Asllat Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei Maskinen min vil ikke starte. Hovedkortet komme på (tror jeg), den lyser iværtfall ^^ Og skjermkortet går (viften går iværtfall), hdd`an vibrerer som de skal. Vet ikke om cpu`en funker, noen som vet hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å funke? BTW, når jeg slår på maskinen så begynner viftan å gå, men maskinen vil ikke komme på (vil ikke boote). - Ztixxern aka Asllat Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er hardwaren samme som i sigg? Er det nybygg?Har du OS på? Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Er hardwaren samme som i sigg?Er det nybygg?Har du OS på? Ja hardwaren er det samme som i siggen Nei den er ikke nybygg, kjøpt for leeenge siden (2-3år da 8800GTX kom ut;) ) Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Prøv å reset bios, med batteri-jumper. Sjekk at skjermkortet og skjermledningen sitter, evt ta dem ut og inn igjen. Om cpu var død ville den nok ha startet i 1 sec så slukknet. Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Prøv å reset bios, med batteri-jumper. Sjekk at skjermkortet og skjermledningen sitter, evt ta dem ut og inn igjen. Om cpu var død ville den nok ha startet i 1 sec så slukknet. Gjorde det nu,men vil fremdeles ikke boote :/ Hva faen kan være galt med den? Rammen eller hovedkortet? ^^ Bra at cpu`en ikke er gåen xD Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Prøvd kortet i den andre pci-e sporet? Det kan hende den booter men du ikke ser det på skjermen. Sjekket kontaktene i begge ender av skjermen? Regner med at dette skjedde etter at du slo av pcen og ikke mens du brukte den i et gigantisk smell. Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Prøvd kortet i den andre pci-e sporet?Det kan hende den booter men du ikke ser det på skjermen. Sjekket kontaktene i begge ender av skjermen? Regner med at dette skjedde etter at du slo av pcen og ikke mens du brukte den i et gigantisk smell. Nå har jeg prøvd kortet i alle 3 pci-e sporene, men det hjalp ikke. Har også sjekket kontaktene til sjermen (begge vei). Jeg tror ikke at den booter, fordi jeg brukte å se på tastaturen når den boota (når jeg slå på pc`en). Men jeg vet ikke, kanskje kanskje ikke ^^ Hva som kan feile biggen? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har det samme probleme :S Håper jeg og kan få hjelp.. Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har det samme probleme :S Håper jeg og kan få hjelp.. Vi får vel håpe at noen vet hva vi to skal gjøre Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Bumper denne i håp om at noen vet hva som feiler pc`en min Lenke til kommentar
Jg.a Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Prøv å reset bios, med batteri-jumper. Sjekk at skjermkortet og skjermledningen sitter, evt ta dem ut og inn igjen. Om cpu var død ville den nok ha startet i 1 sec så slukknet. Er det et typisk tegn på CPU-feil/død? For det er det som skjer med min PC Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hadde samme på min. Det er HK Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hadde samme på min. Det er HK Faen da må jeg kjøpe ny hk:/ Korson hk skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hadde samme på min. Det er HK Faen da må jeg kjøpe ny hk:/ Korson hk skal jeg kjøpe? Sjekk rambrikkene før du sender inn HKet.. Jeg hadde samme feilen på mitt og sendte inn HKet.. Bestilte nytt kort fordi jeg ikke kunne vente på å få det returnert, og fikk samme feilen på det nye kortet. Viste seg at BEGGE ram brikkene hadde daua av ett lite strømbrudd.. så, hvis du har annen ram, prøv det. I hvertfall prøv med en stykk brikke i osv... Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Skulle teste mine gamle ram-brikker, men dem passa ikke inn i sporene. Men etter mye skruing så fant jeg en ripe bak hovedkortet, det er kanskje der problemet er xD Så jeg tror jeg må sløse ca 2000kr på hk Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Noen som vet en god hk til Intel 775? Den skal være lydløs siden jeg skal kjøpe denne kabinettn http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53300. Ca 1500-2000kr Endret 8. desember 2008 av ztixx Lenke til kommentar
Asllat Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Duger denne: http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovn...spx?plid=96613# ? Passer disse ram-brikkene (http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=110176) til EVGA hovedkortet? Endret 8. desember 2008 av ztixx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå