NgZ Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Noen som vet om Ventelo har begynt med noen form for struping av torrent-trafikk? Lå tidligere rundt 200-400kbs i nedhastighet, men denne falt plutselig for noen uker siden til 30kbs. Opphastigheten er den samme som før (begrenset til 35kbs). Har prøvd "alt". UPnP fungerer som det skal, og portene er åpne. Diverse hasttighets og connection-instillinger testet ut uten hell. Når jeg endrer porter (til noe helt random) vil jeg få hastigheter på 200kbs som før, men det tar ikke lange tiden før hastigheten plutselig ligger på 20-40kbs. For meg virker dette veldig som struping, og jeg har tenkt å sende Ventelo en mail å høre, men tenkte jeg skulle sjekke om noen andre har opplevd liknende problemer. Da det über-elendige Inteno-modemet som fulgte med streiket sist uke, fikk jeg et nytt speed touch-modem, uten at det hjalp det minste. Har også testet to forskjellige rutere (Jensen Airlink som fulgte med, og en D-linkD!-62), men problemet er det samme. Virker også rart at et slikt problem bare skulle oppstå sånn uten videre. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Får du full (normal) hastighet på f.eks bredbandskollen.se / itavisens speedometer? Har også ventelo, og får nå bare 170kB/s, selv om jeg betaler for 2MBit.. likevel forfekter de at jeg står oppført med 2MBit. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvilken torrent-klient bruker du? Jeg hadde akkurat samme problem som deg, men det var en bug i klienten som løste seg ved å oppdatere. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Bruker ktorrent 3.1.5. Samme problem på damas maskin med utorrent. @skugge Laster ned fra nett med hastigheter på ~45kbs, så jeg tror ikke det er noe problem med linjen. Testet med Frostwire, som greier å laste ned med 200kbs+ uten problemer. Kjørte like greit testetn på bredbandskollan, fikk 3.74 ned og 0,57 opp. Skal vel ha 4,5/0,5. Har målt det raskere før, men avviket forklarer ikke hastighetsreduksjonen. Den kunne uansett ikke forklart at problemet ikke er der når jeg nettopp har byttet porter, men så plutselig oppstår. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvis du ikke får 4,5 er det jo noe galt. Jeg får bare 1.2/5~ av mine 2MBit. Men det er jo på telenors infrastruktur, så jeg aner ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 jeg har ikke et slikt problem, har inteno modem og laster ned på rundt 1.3MB/s Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg fikk 4-500kbs etter at jeg endret porter sist, en time senere er det 35kbs igjen... Veldig merkelig. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har 2 Ventelo linjer, har ikke dette problemet med noen av de. Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har akkurat samme problemet. Har Ventelo's 20000/1000 linje og lastet ned med rundt 2 mb/s med utorrent, men de siste 2-3 dagene vil den ikke opp mer enn til rundt 100 kb/s!? Ifølge Itavisens speedometer er linja på 16-17 mbit i beste "surfetider" så den er normal. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Vel, problemet mitt forsvant av seg selv. Eller, de fikset noe på linja pga at den falt helt ut (nye drøye to uker uten nett .takketakk, Ventelo.) Det er uansett ikke en leverandør man har lyst å være kunde hos, så det er jo bare å skifte jo før, jo heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå