Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Det er mange måter du kan gjøre det på. fm sender, bluetooth om bilspilleren har det, vanlig tilkobling om spilleren har det. om det er fm sender du mener, ikke gidd, kjøp en billig bilspiller med linjeinngang istedet, fm sender har altfor dårlig lyd

Lenke til kommentar

Tenker selv å kjøpe en FM sender til å koble ipoden til radioen i bilen.

Som Kaptein Ødegår sier så er det muligens litt dårligere lyd, men jeg er ikke SÅ nøye på lydkvaliteten når jeg kjører bil akkurat. Dessuten er det veldig billig. 50-100 kr på ebay.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nei til første spørsmål, men du kan koble dentil linjeinngangen på den saken så funker det.

Defitivt stort høylytt NEI til andre spørsmålet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt sent svar, men bedre sent enn aldri.

Ser at Captein Ødegård ikke anbefaler deg FM sender grunnet dårlig lydkvalitet.

Jeg tipper at han er Hi-fi nerd (ikke stygt ment) og er veldig kresen på lydkvaliteten.

For oss litt mer normale mennesker så vil en FM sender fungere utmerket.

Lydkvaliteten er normal radio kvalitet, ikke det beste, men fungerer ok.

Hvem sitter vell og fin lytter til musikken når man skal konsentrere seg om bilkjøringen? ;)

Så min anbefaling er: Kjøp FM sender. Billig, enkelt og ok lydkvalitet.

FM transmitter Fåes også billig på Ebay.com.

Jeg betalte rundt 70-80kr totalt. Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Tullball. En fm-sender gir langt ifra normal radiokvalitet. Nå kan det hende jeg enten har vært uheldig med fm-senderen eller selve bilradioen min, men bruker jeg fm-senderen skurrer det alt for mye til at det går ann å høre på i lengre tid.

Så snart jeg får råd skal jeg kjøpe en ny spiller med AUX-inngang.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Hvis en stakkar har bil med tilpasset (ikke standard-mål/ramme) radio fra fabrikken så er det ikke bare å bytte den ut.

FM-senderne er veeeldig variable, men er du heldig finner du en som duger for grei lyd.

På den annen side, kan du bytte radio så får du en helt kurant en for rundt 1000-lappen nå om dagen med AUX-inngang.

Lenke til kommentar

Tullball. En fm-sender gir langt ifra normal radiokvalitet. Nå kan det hende jeg enten har vært uheldig med fm-senderen eller selve bilradioen min, men bruker jeg fm-senderen skurrer det alt for mye til at det går ann å høre på i lengre tid.

Så snart jeg får råd skal jeg kjøpe en ny spiller med AUX-inngang.

Var nettopp og testet og finlyttet litt og jeg må si jeg har vanskelig for å høre merkbar forskjell mellom vanlig radio og fm sender. Etter en del fin lytting, så kunne ane at lyden var en smule tynnere på fm senderen.

Uansett, man får ikke tak i noe som er lettere og billigere en FM sender for å få IPOD på radioen.

Lenke til kommentar
Var nettopp og testet og finlyttet litt og jeg må si jeg har vanskelig for å høre merkbar forskjell mellom vanlig radio og fm sender. Etter en del fin lytting, så kunne ane at lyden var en smule tynnere på fm senderen.

Da har du enten en elendig radio, en fantastisk fm-sender eller du var heldig med signal og slike variabler. Prøv den i flere dager, i forskjellig vær og forskjellige situasjoner, over lengre bilturer, og du vil fort merke at den holder en langt lavere kvalitet enn radioen. Fullstendig hørbart, selvsagt, så skal ikke klage på den delen.

Uansett, man får ikke tak i noe som er lettere og billigere en FM sender for å få IPOD på radioen.

Det kommer helt ann på hva slags spiller man har. Har spilleren AUX-utgang er det enklere (og billigere?) å kjøpe en simpel ledning.

Lenke til kommentar
Da har du enten en elendig radio, en fantastisk fm-sender eller du var heldig med signal og slike variabler. Prøv den i flere dager, i forskjellig vær og forskjellige situasjoner, over lengre bilturer, og du vil fort merke at den holder en langt lavere kvalitet enn radioen. Fullstendig hørbart, selvsagt, så skal ikke klage på den delen.

Godt mulig det er en blanding av dårlig radio og god, men ikke fantastiks FM-sender.

Det kommer helt ann på hva slags spiller man har. Har spilleren AUX-utgang er det enklere (og billigere?) å kjøpe en simpel ledning.

Hvis man har en spiller med AUX-utgang så er det lite å diskutere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kikker for tiden på forskjellige løsninger for å bruke ipoden i bilen. Har trålt gjennom mange forum og funnet frem til en løsning som garantert vil levere god lyd. Koble ipoden til cd-skifter porten på cd spilleren. Det finnes flere firmaer på netter som selger slike løsninger.

Positivt:

- Lyden vil garantert bli bedre enn ved aux og fm løsninger.

- Ipoden vil vil bli ladet hele tiden. Trenger ikke å bekymre seg for batteriet.

- Den kan kontrolleres fra cd-spilleren og fra ratt kontroller hvis bilen har det.

Negativt:

- Jeg finner ikke mye informasjon om hvordan det fungerer i praksis. Hvordan vil det bli hvis jeg har flere tusen sanger på ipoden. Hoppe fra sang til sang er ikke særlig elegant.

- Bilen må ha cd skifter port.

- Siden det ikke finnes en standarisert cd skifter port er det ikke sikkert alle finner en for akuratt sin bil/cd-spiller.

Er det noen som har erfaring med dette? Kan man muligens lage et par lister og skifte mellom dem? Som om en skiftet cd.

Nettsiden under selger en slik løsning (eksempelet under er for Ford):

http://www.nexxia.co.uk/ipod_mp3_adaptors/ford.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...