Demantios Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Noen som vet om en liten lett debianbasert distro? Skal kun brukes til å kjøre nettleser og ica-basert terminalklient (gzipped tarball-installasjon). Regner med at jeg legger inn fluxbox som skrivebordsmiljø. Kunne jeg lagt inn en såpass tynn distro at den kun inneholdt text-mode for så å kjørt installasjon av gdm, fluxbox og firefox? Isåfall bør det vel være mulig å få en distro ned i 50mb, om noen har laget det da? Endret 4. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Du beskriver DSL omtrent som om du skulle ha brukt det Damn Small Linux Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Ser lovende ut, men et problem. Citrix-klienten trenger libmotif3, som igjen er avhengig av Xorg, mens DSL er basert på Xfree86 Noen løsning på det? Bare å fjerne xfree86 og legge inn xorg? Prøvde, men det blei et rot for å si det mildt Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Skulle nå tro at ville gå fint å installere Arch eller Gentoo. Passer både for store og for små Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 50mb blir fort lite, men det er fint mulig. Busybox bør erstatte det meste, GDM kan du bare glemme, bruk slim eller inittab. Du bør også velge GTK1-versjon av Firefox. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Arch er lite plassvennlig da ting som trengs for utvikling/kompilering ikke er skilt ut i egne pakker slik som på Debian. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jupp, samme gjelder for de fleste "hardcore" distroer. Debian er nok enklest å modde, spørs hva man kan fra før. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hva med ubuntu core? Debianbasert, liten og mye muligheter. Litt usikker på det med 50mb da, iso'en er iallefall bare 9,9mb Endret 18. desember 2008 av Smif Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Ubuntu core ser fint ut ja, men jeg hater installasjonen. Husker jeg hata den i debian for 3-4år siden og jeg får samme feilen nå som da Mellom dem to siste bidene går den til 6%, hopper til 86% så feilmelding. Gah, hva gjør jeg feil? Noen fler programmer jeg må velge? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Skjekk integriteten til plata. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Den skal være OK, kjører ISO i VMware. Sett til expert installation og ser nå hvor den stopper --| Velg og installer programvare |-- 2% Setter opp language-pack-en-base Endret 6. januar 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå