Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mattetentamen 10 klasse - Hva burde jeg øve på?

Anbefalte innlegg

I morgen har vi mattetentamen.. Vi får en del som det ikke er lov til å ha hjelpemidler (regelbok, kalkulator O.li) også en del som vi får lov til å ha det. Det er med pytagoras..

Det er det vi har lært hele ungdomsskolen. Går i 10kl.

Noen tips for hva jeg burde øve på?

Også får vi et spm om Overslag, tallfortåelse, formelregning, og mangekanter. Vet dere noe eksempler på oppgaver som har det. Hvordan de kan se ut ? eller hva det faktisk er? særlig Overslag, hvordan er det i matematikk?

Håper noen kan hjelpe meg. Vær så snill.. :)

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I morgen har vi mattetentamen.. Vi får en del som det ikke er lov til å ha hjelpemidler (regelbok, kalkulator O.li) også en del som vi får lov til å ha det. Det er med pytagoras..

Det er det vi har lært hele ungdomsskolen. Går i 10kl.

Noen tips for hva jeg burde øve på?

Også får vi et spm om Overslag, tallfortåelse, formelregning, og mangekanter. Vet dere noe eksempler på oppgaver som har det. Hvordan de kan se ut ? eller hva det faktisk er? særlig Overslag, hvordan er det i matematikk?

Håper noen kan hjelpe meg. Vær så snill.. :)

Øv litt på vei,fart,tid oppgaver og på pytagoras+ konstruere å regne ut firkanter... Også hoderegning oppgaver da! :new_woot:

Lenke til kommentar

Er ikke den delen uten hjelpemider bare del en?

Det brude det være. For 10. klasse tentamener er utformet slik som en eksamen skal være. Og den der delt i to deler. Del en er ca. 1/3 av prøven og ingen hjelpemidler tillat, del to er ca. 2/3 av prøven og alle hjelpemidler unntatt komunikasjon tillatt.

Men ellers er det bare å øve på det du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...