Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser

Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har møtt en gutt, og vi prater veldig bra sammen, men jeg tror han egentlig er veldig sjenert. Jeg har aldri sett han prate med noen andre jenter enn meg faktisk. Vi går på samme skole. I går så spurte jeg om han ville være med å gå tur, og det ville han, og vi drøyde det sånn ekstra lenge før vi sa ha det til hverandre. Vi har også gjort andre ting sammen, som både han og jeg har tatt initiativ til.

Dere sjenerte gutter, hvordan oppfører dere dere hvis dere er litt interessert i en jente? :) Han er veldig ordentlig av seg, en skikkelig snill gutt, så han prøver ikke på noe kropsskontakt, men hvis jeg kommer borti han og sier unnskyld, så begynner han bare å smile. Han er 22 år.

Det virker liksom som at han liker meg litt, men samtidig så virker det som at han ikke gjør det. Fins det gutter som overhodet ikke bryr seg om jenter selv om de er heterofile? Dere gutter er så vanskelig altså. Hehe.

Jeg tror han liker deg. Jeg oppfører meg nok akkurat det samme som han.

Kan hende at han vill bare være en venn. Men mest sansynlig ikke.

Skulle ønske jeg møtte en dame som deg. :cry:

Edit: Ja nå har jeg lest litt. Ser ut som at det ordner seg! Grattis!

Det i uthevet tekst støttes så sinnsykt :D Kan jeg komme i bryllupet? :tease: det virker som dere er skapt for hverandre ;)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Jaja, til dere som syns denne tråden er så koselig, skifter kanskje mening nå...

Han var hos meg i går, og da kysset jeg han. Vi satt i sofaen, også kikket jeg bort på han, også kikket han bort på meg, så da bare gjorde jeg det. Jeg ble kjempe glad, for han kysset meg tilbake igjen. Etterpå ble han veldig fjern, når jeg sa noe eller spurte han om vanlige ting, så var han helt ufokusert og klarte ikke å følge med. Det var litt nusselig, og det var skikkelig god stemning mellom oss :)

Så kysset vi litt til, også spurte han bare helt plutselig: "kanskje jeg kan få lov til å ta på deg?". Han hadde sånt kåt blikk da han sa det, så jeg visste at han ikke spurte om å få ta på armen min liksom...så da sa jeg bare "nei, jeg tror ikke det". Og da sa han bare:"ånei, nei vel, hvorfor ikke det?". Og da sa jeg bare at jeg ikke syntes at det passet nå, og at det er noe jeg syns er forbeholdt å gjøre med en kjæreste. Jeg er ikke en sånn dukke som alle bare kan få ta på, og selv om det kanskje var litt brutalt å si det på den måten, så er det noe jeg står for, så det tenkte jeg at han bare fikk tåle å høre. Jeg har heller aldri spilt på sex eller hva jeg skal si, ovenfor han. Men i alle fall, etter jeg hadde sagt det, så sa han bare sånn "okei, jeg er litt usikker på alt jeg, jeg er så dårlig når det gjelder jenter".

Så etter dette så ble han veldig kald, selv om jeg ikke hatt sagt ting på en stygg måte eller noen ting. Han fikk et sånt rart drag over ansiktet, også begynte han å snakke på en ganske aggresiv måte, men han roet seg etter hvert litt ned igjen. Så måtte han dra, for han skulle en tur på skolen (det visste jeg om) å jobbe. Han sa vi kunne snakkes i dag da, men bortsett fra det så bare gikk han raskere ut av døre enn det han vanligvis har gjort... Men allikvel så virket han liksom glad. Det var så rart.

Så sånn var det. Jeg føler meg helt elendig nå :( Jeg tok mot til meg å kysset han fordi jeg er forelsket, mens for han så virket det som at det kysset var innledning til noe mer. Jeg vet ikke. Han dreit seg jo litt ut når han spurte om han kunne ta på meg, så jeg skjønner hvorfor at han ble litt kald. Han sa flere ganger at han syns jeg er så sinnsykt pen. Jeg føler nesten at han bare prøvde å få seg noe, når man blander alt sammen av det han sa og gjorde. Han sa også at han syns det var så utrolig koselig å være sammen med meg.

Det ble kanskje litt for mye for han i går. Jeg vet i alle fall ikke hva jeg skal gjøre nå. Uff, det er vondt :(

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Håper det snar blir noe på fyren...

Agreed.

Jeg tror ikke det blir noe av dette her vist ikke "usikre meg" snar gjør noe litt mer drastisk enn noen uskyldige klemmer og klapp på skulderen.

Venner kan vell klemme, eller hva "usikre meg"?

makan

Jeg klemmer aldri vennene mine. For noen så er en klem spesielt, for andre så er det ikke spesielt. Jeg må bare handle ut fra det som er spesielt i forhold til mine grenser.

Lenke til kommentar

Hrmf.. Diskusjon.no gikk ned for telling rett etter jeg hadde skrevet mitt lange inlegg >.< jaja, får prøve å huske hva jeg skrev da, og begynne på nytt.. :| So here goes:

JIPPI! :D Dere kyssa! :D KJEMPEmorro å høre at du tok sjangsen og gikk for kysset! :)

Og han svarte på kysset, så dette går virkelig rette veien. :)

Når det kommer til spørsmålet hans om han kunne ta på deg, så tror jeg at du legger litt for mye i det. Han er som han selv sa, en usikker gutt og er ikke flink med jenter, så han er livredd for å gå for langt og krysse noen grenser han ikke skal. Så det spørsmålet regner jeg med kun henviser til at han ville holde litt ekstra rundt deg og ta på deg i den forstand. Kan tenke meg at de kyssene dere hadde var litt sånn på-hver-sin-side-av-sofaen-kyss, og ikke holde-rundt-hverandre-og-kose-seg-kyss. Er sånn jeg gjorde da jeg var sjenert og usikker i hvert fall.

Jeg er rimelig sikker på at de kyssene dere to hadde før det spørsmålet kom, satte i gang en del hormoner i han, og når de fyker frem og tilbake i kroppen, er det ikke alltid lett å ordlegge seg riktig. Og da kan mye misforstås. :)

Og ang det kåte blikket hans, så burde du ta det som et kompliment og et godt tegn. At han blir opphisset av å kysse deg er ikke noe annet enn positivt, og det er vel det du vil også? At han skal like å kysse deg? :)

Jeg kjenner til den typen sjenerte gutter, etter som jeg selv har vært det en gang tilbake i tiden. Og jeg vet at han vil gå sakte fremover, etter som dette er en situasjon han ikke er vandt til. Hadde han kun vært ute etter sex, så hadde han garantert ikke spurt om det, men bare gått for det med en gang. Og hvis han kun hadde vært ute etter sex, tror du ikke han hadde tatt intitativet for lenge siden?

Så over til punktet hvor han ble kald. Det kommer av avslaget du nettopp hadde servert han. I hans hode vil det virke naturlig at du ville svart ja hvis du likte han, etter som han mest sansynlig ikke mente noe sex med spørsmålet sitt. Kan tenke meg at han tydet "Det er forbeholdt for kjærester" som at du ikke var intressert i å bli kjæreste med han. Han ble nok veldig usikker igjen på hva du vil med det hele, og begynnte nok å overanalysere hele situasjonen. Og som kjent kan jo vi gutter kun gjøre en ting på en gang, så fokuset hans var nok på tankene sine, og da har vi gutter en lei uvane å sone litt ut av det hele, og virke kalde. Som du selv skrev, så virket han samtidig glad, og det er nok nettopp fordi du nettopp hadde gitt han det kysset han har ønsket seg så veldig lenge. :)

Jeg tror du også bare overanalyserer hele greia fordi du selv er litt usikker, og ikke vil bli såret. Da er det sikkerhets-funksjonen i hjernen din som tar overtaket, og analyserer alt til det værre. Og husk hva vi har snakket om å overanalysere og legge mer i det en gutt sier. ;)

Så.. over til hva du skal gjøre fremover. Du skal få vært sammen med han på tomannshånd så fort som mulig, og fortsette det dere holdt på med i går. Du skal snakke med han, og forklare han hva du tenkte akkurat i den situasjonen, og hvordan du tydet spørsmålet, og at dere begge kanskje misforsto hverandre.

Det er viktig at du får dette klart nå, for dette er absolutt ikke tidspunktet der dere skal være usikre på hverandre. Fortsett å kyss han, og ta den praten så fort som over hodet mulig.

Det siste du, og alle som deltar i denne tråden, vil nå er at usikkerheten deres skal ødelegge for dere.

Få han til å bli sikker på deg, og ikke minst sikker på seg selv når han er rundt deg. Alle tankene som farer rundt i hodet hans akkurat nå, gjør at han ubevisst sender ut signaler som ikke stemmer, som du plukker opp siden du selv er usikker.

Først når dere er sikre på hverandre kommer han til å vise deg hans ekte seg selv, og ikke den usikre seg selv. Og da kommer nok intensjonene hans tydeligere frem. :)

Alle forhold har en humpete start. Det er ikke som på film hvor det er det perfekte første kysset, alt er flott med fyrverkeri, ballonger, og giftemål. I det virkelige liv er det alltid misforståelser, feiltolkninger, og usikkerhet. Det flotte med det hele, er at de fleste kommer seg igjennom denne humpete starten uten de helt store problemene. :)

Fokuser på det positive, og overse det negative helt til det er bevist motsatt. Det er ikke noe galt i å si ja til å la han få ta på deg, og heller stoppe han hvis du syns han drar det for langt.

Ble langt dette her, men håper du tok noe av det jeg skrev med deg. :)

Lykke til videre, og for guds skyld, ikke glem å holde oss oppdatert! :D

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Takk for svar :)

Smurstafa:

Han holdt rundt meg da vi kysset, så derfor syns jeg det spørsmålet var litt ubehagelig. Jeg skal prøve å få snakket med han, men jeg føler nesten at jeg er litt sliten av alt sammen. I går så gikk jeg og psyka meg opp til å kysse han, også fikk alt en dum slutt. Men jeg forstår at han ble kald, men jeg syns det var rart å få servert et sånt spørsmål, men han tenkte vel kanskje ikke helt klart...

Men uansett, jeg skal fortsette å holde dere oppdatert som vanlig :)

Og uansett hva han er ute etter, så fortjener han ikkeå få besøk av en med paintball-gevær ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Smurstafa:

Han holdt rundt meg da vi kysset, så derfor syns jeg det spørsmålet var litt ubehagelig. Jeg skal prøve å få snakket med han, men jeg føler nesten at jeg er litt sliten av alt sammen. I går så gikk jeg og psyka meg opp til å kysse han, også fikk alt en dum slutt. Men jeg forstår at han ble kald, men jeg syns det var rart å få servert et sånt spørsmål, men han tenkte vel kanskje ikke helt klart...

Men uansett, jeg skal fortsette å holde dere oppdatert som vanlig :)

Og uansett hva han er ute etter, så fortjener han ikkeå få besøk av en med paintball-gevær ;)

Skjønner godt at du er sliten. Det tar veldig mye på å ha alle tankene og alle følelsene flyvende rundt i hodet ditt hele dagen. Spesielt over så lang tid.

At kvelden i går fikk en dum slutt, skal du bare ta som et lite hull i veien. Ubehagelig i det du kjører over det, men du kommer deg fortsatt dit du skal til slutt. :)

Uansett.. I motgang skal man ikke gi opp, men heller satse enda mer. Er fortsatt ganske sikker på at det kun er snakk om en liten kommuniasjonssvikt, og at dere misforsto hverandres intensjoner. Så ta den praten med han så fort som mulig så han kan bli sikker på deg og seg selv, og få muligheten til å dele av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Skjønner godt at du er sliten. Det tar veldig mye på å ha alle tankene og alle følelsene flyvende rundt i hodet ditt hele dagen. Spesielt over så lang tid.

At kvelden i går fikk en dum slutt, skal du bare ta som et lite hull i veien. Ubehagelig i det du kjører over det, men du kommer deg fortsatt dit du skal til slutt. :)

Uansett.. I motgang skal man ikke gi opp, men heller satse enda mer. Er fortsatt ganske sikker på at det kun er snakk om en liten kommuniasjonssvikt, og at dere misforsto hverandres intensjoner. Så ta den praten med han så fort som mulig så han kan bli sikker på deg og seg selv, og få muligheten til å dele av seg selv. :)

Ja, det kan hende vi misforstod hverandre, men han sa jo blant annet det at han var usikker. Og jeg har ikke ord for hvor fjern han var i går, så jeg vet ikke om han trenger litt tid på å fordøye ting. Jeg tror ikke jeg tør å ringe på døra hans i dag i alle fall. I så fall blir det bare for å si god helg, eller noe lignende. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Aw, gratulerer! :D

Dere to missforstår hverandre i hytt og pine. Dere må passe på å snakke ut.

Han reagerer som de fleste gutter, bare at han spurte først, og det kan være en bra ting. Da er det ganske sikkert at han ikke ønsker og krysse noen av grensene dine.

Gjør som smurstafa sier. Han har peiling.

Lenke til kommentar

Kjempe bra det med kysset da! Du er ei tøff jente! :D

Innimellom får jeg lyst til å riste denna gutten litt.. hehe er det mulig liksom!?

Men kjør på videre, han liker deg godt! Det er det ingen tvil om. Og når jeg tenker på hvordan jeg var før så ville jeg også fått litt smådilla om ei jente jeg likte plutselig ville finne på ting på meg, og atpåtil kysser meg mens vi sitter aleine i en sofa. Han trenger ikke være en pervers fyr som oss andre av den grunn (misforstå meg rett).. hehe

Men som Smurstafa så klokt sier, snakk med han om det som skjedde i går så fort som mulig før disse tankene dere har får gjæra seg skikkelig..

Igjen, LYKKETIL! :D

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Jeg prøvde virkelig å snakke med han i går, men hodet hans var tydeligvis et helt annet sted... Når jeg prøvde å forklare hva jeg mente angående det som skjedde, så var det bare: "hæ?", "åja...", "unnskyld, nå fulgte jeg ikke med", "hæ?"...hvis du skjønner... :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde virkelig å snakke med han i går, men hodet hans var tydeligvis et helt annet sted... Når jeg prøvde å forklare hva jeg mente angående det som skjedde, så var det bare: "hæ?", "åja...", "unnskyld, nå fulgte jeg ikke med", "hæ?"...hvis du skjønner... :)

Quoter meg selv for denne her, hvis du ikke fikk det med deg ;)

Han ble nok veldig usikker igjen på hva du vil med det hele, og begynnte nok å overanalysere hele situasjonen. Og som kjent kan jo vi gutter kun gjøre en ting på en gang, så fokuset hans var nok på tankene sine, og da har vi gutter en lei uvane å sone litt ut av det hele, og virke kalde.

Så ja.. Hodet hans var nok et helt annet sted. :)

Kan være greit å la følelsene synke inn ja, men ikke la det ta for lang tid. Han er nok minst like usikker som du er akkurat nå, så det beste vil være å ta en prat med han så fort som mulig så ikke usikkerheten tar helt tak i både deg og han.

Hodet hans er nok mer roet ned nå, så han er nok mye lettere å snakke med i dag. Så jeg syns du skal dra til han, ønske han god helg som du sier, og ta praten med han i dag. Da kan det jo hende at dere får en fantastisk fin helg også, i stedet for å gå hele helgen å lure på ting. :)

Som jeg har sagt før, så er livet alt for kort til å bruke det på å lure på ting. ;)

God helg, og lykke til! Nå skal jeg pakke sammen her, og ta helgen med storm :)

Lenke til kommentar

Huff, tror du han bare er ute etter sex nå? Han var jo bare nysgjerrig da vettu. En som bare var ute etter sex hadde aldri sagt "kanskje jeg kan få lov til å ta på deg?". Og det er ikke rart han ble kald etterpå, du latterligjorde han jo. Ta mer på hverandre. Både kosing og tafsing, det er bare bra. Han høres ikke akkurat ut som noen überplayer, han ville nok bare gjøre noe han ikke har gjort før siden han kanskje hadde sjansen :roll:

Lenke til kommentar

Gratulerer med kysset. Du hoppet i det, og fikk positivt svar.

Nå har du kommet til neste steg, og igjen så må du hoppe i det. Det er alltid en sjanse for at den andre parten kun vil ha seg, og du kan bli såret, akkurat som det var en sjanse for at han ikke ville gjengjelde kysset. Sjenerte gutter vil også ha sex, og i motsetning til andre i tråden her tror jeg godt at folk kan vente og drøye det ut så lenge, og samtidig dumpe den andre personen kort tid etterpå.

Altså, både om det er følelser eller kåthet vil personen ha sex. Den eneste situasjonen hvor han ikke ville vært hypp ville vært om han verken tente på eller likte deg. Jeg unnskylder meg ikke. Når jeg liker noen følelsmessig vil jeg samtidig ha sex med dem. Hadde du forventet deg noe annet? Ville det ikke vært mer alarmerende om han ikke ville ta på deg?

At han kom til å reagere litt spesielt (klumsete) visste du vel egentlig innerst inne? Du taklet ikke situasjonen så veldig bra heller, selv om jeg godt skjønner at sånne utbrudd er turn-off. Demantios skrev om latterliggjøring over, og jeg er enig. Han ble kald og dritnervøs fordi du overreagerte. For eksempel kunne du tatt det lettere, ved å ha sett på han, smilt, og sagt "Ikke enda", eller lignende.

Jeg foreslår som de andre at du tar en tur innom han igjen, og gir han litt slingringsmonn på hvordan han oppfører seg, siden han er uerfaren.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Så koselig å se at du endelig fikk samlet opp nok mot til å gjøre dette :)

Jeg forstår godt at du reagerte som du gjorde når du ikke er klar for noe sånt ennå, det er en litt ubehagelig situasjon, selv om det er med noen man er glad i, og i sånne situasjoner er det vanskelig å si ting på rett måte :) Man blir tatt på senga og ting kan komme litt feil ut og dermed misforståes. Forklar hva du mener og hva du står for på en rolig måte neste gang dere er sammen, bare dere to, så forstå han nok kanskje bedre da :) Det er jo ikke det at du ikke vil at han skal ta på deg, men du vil ta det med ro, og det bør være greit.

Kan jo være at han ble sint på seg selv fordi han følte at han hadde ødelagt stemningen litt ellerno? :) Men nå vet du ihvertfall helt sikkert at han liker deg som mer enn en venn, og dere har tatt det første steget. Om dette fortsetter denne veien så har dere god tid til å nyte flere kyss, kos, misforståelser, krangler, og alt som hører til i et forhold.

La tvilen komme ham til gode og gi ham en sjanse eller ti til. Han er litt håpløs, men dette vet du, så du kan ikke gi opp nå! Stå på, kjære deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...