Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP - Elitebook 6930p

Anbefalte innlegg

Dog tittelen ikke "selvsagt" har noe med problemene jeg har støtt på siden jeg fikk pcen inn til meg igår.

En helt splitter ny HP maskin som jeg skulle nedgradere til XP (levert med VISTA install).

Jeg kjørte inn XP cd`en og trykket en tast for å boote opp via cd.

Men under innlastning av driverne i starten av XP setup kom det plutselig en feilmelding:

"Filen acpi.sys er skadet. Trykk en tast for å fortsette"

Fikk også en lignende melding etter en reboot:

"Filen acw2k2k.sys (elns) er skadet. Trykk en tast for å fortsette"

Ringte til HP - hvor jeg fikk beskjed av en konsulent der om å kjøre en "Disk Sanitizer" som forøvrig tok 14 timer. Kom på jobb idag og skulle prøve å kjøre installen på nytt. Booter jeg opp maskinen uten XP cd`en fra HP kommer følgende melding:

"Non-system disk or disk error. Replace and strike any key when ready"

Prøvde også å boote opp maskinen med pre-installen av VISTA som ligger inne fra før. Maskinen klarte ikke det engang, fikk feil melding da også:

Først: "CDBOOT: Memory Overflow Error" ved boot med XP cd etter sanitizer.

Andre: Uten XP cd, bare boote opp med vista install`en får jeg følgende feilmelding:

"Linje 7360 INF filen \i386\txtsetup.sif er ugyldig" (etc)

Jeg antar at det enten er cd`rommen som er fucked, cd`en som er "ødelagt" eller simpelthen noe hardware feil (hd, batteri?).

Noen her som har opplevd lignende og fått til en solution? Gjerne om noen kan forklare meg forløpet til disse feilene og hva som evt. kan gjøres, for siste vei ut for meg nå er å sende maskinen tilbake til HP og få den reparert/erstattet. Men vil gjerne lære litt også:p Setter pris på all hjelp!

På forhånd takk.

Sankty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...