Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser

Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Gjest usikre meg

Enda flere svar...tusen takk :)

Jeg er fortsatt veldig usikker på dette med å ringe han, bare så det er sagt. Det er ikke bare det at jeg er litt nervøs for å gjøre det, men jeg syns det er ubehagelig å snakke med alle i telefonen. Jeg klarer ikke å være meg selv når jeg snakker, og jeg klarer ikke å holde en samtale i gang over telefon, så jeg kommer mest sannsynlig ikke til å ringe han.

Noen ganger så er jeg litt redd for at han er litt for kald, at han på en måte er en person som ikke klarer å knytte bånd. Jeg vet at noen av de nære familiemedlemmene hans ikke har vært så mye tilstede i oppveksten hans blant annet. Det virker som at han lever et liv uten de store forpliktelsene.

Jeg tror det tar litt tid å bygge opp tillitt på en måte. Vi har havnet på samme buss noen ganger. Jeg husker første gang vi havnet på samme buss og da hadde vi prata mye sammen og hatt det koselig (syns jeg i alle fall :p), men selv om bussen nesten var tom, så satte han seg på andre sida bussen enn der jeg satt og noen plasser lengre frem. Jeg husker jeg syns det var så rart at han satte seg så langt unna, men han ville kanskje bare sitte der helt aleine og kikke ut i mørket i stedet for å sitte ved meg...

Noen uker senere så havnet vi også på samme buss. Da hadde vi prata mer sammen, og selv om bussen nesten var tom så satte han seg faktisk foran meg, og da satt vi og prata. Jeg håpet at han skulle sette seg ved siden av meg, men jeg følte det som en liten seier at han satte seg så nær. Andre gutter jeg har hilst på har ikke noe problem med å bare dumpe seg ned ved siden av meg.

Det er mye av grunnen for at jeg tror ting kanskje må gå litt slow. Jeg må gi litt og litt, også må han ha tid til å bli vandt med det, hvis han liker det. Hvis jeg skulle gjort noe veldig drastisk og bare kysset han, så kan det hende han egentlig ville likt det, men jeg tror kanskje det ville gitt han kalde føtter også. Jeg tror jeg må prøve å bli en liten del av hverdagen hans sånn litt og litt, hvis dere skjønner :) Det kan hende jeg tar feil også, men han virker litt uerfaren, og hvis han har levd 22 år uten å ta hensyn til noen andre enn seg selv nesten, så tror jeg det kan bli litt mye for han å få alt i fanget på en gang.

Som sagt har jeg aldri sett han prate noe særlig med noen andre jenter. Vi bor jo i nærheten av hverandre når begge er på hybelen, og har vært på noen fester sammen. Så det kan hende han på en måte må bli vandt til det å bare omgås en jente. Jeg skal ikke undervurdere hans erfaring med jenter, men jeg bare føler det slik. Han ser ofte meg sammen med andre gutter, både på fest, skole, fritid, osv... Så det kan hende han tror at han bare er en av kameratene mine. Jeg må bare få han til å skjønne at han ikke er det.

Jeg vet ikke hva poenget med dette innlegget var, men jeg tror han er en vanskelig person å bli en del av.

Uff, håper han aldri finner denne tråden, det hadde vært flaut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmelig! Så det så!

Det med at han ikke setter seg for nærme deg\ved siden av deg kan være fordi han ikke vil virke for påtrengende. I hans hode virker det kanskje litt i overkant påfallende hvis bussen er helt tom å sette seg helt oppå deg.

Been there, done that ; )

Er han usikker så forsøker han antageligvis å unngå å gi IOI's, noen ganger kanskje for hardt, og det er dumt for det virker som usikre_meg har lett for å veie disse tegnene over det andre han "røper".

som smurstafa sa: det er 999:1000 sjanse for at han liker deg! OG som du selv sa: tar det lang tid å bygge opp tillitt, med mindre du bestemmer deg for å bli litt mer påtrengende da! Hva med at du neste gang gjør noe så enkelt som å si: "Sett deg med meg da!"

Rema 1000 - Det enkle er ofte det beste ; )

OT: hva skjer med at alle innleggene får mhelgestad som poster? ;o

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Det med at han ikke setter seg for nærme deg\ved siden av deg kan være fordi han ikke vil virke for påtrengende. I hans hode virker det kanskje litt i overkant påfallende hvis bussen er helt tom å sette seg helt oppå deg.

Been there, done that ; )

Er han usikker så forsøker han antageligvis å unngå å gi IOI's, noen ganger kanskje for hardt, og det er dumt for det virker som usikre_meg har lett for å veie disse tegnene over det andre han "røper".

som smurstafa sa: det er 999:1000 sjanse for at han liker deg! OG som du selv sa: tar det lang tid å bygge opp tillitt, med mindre du bestemmer deg for å bli litt mer påtrengende da! Hva med at du neste gang gjør noe så enkelt som å si: "Sett deg med meg da!"

Rema 1000 - Det enkle er ofte det beste ; )

OT: hva skjer med at alle innleggene får mhelgestad som poster? ;o

Ja selvfølgelig, men det er liksom et eksempel på hvor lang tid det f.eks. skulle ta før han satte seg nærme meg. Jeg virker ganske treig når jeg skriver sånne ting, men det er bare sånne ting som svirrer oppi huet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Hemmelig! Så det så!

Skjønner deg utrolig godt egentlig : ) Er jo så klart vanskelig når han er så restriktiv i forhold til det å vise interesse ovenfor deg. Synes det er bra at du prøver hvertfall! Viser at det er håp for sånne som meg også! xD

Btw, som jeg sa i de to forrige postene mine: RING HAN! Det kan bare ikke få et negativt utfall. Synes du det er vanskelig å finne på ting å prate om så kan du jo sette deg med noen av venninnene dine og skrive opp en liste med punkter å prate om. Da kan du styre samtalen og unngå pinlige pauser ; )

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Skjønner deg utrolig godt egentlig : ) Er jo så klart vanskelig når han er så restriktiv i forhold til det å vise interesse ovenfor deg. Synes det er bra at du prøver hvertfall! Viser at det er håp for sånne som meg også! xD

Btw, som jeg sa i de to forrige postene mine: RING HAN! Det kan bare ikke få et negativt utfall. Synes du det er vanskelig å finne på ting å prate om så kan du jo sette deg med noen av venninnene dine og skrive opp en liste med punkter å prate om. Da kan du styre samtalen og unngå pinlige pauser ; )

Ja, det er vel kanskje fordi han ikke er interessert...det blir jo at man tenker litt sånn :p

Men jeg gir meg ikke før jeg får en konkret avvisning, hehe :)

Og selv om det ikke kan gå galt å ringe han, så tror jeg at jeg dropper det. Kan like godt si det nå...

Lenke til kommentar

Å ringe han er veldig risky, stillhet på telefonen er helt grusomt. Slik som de fremstår så ville jeg frarådet det.

Lenke til kommentar

Hvis du skriver opp ei liste over ting dere kan snakke om, burde ikke være noe problem å ringe han.

Bare pass på at dere avslutter samtalen FØR dere går tom for ting å snakke om.

Gjerne avslutt med noe som: -Okei, ville egentlig bare høre stemmen din jeg, så du får ha ei kjempefin jul, så treffest vi snart.

Dette me bussen opplever jeg til stadighet med venner av det kvinnelige kjønn. Usikker på om jeg skal sette meg vedsiden av dem og 'trenge meg på' eller om jeg bare skal hilse og sette meg på et annet ledig sete.

Det og dette med å ta initivativ tror jeg vil endre seg radikalt når dere tar det steget som gjør at 'forholdet' deres blir bekreftet 100 prosent. Da vil han føle seg mye tryggere på at du Virkelig vil tilbringe tid med han always, og ikke kun når det er du så spørr :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Å ringe han er veldig risky, stillhet på telefonen er helt grusomt. Slik som de fremstår så ville jeg frarådet det.

Jeg kommer ikke til å ringe han, ferdig med det. Jeg har egentlig ingen interesse av det. Det hadde selvfølgelig vært fint å høre stemmen hans, men bortsett fra det så ville jeg ikke fått noe ut av det.

Det er vel egentlig ikke så mye å gjøre før jeg ser han igjen, så får vi se. Jeg skal holde dere oppdatert helt frem til han avviser meg...

Lenke til kommentar

Eg forstår dykk begge. Har det mykje på same måten. Aldri faen om eg kjem til å ta iniativ. Å eg er gutt. Hvis du tar iniativet trur eg nok det boblar hos dykk begge. Berre spørr han direkte (om du tør) - kva syns du om meg? Nei det er vanskeleg det der, og eg er vel neppe den du bør høyre på når eg er så sjenert sjølve.

Nei, ta iniativ du. Det hadde eg gjort. Rettelse; det ville eg gjort.

Lukke til, du er tøff.

Hadde synts det var fett hvis jenta tok iniativet! Så berre gjer det!

Lenke til kommentar
Sett deg inn i hans situasjon (nå går vi ut ifra at han liker deg) : Du er fryktelig usikker på om den andre personen liker deg som venn eller ikke, og det siste du vil er å skremme henne vekk. Hun spør om en klem, og du tør ikke tro at det er fordi hun liker deg. Om du sier "JA!" og kaster deg over henne, så er jo det absolutt litt voldsomt. "Det kan du sikkert" er en veldig trygg måte å svare på for ham, men som jente tolker du det opp og i mente smile.gif (Jeg skjønner deg godt, jeg gjør akkurat det samme selv, enda jeg har vært sammen med kjæresten min i snart to år tongue.gif ). Jeg vil tro at det han sa kan oversettes omtrent sånn, for at det skal bli utvetydig for ei jente: "ja, det kan du sikkert, men bare hvis du vil! Jeg vil ikke at du skal føle at du MÅ klemme meg, men du skal gjerne få en klem om du vil det."

Dette er spot on, godt observert. Jeg tenker nøyaktig slik selv... av og ti.

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Jeg skal holde dere oppdatert helt frem til han avviser meg...

Feil holdning! Du skal holde oss oppdatert helt til han blir din! ;)

Det er det jeg ønsker, men jeg er redd for å ha for store forhåpninger, for da blir jeg så skuffa hvis det ikke går... Men jeg prøver å se positivt på det, er ikke noe vits å ta sorgene på forskudd i alle fall :)

Lenke til kommentar
Jeg skal holde dere oppdatert helt frem til han avviser meg...

Feil holdning! Du skal holde oss oppdatert helt til han blir din! ;)

Det er det jeg ønsker, men jeg er redd for å ha for store forhåpninger, for da blir jeg så skuffa hvis det ikke går... Men jeg prøver å se positivt på det, er ikke noe vits å ta sorgene på forskudd i alle fall :)

Helt rett!

Hold forhåpningene i sjakk, men vit at det kan bli noe. :) Du skal i hvert fall ikke gå og tenke på at det ikke kan gå, for da kommer de tankene til å ta overhånd og sabotere for deg. Da kommer du ikke til å tørre å ta noe initiativ, og han kommer til å merke usikkerheten din.

Så hold tankene positive, fortsett med det du gjør (men med enda mer initiativ ;) ) og hold oss oppdatert til den dagen han er din! :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Helt rett!

Hold forhåpningene i sjakk, men vit at det kan bli noe. :) Du skal i hvert fall ikke gå og tenke på at det ikke kan gå, for da kommer de tankene til å ta overhånd og sabotere for deg. Da kommer du ikke til å tørre å ta noe initiativ, og han kommer til å merke usikkerheten din.

Så hold tankene positive, fortsett med det du gjør (men med enda mer initiativ ;) ) og hold oss oppdatert til den dagen han er din! :)

Ja, jeg prøver å tenke sånn, og takk for svar!

Tror du han ofrer meg en liten tanke i løpet av juleferien?

Bare det å vite at han kanskje har tenkt på meg noen fattige sekunder, er nok til at jeg kan holde ut veeeldig lenge :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Jeg tror ikke.. Jeg VEIT at han ofrer deg opptil flere tanker i juleferien! :D

Og han går nok rundt og lurer på akkurat det samme, om du tenker på han. :)

Bare han tenker en liten tanke så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Siden jeg skal holde dere oppdatert:

I stad sendte jeg han en melding, hvor jeg blant annet skrev at jeg hadde tenkt litt på han, også fikk jeg til svar at han tenkte på meg og, også skrev han at vi kanskje burde finne på noe en dag snart... Det syns jeg lover bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...