Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørsmål til gutter ang. gjensidige følelser

Gjest usikre meg

Anbefalte innlegg

Dette er veldig i boks!

Så du må bare ta sjangsene nå fremover, kjære deg! :D

Jeg syns du skal gå for kysset den neste bare-se-på-hverandre-situasjonen dere kommer i ved neste hade.

De andre over meg skriver at du kan skremme han bort ved å gå for kysset, men det nekter jeg å tro. Han her er så tuppa etter deg at jeg tror han går og værker etter å få kysse deg. :)

Gi han i det minste et kyss på kinnet. Hvis han ikke løper ut skrikende med hendene i været, så kan du trygt gå for det første kysset på munnen også ;)

Uansett må du bare vise initiativ, og ikke gå et skritt tilbake før du har tatt to skritt frem. F.eks. når du begynnte å klemme han, må du ikke slutte med det, for det skaper usikkerhet. Eskaler det heller til at du klemmer han oftere, og hver gang dere sees. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tror han tenkte litt på at han ikke fikk klem, Neste gang må du klemme ham lenge ;)

Enig med dette. Det at du skrur klemminga av og på gjør ham nok mer usikker.

Neste gang du har sjangs til å gi ham en klem kan du f.eks. si at du angrer på at du ikke klemte ham sist eller noe. Da bekrefter du at du er så glad i ham at du vil klemme ham ofte, og fjerne usikkerheten han fikk i går kveld.

Dette er den klarte koseligste tråden på diskusjon.no atm. Venter spent på mer!

Lenke til kommentar
Gjest en_annen_gjest

Enig i at dette var utrolig koselig lesning!

Guest_usikre meg_* : Jeg lurer på hva magefølelsen din sier, hvis du skal svare helt ærlig? (uansett hvor redd du er for å tro på det den evt. sier).

Smurstafa: Jeg ser at du har nevnt i flere anledninger at du ikke tenker det er lurt å fortelle direkte og ærlig om følelsene sine til en gutt. Kan du si noe om hvorfor? Den ene erfaringen jeg har med å gjøre det er veldig god, og har ført til at jeg omtrent like nært å få en kjæreste som Guest_usikre meg_* er akkurat nå. Men jeg blir litt usikker av uttalesene dine. Var det bare flaks at det gikk bra?

Lenke til kommentar
Smurstafa: Jeg ser at du har nevnt i flere anledninger at du ikke tenker det er lurt å fortelle direkte og ærlig om følelsene sine til en gutt. Kan du si noe om hvorfor? Den ene erfaringen jeg har med å gjøre det er veldig god, og har ført til at jeg omtrent like nært å få en kjæreste som Guest_usikre meg_* er akkurat nå. Men jeg blir litt usikker av uttalesene dine. Var det bare flaks at det gikk bra?

Jenter og gutter tenker (heldigvis) veldig forskjellig. :)

Det jeg har lagt vekt på i mine inlegg i andre tråder er at gutter ikke skal si direkte hva de føler for en jente før de er skikkelig sammen. Det vil legge alt presset på jenta, så begynner hu å tenke for mye og ta den enkle veien ut av situasjonen. Har selv ødelagt en del sjangser på å direkte innrømme følelser før vi er skikkelig sammen..

Jeg har ikke like stor erfaring med jenter som forteller direkte hva de føler for gutter. Vi gutter tenker litt mer direkte, og vi gutter er vandt til å være de som går etter jentene, og ikke omvendt. Så når den følelses-praten går den veien, er den mindre farlig enn omvendt. :) Der en jente føler seg presset og usikker, vil en gutt (basert på hvordan jeg ville reagert) føle seg sjarmert og attraktiv.

Så selv om jeg ikke vil anbefale en jente å gjøre det på den måten, så er den mye mindre farlig den veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nå er ikke jeg helt i samme bås som Smurstafa da jeg er rett frem med absolutt alt jeg sier og gjør. Dog liker jeg å se om jenta selv tar initiativ til å gjøre ting, det er få ting i verden som er kjedeligere enn å kose/kysse ei jente som oppfører seg som en potetsekk.

Jeg var uhyre sjenert før, var så sjenert at jeg var redd for å trykke på stoppeknappen i bussen fordi folk kunne se meg (og det sier sitt :p ). Poenget er at gutter ikke tar hint så altfor lett, jeg tar dem i allefall ikke i det hele tatt. Du kunne antakeligvis gitt meg en trutmunn og holdt begge hendene mine og jeg ville bare rynket øyebrynene mine og se rart på deg og spørre om alt var i orden.

Det virker som du må være mannen i forholdet her iom at gutten 'din' er sjenert og usikker på hvordan han skal reagere til ting. Mitt eneste forslag er egentlig at du skal være den som koser med han og småflørter når han ser ut til å være litt mer stuck enn deg. Men for all del, gå for kysset før eller siden. Og for å si det slik, kysset trenger ikke være perfekt over et bord med levende lys og stjerner på himmelen. Det kan være alt fra at du 'ramler' oppå han og plutselig kysser han eller bare kysser han ut av det blå, drit i det perfekte første kyss, det kommer aldri.

My two cents :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjesst

Hei, har bare et lite tips som jeg synes har hjulpet meg veldig.

Jeg kjenner ei jente som jeg likte men som det var vanskelig å få noe flørting med rett og slett fordi jeg ikke visste hva jeg skulle/kunne gjøre eller hva hun likte.

Så under en film spurte jeg om hun kunne kile meg på armen :)

Hadde egentlig mest lyst til å kile hennes da men :love:

Lett måte å starte litt kontakt på og det er ikke like skremmende som å holde i hånden. Jeg blir lett nervøs og da svetter jeg i hendene, slik at jeg aldri klarer og ta hennes. Men kiling gikk overraskende bra :)

Ble en del mer kosing nå etter denne episoden :)

Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tråden tidligere? Kjempekoselig tråd dette her. Har lest gjennom alle innleggene nå, og det er vel bare å konkludere med at han liker deg. Jeg vet desverre alt for godt hvordan det er å være sjenert. Det ser ut til at dette "eventyret" ender lykkelig.

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg

Jeg får så mange hyggelige svar, tusen takk :)

Jeg pratet med han i går igjen. Jeg skulle til noen som bor like ved han, og da møtte jeg på han. Så vi stod og pratet litt, også stod vi egentlig bare og så på hverandre... :) Men det ble litt teit å begynne å klemme på han, for det stod mange rundt der. Det hadde bare blitt dumt. Men han lurte på om vi kunne se hverandre i morgen da (i dag).

Når jeg prata med han, så lurte han på om jeg skulle på et arrangement som var på skolen i går,også lurte han på om han kunne sitte på med meg, og det kunne han selvfølgelig. Men da jeg gikk bort til han for å høre om han kom før jeg skulle dra, så hadde han visst sovnet på sofaen (noen måtte gå og vekke han), så da kunne han tydeligvis ikke være med, og da bare sa han sånn med den kaldeste stemmen: "jeg får ikke vært med jeg, ha det bra", også bare lukket han døra... :dontgetit:

På en måte så er jeg så sikker på at han liker meg nå, men så plutselig virker det som at han ikke gjør det allikevel. Men det er kanskje bare sånn han er som person, jeg vet ikke.

Selv om jeg tror han liker meg, så gjøre han meg litt redd noen ganger :( Men jeg skal prøve å ikke analysere for mye, selv om det ikke alltid er så lett.

Lenke til kommentar

Skjønner at det er veldig lett å overanalysere de negative signalene. Det er helt normalt i den situasjonen du er i. Men det kan være mange grunner til at han var litt sånn i døren, så det skal du ikke legge for mye i. :)

Selv om det kan være veldig skremmende, så prøv å ta mye på han når dere møtes i dag. Klemmer hver eneste gang du kan, "tilfeldige" berøringer, osv. Ta det videre, for jeg har en skummel følelse at du har veldig lyst, men at du ikke helt tør? ;)

Lenke til kommentar
Gjest usikre meg
Ta det videre, for jeg har en skummel følelse at du har veldig lyst, men at du ikke helt tør? ;)

Ja, du har helt rett. Jeg fikk litt skrekken etter at jeg holdt han litt i hånden den kvelden, men jeg skal gjøre som dere sier heretter ;)

Lenke til kommentar

Åhåhå, jeg er er glad på dine vegne! Tror ikke du skal legge så mye i det ved døra, som Smurfstata sier :)

Ut i fra de andre postene høres han temmelig forelsket ut, så jeg synes du skal gi ham så mye klem, berøring som mulig for å gjøre ham sikker på situasjonen :D

Lenke til kommentar
Når jeg prata med han, så lurte han på om jeg skulle på et arrangement som var på skolen i går,også lurte han på om han kunne sitte på med meg, og det kunne han selvfølgelig. Men da jeg gikk bort til han for å høre om han kom før jeg skulle dra, så hadde han visst sovnet på sofaen (noen måtte gå og vekke han), så da kunne han tydeligvis ikke være med, og da bare sa han sånn med den kaldeste stemmen: "jeg får ikke vært med jeg, ha det bra", også bare lukket han døra... :dontgetit:

Er ikke sikkert han er noen morgenfugl, eller rettere sagt ganske slapp etter at han har sovet, så da blir det bare sånn. Er sånn jeg også, virker ikke særlig i livet den første halvtimen etter at jeg har våknet.

Kanskje påtide å gjøre noe sånn at du får svar på det store spørsmålet ditt? :)

Lenke til kommentar
Men da jeg gikk bort til han for å høre om han kom før jeg skulle dra, så hadde han visst sovnet på sofaen (noen måtte gå og vekke han), så da kunne han tydeligvis ikke være med, og da bare sa han sånn med den kaldeste stemmen: "jeg får ikke vært med jeg, ha det bra", også bare lukket han døra... :dontgetit:

Kald fordi han vet at han dreit seg ut og gikk glipp av en kjempesjangse. Mest sannsynlig ligger han å gremmes over hvor teit han var som sovnet og er dødelig sikker på at du aldri kommer til å snakke til han igjen.

Lenke til kommentar

wow for en fantastisk bra og koselig tråd. var litt godt å se at det er flere her som er så sjenerte som jeg.

tror nok han tenkte det som står i begge postene over. eller... tror ikke. jeg vet. "Mest sannsynlig ligger han å gremmes over hvor teit han var som sovnet". det er ikke mest sannsynlig. det er det han gjør. det har plaget ham intenst hele dagen og det er ikke stort bedre når han våkner i morgen. jeg har selv irritert meg over slike ting. jeg irriterer meg fortsatt over ting jeg presterte å ikke gjøre for over et halvt år siden.

det er selfølgelig lett å si at du bare må kjøre på som flere av de andre her har gjort. når jeg leste det første innlegget så trodde jeg nesten det var meg du snakket om :p han høres ut som han er akkurat som meg. det er svært få jenter jeg klarer å snakke med og være med og jeg er altfor sjenert. og som du sa om ham at han nesten trekker seg tilbake når det er andre gutter der som viser deg oppmerksomhet, sånn er jeg også. alt han gjør høres akkurat ut som meg. den stå-lenge-og-se-på-hverandre-situasjonen du nevnte, det SISTE han ville der var å gå og det eneste han tenkte resten av natten var hvorfor det ikke skjedde noe mer, hvorfor han var så dum at han ikke gjorde noe, ga deg en klem e.l.

så sjenert som han er må du bare ta initiativet. han kan ta initiativet til å spørre om dere skal finne på noe men han tørr ikke å dra det lenger enn det. du liker jo klatring. det at han, som ikke liker det, spør om dere skal klatre en dag, det hadde han ikke gjort hvis han ikke likte deg.

slik som jeg har oppfattet deg så er han bare så sinnsykt heldig som har fått drømmedama slengt opp i fanget. han er bare alt for redd til å gjøre noe fordi han tror det blir feil der og da, mens i ettertid irriterer han seg forferdelig mye over hvorfor han ikke gjorde noe.

neste gang dere har en stå-lenge-og-se-på-hverandre-situasjon så kan du smelle til med det skysset. sannsynligvis blir han veldig overrasket når du gjør det. men han kommer nok til å svare på det. hvis ikke du smeller til med skysset i en litt mer uventet situasjon. hvis mitt første skyss kommer ganske uventet er jeg redd jeg kommer til å reagere helt feil. men for din og hans del så ser jeg ingen annen ending på dette enn en happy ending.

jeg kjenner meg veldig mye igjen i hans situasjon. tror kansje jeg må lage en egen tråd på det. for jeg var så idiot at jeg ventet for lenge så for min del tok hele greien en annen vending. jeg er sikker på at det er nesten ingen som har vært borti samme situasjon som meg.

etter eksamen sender du ham en mld og spør hvordan det gikk. og selv om han skulle svare at det gikk dårlig så vær oppmuntrende. nå er det helg og dere kan bruke mye tid sammen. det kommer sikkert mange muligheter der. de kommer ofte. du må bare se de og gripe en så skal du se ting kommer til å skje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...