pleiadene Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er Sigma 150-500 med OS like bra som bigma(50-500)?Skulle tro det var bedre siden det har bildestab,kan man bruke det på Nikon d700? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er fullformat ja, så no worries. Alt tyder på at det burde være bedre, egentlig. Kortere zoomområde og bildestabilisator. Men jeg har ikke konkrete fakta å referere til hva dette angår. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sigmas 18-200 var bedre i OS-versjon, men jeg mener å huske at Photozone.de nevnte at stabiliserende elementer ikke er noen fordel rent oppløsningsmessig. (Nå er jeg ikke i tvil om at fordelen stabilisering overgår hva ren optisk skarphet har å si, men velger likevel å bemerke det da det blir nevnt at det burde være bedre fordi det har OS.) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sier meg enig i at den eventuelle oppløsningsmessige kvalitetsreduksjonen OS medfører er så marginal at det har fint lite å si, særlig når man tar i betraktning hvor praktisk det er på så lange brennvidder som 150-500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå