Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis den ikke blir varm så vil jeg vite hvorfor det ikke kommer 280x2

Melke markedet for penger i første runde?

 

Mest på grunn av kostnadene sikkert. Et GTX280 koster tross alt 12-1300 kroner mer enn et GTX260. Så prisen ville vel bikket over 6000 for en GX2-utgave, pluss at strømforbruket for GTX280 er noe høyere også selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det er vel GT300 eller hva den kalles med DX11 støtte som blir det neste store fra nVidia.

 

Jeg synes ikke oppgraderinga fra G80 til G92 var noe å rope hurra for. Blir vel noe samma med disse nye 55nm baserte GT200 korta. Jeg er rimelig sikker på at det vil ta lang tid før vi får en GPU som klarer å dra Crysis i 2560x1600 med spillbar fps!

Lenke til kommentar
Hvis den ikke blir varm så vil jeg vite hvorfor det ikke kommer 280x2

Melke markedet for penger i første runde?

 

Det er da ikke så vanskelig å gjette hvorfor...

260 har jo tross alt mye bedre ytelse/pris ratio enn 280. Det faller dermed mer naturlig å kobinere to 260'er som dermed kan gi ekstrem ytelse for en pris som fremdeles blir noenlunde akseptabel. En "280 gx2" er helt sikkert mulig, men det vil være et lite marked for folk som har råd/behov til å kjøpe et produkt som hadde kostet nesten like mye som 2 280'er.

 

Dette er vel forøvrig hvorfor vi generellt sett har sett alle "dobbelkortene" fra Nvidias side laget ut av nest-best modellen (som er mest effektiv på pris/ytelse), i stedet for den aler dyreste modellen tilgjengelig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir ett bra kort men neste gang tror jeg at jeg går for singel chip kort. Prisen blir vell 5000kr :dribble: tenker jeg meg da går jeg heller for nvidias neste single chip løsning med mindre ati lurer meg igjen med noe kjappere dom er SINGEL GPU..

Jeg har nå hatt 3870x2,4870x2 og prøvd et 9800GX2 og sier bare at jeg ikke kommer til og velge sli eller crossfire nestegang.. verken som 1 kort med flere kjerner eller flere kort. Det lager bare bry med kompabilitet og ekstrem Micro stuttering "noe jeg merker siden jeg sitter på 26"skjerm ".. Ser frem til en bedre neste 280gtx ...380gtx???

Lenke til kommentar
Både tittelen og de fleste kommentarene her i tråden er totalt urimelige. Dere gir 260 flak for at den er en varmeovn?? LOL! Om noe så er det jo 4870 som er en varmeovn i og med at den er varmere på alle måter.

 

Fakta om 260 effektforbruk:

- På load bruker den litt mindre enn 4870 (men er også litt raskere likevel)

- På idle bruker den MYE mindre enn 4870 pga. Nvidias powerplay som har blirr veldig bra i senere tid.

- 260 er bruker mindre effekt på idle enn noe annet kort på Nvidias side (og de fleste på ATIs også) så langt bak som jeg gadd å sjekke - 8800GTX/GT, og sansynligvis enda lengre bak også.

 

Og dette er en "varmeovn"? På hvilken måte liksom? Vi er tydeligvis inne i en trendy liten "det er kult å hate Nvidia" bølge siden folk velger å ignorere fakta fullstendig. Så latterlig...

 

Kilder:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3408&p=9

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=9

(og dette er ikke en gang med 55nm kjerner, noe som ytterligere vil redusere effektforbruk).

 

PS: Jeg har ingenting mot ATI. Jeg kjøper de som selger det beste produktet uavhengig av merke, men rett skal være rett. Varme er IKKE en svakhet på 260, eller 280 for den saks skyld, i forhold til historikken og konkurransen.

 

-Stigma

Helt enig her.

En dobbel 260 gpu burde da bli adskillig kaldere enn HD 4870x2 og ytelsen også litt bedre.

 

Jeg stiller meg nøytral til både ATI og nVidia og kjøper det som gir meg mest for pengene. :) Men ATI har jo hatt god fremgang i det siste noe som bare er positivt for ATI hatere og nVidia hatere!

Lenke til kommentar
En dobbel 260 gpu burde da bli adskillig kaldere enn HD 4870x2 og ytelsen også litt bedre.

 

på tide og begynne og tippe ytelse nå :)

 

kortet bruker nok like mye strøm under load og betydelig mindre under idle. ytelse blir, tror jeg sikkert bra likt mellom kortene men med varisajoner av hvilke spill som liker hvilke kort.

 

men for de som mener at crysis er livet og at allt i dataverdenen dreier seg rundt dette, så er nok dette kortet tingen. crysis er blitt det nye cs nesten :)

Lenke til kommentar

Mange som mener at Crysis har dårlig 3D motor, og derfor det yter så dårlig. Andre sier at grafikken er faktisk så heavy at det krever en super GPU. Crysis er ett revolusjonerende spill grafikk messig mener jeg. Gleder meg til den dagen jeg kan spille det i 2560x1600 med 8X AA og alt på Very High @ 60 fps. Tviler nVidia og AMD har en GPU som klarer det med det første. Kanskje om 2 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...