Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser

Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Gjest usikre meg
Han er ikke noe glad i å feste. Jeg har hørt at flere har prøvd å få med han ut, men de klarer det ikke. Så det kan jeg nok bare glemme.

kan vel drikke og kose bare dere også, behøver ikke å være på en støyete fest bestandig;)

Joda, men det er ikke så lett å få til, og jeg vet han ikke er så opptatt av å drikke, så det er noe jeg aldri ville foreslått :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter: Rådet mitt er å høre på rådene til de andre i tråden. Hver gang noen foreslår noe, virker det som om du avfeier det.

Jeg ville tippet at de som har svart på tråden er nærmere i sin analyse enn deg.

For eksempel, om han ikke liker å dra ut på byen (tar "fylla" som dette i og med at han er 22) kan det være fordi han føler han ikke passer inn på diskoteker og nattklubber. Det kan godt hende han likevel liker å drikke. En drikkekveld med kun deg som følge vil gi han en god icebreaker, noe han sikkert er klar over.

Og det er jo litt sprøtt at ei jente som kaller en gutt ekstremt sjenert oppfører seg på akkurat samme måte, no offence :p. Ikke rart at sjenerte gutter sliter, når det er alt dere har å by på som initiativtakere.

Dersom du ikke forklarer følelsene med klare tegn (eller han får selvtillit av alkohol) vil jeg tro at du bare kan glemme et forhold. Og da tenker jeg ikke på "klare tegn" fra et kvinneperspektiv, men så banalt som at "trekant passer til det triangelformede hullet", slik at det ikke levner noen tvil.

1196449076-72527_full.jpg

Håper det gav litt perspektiv. Lykke til.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Han er ikke noe glad i å feste. Jeg har hørt at flere har prøvd å få med han ut, men de klarer det ikke. Så det kan jeg nok bare glemme.

om han liker deg, så kommer han sannsynligvis til å bli med :)

uten at jeg er noen alkis så mener jeg at når man har drikket litt så er det både enklere å gjøre fremstøt, og mindre hardt om det failer.

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Trådstarter: Rådet mitt er å høre på rådene til de andre i tråden. Hver gang noen foreslår noe, virker det som om du avfeier det.

Håper det gav litt perspektiv. Lykke til.

Det er ikke meninga å avfeie noe som helst, men han har sagt at alkohol er noe han ikke bryr seg noe om, og når han har sagt det så blir et litt unaturlig å spørre om vi skal drikke sammen. Det er ikke så lett å få til heller, siden vi begge er studenter som har et lite rom hver, og deler stue og kjøkken med 7 andre... Hvis du skjønner :)

Jeg er litt sjenert, men jeg har aldri oppført meg så forsiktig ovenfor en gutt før, nettopp fordi jeg syns han er så vanskelig å lese. Jeg er nesten litt redd for å skremme han vekk, for jeg tror det er litt vanskelig å komme innpå han.

Det var noe av grunnen for at jeg skrev hit. Kan jeg liksom gi han en klem selv om han virker litt alvorlig og litt tilbaketrukken? Kommer han til å synes at det er ubehagelig? Det er det som holder meg litt igjen.

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Si hva du føler og du skal se at du får positiv respons tilbake!

Jeg tror aldri noe så dumt har blitt foreslått så mange ganger. La heller være å råde henne.

Det er det dummest jeg kan gjøre mener du?

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Hmm, dere gutter er vel like forskjellig som oss jenter :p

Jeg burde kanskje begynne i bånn med flere berøringer og blikk, og hvis jeg fortsatt føler at jeg ikke kommer noen vei, så får jeg si det til han på en måte så han skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
ser ikke hvordan han skal bli skremt av at en jente sier til han at hun synes han er en fet fyr.

Jeg kan ikke se hvordan det skal hjelpe henne, og det er heller ingen som har foreslått det.

5

Kan jeg si til han at jeg liker han godt? Kan jeg si til han at jeg syns han er kjekk (pakker det selvfølgelig litt inn)?

Lenke til kommentar
ser ikke hvordan han skal bli skremt av at en jente sier til han at hun synes han er en fet fyr.

Jeg kan ikke se hvordan det skal hjelpe henne, og det er heller ingen som har foreslått det.

5

Kan jeg si til han at jeg liker han godt? Kan jeg si til han at jeg syns han er kjekk (pakker det selvfølgelig litt inn)?

Jeg aner ikke hva du mener med 5. Det er forskjell på å si at han er en fet fyr, og å si at du har følelser for han, at han er kjekk, søt e.l.

Er ikke noen fan av å begynne å prate om følelser. Hva er det som hindrer deg i FORSIKTIG berøring og se hvordan han tar det?

Han kan stivne til og bli rar, men fortsatt like deg. Han er jo trolig minst like usikker som deg :D

Lenke til kommentar
Hmm, dere gutter er vel like forskjellig som oss jenter :p

Jeg burde kanskje begynne i bånn med flere berøringer og blikk, og hvis jeg fortsatt føler at jeg ikke kommer noen vei, så får jeg si det til han på en måte så han skjønner hva jeg mener.

7

Det er tydelig at han ikke kommer til å ta initiativ uansett hva du gjør. Så tingen er at du må ta initiativ, ikke sende ut IOIs og håpe at han responderer. Er eneste måten du kan gjøre det å fortelle ham at han er kjekk? Nei, vis det heller. Ta han med på noe gøy (nei, ikke middag eller kino), en form for aktivitet, og så finner du en anledning for å bedrive litt KINO (oops, feil tråd for slikt prat :p )... eh... berøring. Så spør du om han vil bli med på noe shopping for du må ha noe undertøy, så drar du han med inn på skifterommet for å få en second opinion. Dessuten forteller du at det ikke nødvendigvis er se og ikke røre...

Det burde vel være tydlig nok.

:whistle:

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Ja...jeg har tenkt det selv, jeg tror aldri han kommer til å ta initiativ, og jeg skal ikke spørre om han vil ligge over i alle fall :p

Han er nok en hard nøtt å knekke. Det er kanskje best å bare la det være :| Eller jeg kommer nok til å prøve et eller annet, og hvis jeg gjør noe dumt, så får jeg bare gjøre det. Skal han være så vanskelig, så er han sikkert vanskelig på andre måter også :p

Lenke til kommentar
Ja...jeg har tenkt det selv, jeg tror aldri han kommer til å ta initiativ, og jeg skal ikke spørre om han vil ligge over i alle fall :p

Han er nok en hard nøtt å knekke. Det er kanskje best å bare la det være :| Eller jeg kommer nok til å prøve et eller annet, og hvis jeg gjør noe dumt, så får jeg bare gjøre det. Skal han være så vanskelig, så er han sikkert vanskelig på andre måter også :p

Tull.

En person har flere roller man tar på seg. Mange oppegående og selstendige personer blir helt pudding når de skal prøve å sjekke opp og prate med fine damer. Hvis du faktisk liker han bør du ta initiativ (selv om du er dame... tydligvis uvanlig?). Finn på noe dere vanligvis ikke gjør sammen. Da er det letter for folk å åpne seg. Ta en time med Jiu-Jitsu-trening sammen, og så tar du et triangle choke på ham...

200px-TriangleChoke.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Tull.

En person har flere roller man tar på seg. Mange oppegående og selstendige personer blir helt pudding når de skal prøve å sjekke opp og prate med fine damer. Hvis du faktisk liker han bør du ta initiativ (selv om du er dame... tydligvis uvanlig?). Finn på noe dere vanligvis ikke gjør sammen. Da er det letter for folk å åpne seg. Ta en time med Jiu-Jitsu-trening sammen, og så tar du et triangle choke på ham...

200px-TriangleChoke.jpg

Okei, greit. Jeg skal ta initiativ jeg, ingen tvil om det, jeg vet bare ikke helt hvordan ennå. Det er det som er problemet. Jeg skal tenke på det du skrev med å gjøre noe uvanlig.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Tull.

200px-TriangleChoke.jpg

Okei, greit. Jeg skal ta initiativ jeg, ingen tvil om det, jeg vet bare ikke helt hvordan ennå. Det er det som er problemet. Jeg skal tenke på det du skrev med å gjøre noe uvanlig.

Takk for svar :)

Konkret eksempel:

"Faen, jeg suger i bowling, men det hadde vært fett å være kung. Men taper å bowle alene. Blir du med å bowle en dag, eller? Du suger sikkert like mye som meg, så da suger vi begge to." *GLIS* (evt. moderer til måten du prater på).

Så når dere spiller sier du ting som (jeg går ut fra at du er dårlig å bowle):

"Damn, du ser jo helt proff ut!"

"Dette går dritt. Tror du det vil gå bedre hvis jeg prøvde dine baller?" *GLIS* (forutsatt at du bruker andre bowling-baller enn han)

"Faen, jeg bowler som ei jente! Er du sikker på du vil henge med meg?"

"Faen, jeg som vanligvis har god kontroll på baller av alle slag!"

"Kan du vise meg hvordan jeg skal gjøre det bedre?" (få ham til å holde rundt deg for å vise deg, slik du ser når folk skal lære å spille golf).

"Wow! Strike! Yeeah!" (hopp opp og gi ham en klem)

Sett deg på fanget hans mens du venter på ballen og ser på score-en og slikt også.

You get the picture. Du skal ikke si det er en date, du skal ikke sjekke ham opp, men du skal gjøre ting som uten TVIL skjønner at du er interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...