Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellene på krympingne ? som half-node, optisk krypming i forhold til hva enn slags andre typer krymping det er ?

Det er nok andre her som kan forklare det bedre enn meg, men med en ren optisk krymping kan man unngå noe utvikling eller redesign av chipen, men har med seg lite andre forbedringer utover en mindre kjerne (65nm->55nm).

Half-node er en type middelvei mellom en stor chip prosess endring, slik som f.eks 80nm ATi brukte på R600.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange som mener at Crysis har dårlig 3D motor, og derfor det yter så dårlig. Andre sier at grafikken er faktisk så heavy at det krever en super GPU. Crysis er ett revolusjonerende spill grafikk messig mener jeg. Gleder meg til den dagen jeg kan spille det i 2560x1600 med 8X AA og alt på Very High @ 60 fps. Tviler nVidia og AMD har en GPU som klarer det med det første. Kanskje om 2 år?

Trenger ikke 8xAA i Crysis. Blir litt overkill i forhold til andre spill, da (ivhertfall med DX10) crysis "blurer" kanter og teskturer slik at AA ikke er like viktig. :)

En 4xAA ville jeg maksimalt kjørt med.

 

Uansett, så tar det nok litt tid før vi får se et enkelt skjermkort som drar det på ekstrem oppløsning og eye-Candy ja.

Lenke til kommentar
Trenger ikke 8xAA i Crysis. Blir litt overkill i forhold til andre spill, da (ivhertfall med DX10) crysis "blurer" kanter og teskturer slik at AA ikke er like viktig. :)

Kanskje det, men synes "motion blur" er bare irriterende jeg, så har skrudd det av.

Nei, ikke motion blur jeg tenker på. Det er et annet lag som gjør at gress og trær osv.. ikke "går inn i hverandre", og lagger masse hvite flekker. Crysis må være en av de få spillene som takler masse vegetasjon uten at det skal føles falskt ut på grunn av dette.

 

Men pøser man på med AA, så blir det jo omtrendt det samme. (og krever mer)

 

Rent generelt så føler jeg at jo høyere oppløsning, jo mindre AA trenger man.

På 1680x1050 synnes jeg det er akseptabelt med kun 2xAA.

 

Jau. På 640x480 så er jo aliasingene store som hus.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Trenger ikke 8xAA i Crysis. Blir litt overkill i forhold til andre spill, da (ivhertfall med DX10) crysis "blurer" kanter og teskturer slik at AA ikke er like viktig. :)

En 4xAA ville jeg maksimalt kjørt med.

Crysis blurer ikke generelt kanter og teskturer, men det har DoF og motion blur som spesielt kommer frem når du snur deg fra side til side. Men med shaders eller post processing on very high/enthusiast bruker spillet også noe edgeAA, dette skrur seg dog av når du bruker MSAA. Ellers er spillet full av aliasing, spesielt på busker, gress og ellers "løvverk" som verken nVidia sin TAA eller ATi sin AAA ser ut til å virke på.

 

Rent generelt så føler jeg at jo høyere oppløsning, jo mindre AA trenger man.

På 1680x1050 synnes jeg det er akseptabelt med kun 2xAA.

På hvilken skjermstørrelse? Så lenge skjermstørrelsen øker i takt med oppløsningen vil det ikke hjelpe med høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
Nei, ikke motion blur jeg tenker på. Det er et annet lag som gjør at gress og trær osv.. ikke "går inn i hverandre", og lagger masse hvite flekker. Crysis må være en av de få spillene som takler masse vegetasjon uten at det skal føles falskt ut på grunn av dette.

Hvilket lag er det du sikter til? Det høres mer som at du snakker om å bruke geometry med clipping/colision detection fremfor alpha texturer for vegetasjon. Men det er likevel en masse aliasing i vegetasjonen til Crysis.

Lenke til kommentar

Det er klart det fortsatt er aliasing, men hvilket "lag" det er snakk om kan jeg ikke forklare i teknikk. Om du ser på DX 9 VS DX10 bilder så ser du at Aliasingen (eller ivhertfall hvite prikker som kommer mellom vegetasjonen) går en del ned. Jeg er ivhertfall villig til å ofre en 10 % lavere ytelse med dette "laget", enn det å kjøre uten.

Lenke til kommentar

Noe nytt rundt 55nm utgavene?

Skal ha nytt system straks så vet ikke helt om jeg skal vente eller ikke? :hmm:

 

Ser at XFX har 2x Black Edition av GTX260? Hva i allverden er forskjellen på disse to?

Det gjelder da XFX GeForce® 260 GTX 896MB DDR3 Black GX-260N-ADB9 vs XFX GeForce® 260 GTX 896MB DDR3 Black GX-260N-ADBF? Kan det være at den ene er 55nm? Fatter ikke hva annet som kan være forskjellen?

 

Hvordan vil det være med 2x GTX260 i SLi vs 1x GTX280?

Kan nemlig få meg 2x XFX GeForce® 260 GTX 896MB DDR3 Black GX-260N-ADB9 til 400kroner mer enn 1x XFX GeForce® 280 GTX 1024MB DDR3 XXX GX-280N-ZDD9? Verdt det?

 

Eller gir SLi så mye ekstra hodebry at det beste er å la være?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hvorfor? For best mulig pris? Det jeg har sett av GX2 kort til nå så har jo ikke de hatt noen nevneverdige fordeler kontra det å kjøre 2x kort i Sli? Vil GTX260GX2 være et bedre valg enn 2x GTX260? Eventuelt da hvorfor?

 

Eneste forskjellen blir vell at det tar mindre plass og at Sli brua er intern ?

Lenke til kommentar
Noe nytt rundt 55nm utgavene?

Slik det ser ut nå så kommer til til å bli en sakte innfasing av 55nm på eksisterende kort (GTX 260 og GTX 280). Det lanseres også et nytt kort på nyåret.

 

Enkleste måten å skille brikkene på er at 55nm er G200 rev. B2, mens 65nm er G200 rev. A2.

55nm er i masseproduksjon, og har vært det et par månder.

 

 

EDit: Det vil da bli opp til kortprodusenter om de ønsker å klokke kortene høyere. Mye potensiale der... 680+/1500+/2400 på et GTX 280 55nm er ikke noe svett...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...