Nostalgisk Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 ok,det visste jeg ikke. hva er forskjellen på disse to teknologiene? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ikke stort annet enn de praktiske mulighetene. ATI på sin side bruker Crossfire for å binde sammen de to kjernene, mens nVidia bruker SLI. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ikke stort annet enn de praktiske mulighetene. ATI på sin side bruker Crossfire for å binde sammen de to kjernene, mens nVidia bruker SLI. Jøss! det viste vi ikke. Ossen tror dere GTX295 kommer til og yte i GTAIV? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ossen tror dere GTX295 kommer til og yte i GTAIV? Vent litt så skal jeg se inn i min magiske krystallkule....hmmm gudene sier til meg at vi bør vente til testene kommer på nettet. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 det finnes uoffesielle tester på nettet av gtx295 på nvidia sponsede spill,men de er ikke til å stole på naturligvis;P Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ingen tester enda da? Jo den beste testen: Hehehehe.. Look what i found.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 taes med en god klype salt (?) Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 taes med en god klype salt (?) Gjort med 180.88 drivere btw. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Ja, men hvilke AMD / ATI drivere er det osv..? Hvordan kan vi i det hele tatt vite om tallene er pålitelige? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det kan vi ikke før lansering. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) det finnes uoffesielle tester på nettet av gtx295 på nvidia sponsede spill,men de er ikke til å stole på naturligvis;P Haugevis faktisk... Ingen tester enda da? Jo den beste testen: Hehehehe.. Look what i found.. Den posten der var ganske gammel. Postet den en kort tid etter denne artikkelen ble publisert på HW.no. Men takk for tipset, har ikke lest den testen enda. Vi har jo for eksempel tester på Bit-Tech og mange andre kjente formidlere av hardware-relaterte nyheter, men hvorvidt de er til å stole på er enda uklart. Endret 2. januar 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Guru3D fikk blandt annet lov til å gi en preview: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-295-preview/ The winner today of course is the GeForce GTX 295 and considering we were using an early engineering sample card with a very beta driver, things are looking real good for NVIDIA Lansering er 8. januar Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Er jo ikke rart at Nvidia tar en seier her, brikken de kommer med er jo et seriøst monster av en brikke, både størrelsemessig og kostnadsmessig , men tipper de fleste entusiaster som har mer penger enn gjennomsnittet kommer til å kjøpe dette kortet uten å blunke. Forsåvidt som jeg forstår det er GTX 295 2x 280 eller 260 gpu brikker som allerede fra før av er 2x 9800 kjerner (mer eller mindre) så vi ender jo i grunn opp med 4xgpu med en smalere produksjonsprossess. Regner med at vi blir meget driveravhengig for ok ytelse i de fleste spill. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ? GTX 280 eller GTX 260 er ikke 2x 9800 kjerner nei. Begge har kun en enkelt kjerne, og med to slike så blir det totalt 2 GPU'er på GTX 295. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ? GTX 280 eller GTX 260 er ikke 2x 9800 kjerner nei. Begge har kun en enkelt kjerne, og med to slike så blir det totalt 2 GPU'er på GTX 295. Holy CRAP DUDE! 3dGuru som sjelden tar feil skriver at GTX295 har 2stykk GTX280 core, jeg trodde det var 2 stykk GTX260 core.. Åjj SJIIIT!! Dette kortet kommer jeg til og kjøpe uten og nøle ja.. Now if the price is nice, ill buy a slice.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det har hverken 260 eller 280-kjerne - det har en mellomting. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) jeg var også ganske sikker på at gtx296 var 2x gtx260 core 216 pakket sammen til et skjermkort. jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe 2 gtx295 for å ha i quad-sli, venter heller til det kommer nye singlekort. quad er som tidligere nevnt veldig driveravhengig for å slå ut positivt. dersom det viser seg at quad har blitt dramatisk forbedret siden sist gang vi så det.....ja,da tipper jeg at de finner veien inn til mitt kabinett i løpet av sommeren;P Endret 2. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ? GTX 280 eller GTX 260 er ikke 2x 9800 kjerner nei. Begge har kun en enkelt kjerne, og med to slike så blir det totalt 2 GPU'er på GTX 295. Ser at jeg ikke akkurat uttalte meg veldig heldig. Du har forsåvidt rett, det jeg peker til er at selve Gpu'en er bygget på fusionering av flere andre kjerner som har fått forbedringer og bugfixes fra G80 arkitekturen og oppover. GTX 280 var i hovedsak en kjerne som hadde fått lappet inn 2x9800 (ganske likt dual core'ene til intel) med en del forbedringer. Bilde av kjernen til 280 Gtx 295 har 2 gpu derimot : http://www.pcgameshardware.com/aid,671007/...card_previewed/ Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det har hverken 260 eller 280-kjerne - det har en mellomting. HAH! in ur face Påstår du at Guru3d som fikk lov og ta en smaktitt på kortet har tatt feil! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) guru3d er et kjent nettsted som gjerne er blant de første som får lov til å teste nvidia's og amd's nye kortserier. disse store firmaene sender ikke nye kort gratis til useriøse testpaneler. Endret 2. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå