Kea Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg bare lurer på hvor jeg kan se om det er 32 bit eller 64 bit... visste det før, men jeg har glemt det... noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kommer litt an på operativsystem I windows trykker man windowsknappen + Pause/break eller høyreklikker på Min Datamaskin og velger Egenskaper. I vinduet som kommer opp står det versjon. I linux og andre *nix varianter åpner du et terminalvindu og skriver uname -a Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Dette er det som kommer opp: Har tysk Windows da, men står ikke noe versjon der Endret 4. desember 2008 av The_Unforgiven Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Det er feil vindu. Det der er egenskapene for en linken til My Computer. Åpne Windows Explorer (Utforsker, filbehandling) og høyreklikk der eller bruk tastekominasjonen. På tysk er det vel Strg + Pause/UntBr om jeg husker riktig. Du kan også gå til kontrollpanel og åpne System der. Husker ikke hva det er på tysk windows. Det vil stå 64-bit om du har 64 bit versjon. Om det ikke står noe har du 32-bit EDIT: Ikke Strg + Pause/UntBr, Strg er Ctrl. Windows knappen + Pause/UntBr Endret 4. desember 2008 av Igniztion Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Dette? Det som er merket med rødt? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Nei, det forteller deg bare at du har en 64-bit prosessor. Jeg har også det, og jeg kjører en 32-bit versjon av WinXP. I det bildet du har med står det bare at det er XP Pro, ikke om det er 32- eller 64-bit. Jeg lurer på om det er slik at det står eksplisitt om det er 64-bit. Står det ingenting, så er det 32-bit. Men dette må det jo gå an å få bekreftet på en eller annen måte ... jeg er bare helt tom for ideer ... Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Nei, det forteller deg bare at du har en 64-bit prosessor. Jeg har også det, og jeg kjører en 32-bit versjon av WinXP. I det bildet du har med står det bare at det er XP Pro, ikke om det er 32- eller 64-bit. Jeg lurer på om det er slik at det står eksplisitt om det er 64-bit. Står det ingenting, så er det 32-bit. Men dette må det jo gå an å få bekreftet på en eller annen måte ... jeg er bare helt tom for ideer ... Dette er korrekt. Du har en 64bits prosessor, men kjører Windows XP 32bit. Om du hadde hatt 64bit Windows XP ville det stått Microsoft Windows XP 64 bit edition under System. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå