg nok sette meg å ta mindre koselige tilbakemeldinger i timesvis fra de der 10-15. Hadde nok tenkt å ro meg unna når jeg fikk høre deltakerlisten men jeg får problem etterpå da. Heldigvis har jeg en kurant undskyldning å bruke om så Det er just jula, er nok litt priviligert med julefeiringen jeg normalt får ta del i, så allting annet blir en stor nedtur, er liksom greit å vare driftkukku på nåder resten av året men så ska de *censurert* herpe jula og, huff. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Fortell de tre hvordan ting _faktisk_ henger sammen og hold deg vekke fra selskapet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du må si fra, til både venner og fiender at du er ukomfortabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå