Gå til innhold

Ny stille spille pc til under 8000kr

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med og bestille en pc fra komplett.no . det må være fra komplett.no siden jeg skal betale den på nedbetaling. Jeg har rundt 8000kr jeg kan bruke i kreditt.

Pcen skal mest brukes til og spille wow(helt perfekt helst), se filmer på hdtv, mulige framtidige spill (men legger ikke mye vekt på det)

trenger ikke "det beste av det beste" siden jeg spiller mest på xbox360 og playstation 3.

Pc'en blir og stå i stua, så at den er stillegående hadde vært veldig fint.

Har pc skjerm, høytalere, tastatur og mus. Så det jeg trenger er hele selve maskinen, lagringsplass er heller ikke viktig siden jeg har en 500gb ekstern harddisk. så der legger jeg mer vekt på ytelse og lite støy.

Om det er noe mer informasjon dere trenger for og hjelpe meg så bare spør i vei!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygge selv elelr ferdig bygget?

Her har du en "selvbygger" med stille og kraftige komponenter.

--

NZXT HUSH kabinett

Gigabyte Odin Pro 550W PSU

MSI P45 Zilent Hovedkort

PowerColor Radeon HD 4850 "PCS" Skjermkort

Intel Core 2 Duo E8400 CPU

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB Ram

Seagate Barracuda 7200.11 500GB Harddisk

Sony NEC Optiarc AD-7200S DVD±RW brenner

>> Handlekurv <<

Lenke til kommentar

Dropp psu til fordel for et Corsair, dropp disk til fordel for en Samsung F1 640GB - som er både raskere og støyer mindre - 7200.11-serien til seagate er ikke best.

Ville også vurdert et Antec Solo istedetfor Hush-kabinettet, dette tillater bla.annet å henge opp diskene i strikk som følger med, noe som gir enda lavere støynivå. Har selv et slikt kabinett som er rigget for å være lydløst, og det eneste jeg hører er litt viftesus om jeg har øret nærme, og dessverre søkelyder fra seagate disken jeg ikke har fått byttet ut enda...

Ser også at det mangler vifter og cpukjøler i oppsettet. Anbefaler der Xigmatek HDT-S1283 eller Thermalright Ultra120Extreme, og Nexus 120mm vifter. Disse får man hos netshop.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget over meg, ville nå ha sett på Corsair istedet for Odin psuene, Samsung er en selvfølge når det gjelder lite støy på harddisk.

Kabinettet har jeg ingen erfaringer med. Men antec er veldig godt. :)

Vifter og cpu kjøler bør også vurderes for å få den stille. Ultra 120 extreme er den beste og her velger du støyen selv mtp på at du velger viften selv.

Nexus har gode vifter og Papst for eksempel.

Lenke til kommentar

Jepp.. kan jo vise et par bilder av min egen solo, bare for å gi et eksempel.. dette kabinettet er faktisk rimelig greit å bygge i også, selv om det er litt knot å gjemme kabler

DSC_8424_pp.sized.jpg

Med nexus-kjøler, største driten som er laget...

DSC_8800.sized.jpg

Inn med Xigmatek HDT-S1283 + Nexus 120mm, kjører Scythe S-FLEX i bakkant og foran disk.

DSC_8807.sized.jpg

Fjernet metalldekselene bak de vanlige dekslene for å få litt mer luftflyt.

Dette oppsettet kjører en E6600 @ 3GHz 24/7 med rosetta@home (boinc), og cputemp ligger på rundt 58 grader på begge cores med kabinettviftene på 400rpm og cpuvifte @ 1000rpm. Da er ikke maskina hørbar på avstand over 0.5m utenom ved diskaktivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...