Gjest medlem-98070 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Har vært veldig fonrøyd med Nokia 6288, men den fikk dessverre et kort liv pga ræva kvalitet (eller kanskje bare jeg var uheldig?). Etter noen få fall i bakken ble systemmodulen skadet, som resulterte i masse tull med SIM-kort feilmeldinger, minne/dekning som kommer og går etc... er dette vanlige problemer med de nye Nokia-telefonene eller? Som emnetittelen sier så vurderer jeg N95 eller N96 nå... Hva har dere å si om disse telefonene? Velger jeg N95 eller N96? er N96 verdt de ekstra kronene? Jeg stiller lave krav til kamera/mp3, bruker tlf mest til sms og ringing, men har valgt ut N95 og N96 pga designet og gode omtaler, og multimediafunksjonene skader overhodet ikke såklart. Kunne veldig gjerne tenke meg GPS på telefonen også! og et annet spørsmål: "minijackutgang", vil det si at jeg kan bruke f.eks koss headsetet på telefonen? alle versjoner av N95 og N96 støtter vel dette? Så lurer jeg på om laderutgangen er omtrent den samme som på 6288? Har jo f.eks lader til bil osv som er kjekt å kunne bruke... Men kort oppsummert: hva er de vesentlige forskjellene på N95/N96 og hvilken bør jeg velge? og anbefales den hvis jeg trenger en telefon det er lite tull med, og lite venting på å skru på osv? Endret 3. desember 2008 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg har ikke hatt noe tull med min N95-2 ennå. (ikke noe større tull, hvertfall, ikke noe som ikke oppstår på hver eneste mobiltelefon). Jeg synes hvertfall N95 er hakket over N96, synes sistnevnte ser enda mer plastic fantastic ut enn førstnevnte og virker som den er litt bedre bygd. Er ikke noen videre større forskjell enn større internminne, så vidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er også viktig å merke seg at tastene til N96 er helt flate mens tastene til N95 stikker litt ut hvis du skjønner hva jeg mener. Dermed er N95 bedre å skrive med. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Ja, minijackutgang vil si at du kan bruke vanlige headset direkte uten å måtte bruke overganger. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på på N85 fremfor N95/N96. N96 er for all del en knalltelefon, den fikk for eksempel terningkast 6 hos mobilen.no (link), men problemet er at batteriet er underdimensjonert. Derfor vil jeg heller anbefale N85 (som også fikk terningkast 6, link). Teknologisk er de veldig like. N96 har mobil-TV som ikke N85 har - men det spiller liten rolle, ettersom det ikke er støtte for teknologien i Norge. N96 har 16 GB internminne, N85 kommer med et minnekort på 8 GB som kan utvides til 16GB og snart 32GB. Til gjengjeld har N85 FM-sender som N96 mangler, men det viktigste etter min mening er at N85 er tynnere, har bedre skjermteknologi som trekker mindre strøm, og i tillegg kommer med større batteri. Det fører til at standbytiden er økt med 65%, og taletiden er økt med ca 97%. Med N85 kan du høre på musikk i 30 timer sammenhengende, mot stusselige 14 timer med N96. Når N85 i tillegg er billigere enn både N95 8GB og N96, så er valget klart etter min mening. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Fant en lang liste med forskjeller på wikipedia, så føler jeg har oversikten på det nå. Er mobil TV bare tull foreløpig? Mener jeg hørte at det støttes i Europa? Peppep: Dude, N95 er mye kulere synes n85 virka så primitiv...men må tenke på litt flere modeller siden jeg først skal bytte mobil, hva med 6210 forresten? Er ikke det navigasjonsmobilen? Er den bedre å bruke til navigering enn N95? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hvor får jeg kjøpt telefonen billigst?? Helst uten abonnement, eller med et abonnement som jeg kan la være å bruke og kun betale månedsavgift for? (har et annet abonnement som jeg ringer gratis med) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 N95v2 billigst? Se her: https://prisguiden.no/product.php?productId=79697 Og N85 mer primitiv? Håper du mener på design, for det er N95 som er mer primitiv enn N85 i forhold til teknologi. Det er en nyere telefon med mange forbedringer, ikke la deg lure av at N95 har et høyere tall i modellnavnet. I forhold til N95 har N85 forbedret skjerm, batteritid, radiomottaker, operativsystem og kamera, og har også fått FM-sender. Med N95 er du dessuten låst til 8GB, mens du med N85 kan utvide til 16GB og om en stund også til 32 GB, slik jeg nevner i det forrige innlegget mitt. Men N95v2 er fortsatt et bra kjøp, så du blir nok fornøyd uansett hvilken du ender opp med. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hehe, mente design seff Bestemt meg for N95, liker den best Men hvis jeg kjøper tlf med abonnement så kan jeg vel ikke sette i mitt gamle simkort med gratis abonnement? Det hadde jo vært ideelt... Og en annen ting... det står jo at man kan surfe på nettet med telefonen, kan jeg bare koble meg til det trådløse nettet hjemme og surfe gratis? Støtter den f.eks msn og epost gratis også? Og er den gratise delen av GPS funksjonen ok? Tenker f.eks hvis jeg trenger å finne en adresse i Norge, må vel ikke begynne å laste ned og betale for kart, den har vel det meste i Norge? Så lurer jeg fortsatt på om laderutgangen er den samme som på 6288? Har en billader jeg gjerne vil bruke Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Du kan ikke sette inn et sim kort fra en annen opperatør enn den telefonen er låst til. Og ja du kan koble til vanlig trådløst nett folk har hjemme og surfe gratis. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kult noen som vet om laderen og GPS da...? Hehe Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har desverre ikke erfaringer med N95 selv, så kan ikke komme med noe svar på ditt siste spørsmål. GPSen har jeg hørt skal være god, men treg til å koble seg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå