JadeSoturi Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei. Jeg har i lenger tid brukt forskjellige usb2 minnepinner for å kjøre linux live systemer på, og det er jo i og for seg greit, bortsett fra at de er SÅÅÅÅ usannsynlig treige. Det er riktignok forskjell på de forskjellige USB pinnene, men yttelsesmessig så er de noe crap. Derfor har jeg nå lyst å skaffe meg en USB SSD som jeg kan gjøre det samme på, men har litt problemer med å finne noen SSD som har USB og ikke sata/esata. Noen som kansje vet om noe eller kan være behjelpelige med å få tak i en bra en? Trenger ikke være større en 16gb, både pga pris og fordi det kun er selve oset som er lagret der, det meste andre henter jeg over ssh/ftp fra min maskin hjemme. Ihvertfall i de aller fleste tilfeller. Man kan jo selvsagt lure på hvorfor jeg ikke bare kjøper en 2.5" eks. hdd, men problemet med de er at de er mekaniske, og ettersom dette blir en ting som jeg drasser med meg stortsett overalt hvor jeg går, så er det litt dumt hvis den tar kvelden fordi jeg kasta sekken fra meg litt for hardt! Så er takknemlig for all hjelp! Hilsen fedjak Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei! http://www.hardware.no/artikler/ssd-modul_med_usb/66415 Lenke til kommentar
JadeSoturi Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Takk for tipset:) Venter litt og ser hva den faktiske yttelsen og prisen på de blir når de blir lansert:P Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ait! Lykke til Kom med tilbakemelding når du veit om de er verdt pengene da Lenke til kommentar
JadeSoturi Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Will do, will do:P Lenke til kommentar
kyrree Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei Jeg bruker denne https://prisguiden.no/product.php?product_id=91218 Har både 16 og 8 GB versjon av denne, 8 GB er marginalt raskere. Det skal sies at jeg stort sett kjører store filer til og fra denne. (les omtalen i prisguiden) Men jeg booter fra disse (Bart - xp fra usb) og de oppleves som raske, litt avhengig av hvilken PC som koples opp. Men det er jo rimelig med ca 400,- mvh Kyrre Lenke til kommentar
JadeSoturi Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Hei. Har sett på de også, og har igrunn testet en av de sånn litt, uten at jeg ble særlig imponert. Det kan selvsagt skyldes at distroen som var på den ikke var helt optimert for usb, men syntes ikke det ikke noe forterre enn den billig usb brikken på 4gb som jeg fikk på jobb her en dag.. Men skal teste den igjen med en optimalisert distro, så ser vi:) Takk for tipset:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå