Casiraghi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det var vel i 2007 at loven om svartebørssalg ble vedtatt. Det å selge billetter til en høyere pris enn billettens pålydende er forburdt. Så om jeg (hypotetisk) kontakter en person som skal selge en billett som i utgangspunktet koster 450,-. Han/hun sier at det er kommet inn et bud på 850,- og at den er min for 900,- Hvis jeg da sier "OK,da kjøper jeg den." Så møtes vi og jeg får billetten og kun gir 450,- til personen og henviser til denne loven. Foruten å kanskje få en på trynet, så har jo jeg mitt på det tørre. Eller? Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er jo ikke å annbefale å kjøpe svartebørs biletter, eller andre ting i utgangspuntket. Hvordan det forholder seg mtp. den loven, så vil jeg nok tro at du må regne med å få deg en saftig en på trynet, siden du jo har akseptert den hypotetiske prisen.... Jeg ville ikke blitt enig om en pris, får så å møte opp med loven i hånda, og forlange og få biletten for den offisielle prisen på biletten, tror nok ikke du vil komme langt med den egentlig, med mindre vedkommende svartebørsselger er grei, noe jeg i utgangspunktet ikke ville tro at en svartebørsselger er... Buy at you own risk sier bare jeg... Lenke til kommentar
Mith Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor skal folk tro og mene noe om en lov det tar 5min å finne fram? http://www.lovdata.no/all/hl-20070629-086.html Om han lar deg få billetten for originalpris er jo opp til han, akkurat som at det er opp til deg om du vil anmelde han for salget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå