Gå til innhold

Nvidia med ny varmeovn


Anbefalte innlegg

Eksempel!!

 

Ja tenk vi får

XFX GTX 295 1792MB 650M PhysX CUDA XXX Ultra Limited Edition"

Og jada så har vi kansje også

XFX GTX 295 1792MB 630M PhysX CUDA XXX Ultra Limited Edition"

Hva F er forskjellen på 630 M og 650 M ? jaja

også får man kansje også

XFX GTX 295 1792MB 650M PhysX CUDA XXX Superclocked Ultra Limited Edition"

 

det ser jeg på som typisk nvidia.

 

bare de klarer å få varmen UT hjelper det vs GX2 designet:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling på OC 280 ligger på 45C med 3 kort i 3way sli.Skulle ikke det bety kanskje 40-44C med 2 kort = 1x XFX GTX 295 1792MB 650M PhysX CUDA XXX Ultra Limited Edition

 

Vanne bryr vel seg ikke om det er 2 kjerner vedsiden av hverandre eller gjennom en tomme rør først.

 

I tillegg er det 260 kjerner og ikke 280.

Lenke til kommentar

Det at nVidia skal komme med 55nm GPU'er er bekreftet. Men dette kortet dere snakker om her er vel ikke det enda.

 

GTX 260 Core 216 yter vel litt bedre enn AMD 4870 1GB etter det jeg har lest (var med 180.43 drivere). Så et dual GPU kort burde da slå AMD 4870 X2. Når det gjelder varmen, så vet vi ikke hva nVidia får til med 55nm prosessen. Ikke noe dårligere enn AMD vil jeg tro.

Lenke til kommentar

GTA minner meg om crysis, enormt dårlig kode :p

 

Hmmm på 40nm burde nVidia klare å presse 2 stk GTX 280 på samme kort...og ha høyere frekvenser enn i dag. Noe slikt jeg venter på skal overta etter 9800GTX kortet mitt.

Her snakker vi ja, skal ikke se bort ifra at vi vil se noe slikt på nyåret - rundt CeBIT kanskje. ;)

Lenke til kommentar

Må si som en forfrossen nordlenning at overskriften appelerte :p

Nvidia tar over ytelsestronen antageligvis lett med denne og så er det bare å håpe at AMD\ATi svarer enda hardere tilbake :thumbup:

 

Pirke: "Som (nevnt tidligere) flytter Nvidia sine GT200-brikker over til 55 nm-teknikk." Fjerne parantes siden "som flytter Nvidia sine osv" ikke helt mye mening?

 

Er nok ikke skriveleifguru selv men stusset litt på den setningen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Både tittelen og de fleste kommentarene her i tråden er totalt urimelige. Dere gir 260 flak for at den er en varmeovn?? LOL! Om noe så er det jo 4870 som er en varmeovn i og med at den er varmere på alle måter.

 

Fakta om 260 effektforbruk:

- På load bruker den litt mindre enn 4870 (men er også litt raskere likevel)

- På idle bruker den MYE mindre enn 4870 pga. Nvidias powerplay som har blirr veldig bra i senere tid.

- 260 er bruker mindre effekt på idle enn noe annet kort på Nvidias side (og de fleste på ATIs også) så langt bak som jeg gadd å sjekke - 8800GTX/GT, og sansynligvis enda lengre bak også.

 

Og dette er en "varmeovn"? På hvilken måte liksom? Vi er tydeligvis inne i en trendy liten "det er kult å hate Nvidia" bølge siden folk velger å ignorere fakta fullstendig. Så latterlig...

 

Kilder:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3408&p=9

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=9

(og dette er ikke en gang med 55nm kjerner, noe som ytterligere vil redusere effektforbruk).

 

PS: Jeg har ingenting mot ATI. Jeg kjøper de som selger det beste produktet uavhengig av merke, men rett skal være rett. Varme er IKKE en svakhet på 260, eller 280 for den saks skyld, i forhold til historikken og konkurransen.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...