metropol Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hei. Jeg trenger en BAT fil som søker etter en bestemt mappe, og flytter innholdet i denne mappen ett hakk opp. Deretter sletter mappen etter kopiering Jeg kopierer av og til mellom PC'ene og hjemmeserver, og da blir det ofte seende slikt ut: c:\shares\music\music. Trenger ikke begge music katalogene, så jeg ønsker å flytte innholdet fra den siste music mappen ett hakk opp og deretter slette den. Noen forslag? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 har noe som gjør noe lignende hjemme, skal prøve å modifisere det til å gjøre det du spør etter i dag hvis jeg kommer hjem i "normal" tid fra jobb. evt så tar jeg det på lørdag. *ha innlegget i mine innlegg så jeg husker det* Lenke til kommentar
metropol Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Flotte greier AKLLA. Venter i spenning. mvh Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) hehe, den ble borte, langt nede på "mine innlegg" er også litt værre enn jeg trodde det skulle være, har litt problemer med å se hvordan man kan gjøre det. det scriptet jeg hadde flyttet filene inn i en mappe lengre ned, ikke opp. edit: skal ALLE filene flyttes 1 hakk opp i strukturen, eller bare en del av dem? og heter det alltid ....\music\music ? Endret 9. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
metropol Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hei. Ingen krise. Jeg har det ikke travelt. Det er ikke bestandig at mappen heter Music/musikk, kan også være andre forekomster. Alt innhold skal flyttes opp, og ikke bare enkelt filer. La inn spørsmål vedr dette på i forumet ss64.com, fikk endel hjelp der også men så stoppet det opp. Code:@echo off set "parent=c:\someDirectory" set "target=music" for /f "usebackq tokens=*" %%a in (`dir /b/s/a:d "%parent%"`) do ( echo:"%%~a\" | findstr "\\%target%\\" >nul && move "%%~a\*" "%parent%" ) pause En pekepinn Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hvorfor ikke bare bruke windows explorer, og dra den siste mappen inn i mappen som mappen den er i, i? Klart som blekk? Nei? Åltså, hvis det er c:\shares\music\music Så drar du den siste "music"-mappa og slipper oppi "shares"-mappa. Du vil få en advarsel om at det allerede finnes en mappe som heter "music", og får spørsmål om du vil overskrive filene dersom filnavnene er like. Hvis det er OK, trykker du OK... Så pass på, du kan miste filer som heter det samme i den første music-mappa! Hvis ikke, trykk avbryt, finn på noe annet, endre filnavn, eller noe.. Finnes jo endel batch rename programmer der ute og. EDIT: Men såklart, dette er jo bare en hurtigløsning for en og en mappe... har du mange eller skal gjøre det mye, så kan vel en batch-aktig sak være tingen ja. Endret 10. desember 2008 av Z_for_Zero Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 cd c:\shares\music\music move * .. cd .. rmdir music Er vel ikke verre? Lenke til kommentar
metropol Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hvorfor ikke bare bruke windows explorer, og dra den siste mappen inn i mappen som mappen den er i, i? Klart som blekk? Nei? Åltså, hvis det er c:\shares\music\music Så drar du den siste "music"-mappa og slipper oppi "shares"-mappa. Du vil få en advarsel om at det allerede finnes en mappe som heter "music", og får spørsmål om du vil overskrive filene dersom filnavnene er like. Hvis det er OK, trykker du OK... Så pass på, du kan miste filer som heter det samme i den første music-mappa! Hvis ikke, trykk avbryt, finn på noe annet, endre filnavn, eller noe.. Finnes jo endel batch rename programmer der ute og. EDIT: Men såklart, dette er jo bare en hurtigløsning for en og en mappe... har du mange eller skal gjøre det mye, så kan vel en batch-aktig sak være tingen ja. På 450 mapper??? Fryktelig tungvint og kjedelig. Når filene tilsammen er flere gigabyte (film), så tar dette veldig lang tid i explorer. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jupp, windows filkopiering/organisering er en pain in the bakside. Det er enten å bare begynne, og bli ferdig med det, eller invistere litt mer tid å finne / lage en automatisert løsning. De er som kjent heller ikke nødvendigvis feilfrie.. Tror kanskje jeg ville gått for noe ala demantios' løsning, modifisert til å loope gjennom en liste med mapper kanskje? Nå vet jeg ikke hvordan disse 450 mappene dine er organisert, om de er i samme mappe, eller her og der da. Egentlig er det sykt utrolig og irriterende at kopiering/flytte-funksjonen i windows fortsatt, etter snart 20 år, ikke kontrollerer en større kopierings-kommando på forhånd, og presenterer en dialog med eventuelle konflikter / navnelikheter osv som måtte oppstå og hva som skal gjøres. Isteden må man sitte å se på en progressbar from hell til den er ferdig, i tilfelle noe skjer.. BTW, et tips; trykker du SHIFT + "Nei" / No til spørsmål på dialoger, betyr det "nei til alt" (ved spm om overskriving el.l.) Lenke til kommentar
metropol Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Synspunkt støttes. Utrolig irriterende hvor j....sk tungvint dette er. Explorer har ikke endret seg vesentlig siden Windows 3.11. Rart med tanke på hvor mye større datamengder og filer vi håndterer i dag ref bare 5 år siden. Kopiering/flytting av en film tar jo vinter og votter hvis du ønsker å reorganisere. Har prøvd både Total Commander, filviser, free commander. Men ingen har funskjonalitet utover det å ha flere strukturer opp samtidig og masse endre navn på filer osv. Har også prøvd å lage visual basic code i excel på dette, men da kjører du ting i dialog igjen, og det tar jo like lang tid. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jupp. Har prøvd diverse selv, men ender alltid opp med windows explorer igjen. Den er "grei nok", men ikke noe mer (+ litt vane..). Det er nærmest som om de fleste funksjoner ikke er mer enn en teknisk demo, en dårlig sådan, om hva som er mulig. Mente jeg hadde en gang i tiden link til en filkopi-dialog-erstatning til windows, men fant den ikke nå. En rask google ga meg dette, men jeg har ikke prøvd noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå