Nerdegutt Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 FINN.no har kartlagt den reelle viewporten norges nettbrukere har på nettleserne sine. Jeg tror tallene kan være av interesse for de fleste som driver med webdesign, ettersom FINN sine tall forhåpentligvis nogenlunde representerer hele bredden av norges befolkning. Rapporten ligger på http://labs.finn.no/blog/hvor-stor-del-av-...synlig-brukerne Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kjekt å vite, men tror nok dette i stor grad avhenger av hvilket publikum man henviser seg til også. finn.no har nok typisk en veldig stor del av "vanlige" folk en f.eks hw.no har. Får bare ikke håpe at dette skaper flere reklamer rett opp i synsfeltet for å maksimere eksponeringen Lenke til kommentar
Nerdegutt Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Kjekt å vite, men tror nok dette i stor grad avhenger av hvilket publikum man henviser seg til også. finn.no har nok typisk en veldig stor del av "vanlige" folk en f.eks hw.no har. Det har du helt sikkert rett i! Spontant synes jeg det generelt er overraskende lave skjermoppløsninger der ute. Det er vel prisen vi betaler for at verden ble bærbar for noen sesonger siden Får bare ikke håpe at dette skaper flere reklamer rett opp i synsfeltet for å maksimere eksponeringen Vi kommer med reklame der du minst kunne ane det, når du minst aner det! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Vi har standardisert på 980 i bredden, og anbefaler det til kunder og designere som maxbredde, så det passer jo bra med FINNs tall. Høyden er ikke så viktig, det er akseptabelt å scrolle vertikalt. Men jeg tok nettopp en titt på mitt siste design, der tanken var å ha et scollbart artikkelfelt, og det var faktisk snaut 550 pixels. Da er menyen og artikkelisten også synlig. Så forsvinner selvsagt banneret opp over skjermkanten, men det er ikke så farlig. Geir Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ingen store bomber her, det bekrefter bare at man kan se mer eller mindre bort ifra "800*600-folk". Greit nok at siden bør fungere i oppløsninger >1024, men man trenger ikke å ta store hensyn utover dét på vanlige nettsider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå