weebl Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Hei jeg har fått i oppdrag fra læreren min å finne i en loddestasjon med tilhørende utstyr for lodding av SMD komponenter. det vi trenger er en loddestasjon m loddebold og tilhørende spisser, og et loddegass avsug + eventuelle saker vi kan få behov for. vi trenger også et oscilioscop (digitalt) gjerne for tilkopling til pc. pris er forsåvidt ikke et stort problem så lenge det er BRA utstyr. weebl Endret 4. desember 2008 av weebl Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Slike har vi på jobben: WD1000M er meget fornøyd med de, lette og presise å jobbe med På skolen min har vi et utall av slike: Tektronix DPO. Er godt fornøyd med de også, selv om en sjelden gang kunne man ha bruk for mer enn 2 kanaler... Endret 5. desember 2008 av Zalo Ultra Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 vi skal også ha avsug. har noen noen tips på et slikt system også? enten sånne hvor du setter en slange på avsuget eller annet. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 hater å jobbe med påmontert avsug på loddebolten. blir klumpete og tung. funker gull med en liten bordvifte på minste styrke som blåser vekk røyken. eller bare ventilasjonsavsug nær det du lodder (type 10-20 cm) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 greia er at vi MÅkjøpe inn avsug av en eller annen sort etter som at dette da er på en skole og skoler er ikke som oftest ikke kjent for god ventilasjon og så er det vel påkrevd at slikt ikke skal slippe rett ut i lufta. om det er avsug en fester på bolten eller et slikt man setter over/ved kretskortet går på det samme. men vi må ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå