archongamer Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 archon: Presentasjon, historie, gameplay og kombinasjon av sjanger er element ein kan trekkje fram. Spel som står igjen i historia som inspirasjon og ideal for utvikling av framdtige spel har truleg eit kvart ekstraordinært med seg. Joda, men selv om nye FPS spill ville gjort alt dette bra, ville det forstatt vært en følelse hos mange at man har sett det før. Det er alltid kjekt å være de første på ting og dermed stå som den ultimate utgaven, men det skyldes vel like mye nostalgi. Jeg tviler vel på at så mange FPS som kommer ut i dag er i en situasjon der de vil stå igjen som inspirasjon og ideal på samme måte, rett og slett fordi det ikke er mulig å ikke ha med ting som er gjort bra før også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 For mange vil sikkert MGS4 virke som et ordinært FPS. Det er fordi man ikke har sans for detaljer. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bortsett fra at det ikke er fps. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det spørs på hvordan du definerer "First Person Shooter". Men det er ikke av type Socom ol. nei. Endret 23. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 FPS spiller man i førsteperson. MGS4 spiller man ikke i førsteperson. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det spørs på hvordan du definerer "First Person Shooter". Men det er ikke av type Socom ol. nei. First person defineres vel av perspektivet. MGS4 er som uncharted, tomb raider osv, i tredjepersonsperspektiv. Lenke til kommentar
Martin_89 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) What, det spørs på hvordan du definerer First Person Shooter? FPS er jo skytespill med et første persons-kamera, kan ikke definere det noe annet enn det. Og MGS er virkelig ikke noe FPS. Endret 23. februar 2009 av Martin_89 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det er vel korrekt at man ser figuren bakfra og ikke geværet slik sett ja, dog synes jeg spillet oppfører seg meget som et FPS selv om viewangle teknisk sett ikke er et FPS. Det blir som at FO3 kan spilles som et FPS, selv om det er et RPG. Endret 23. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg er ikke stor fan av Sci-Fi spill men Killzone2 hadde meget vakker grafikk Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nå har jeg aldri spilt mgs4 (kun sett på kompis i 4 minutter), men mener å huske at det var third person ja. Det er da ikke forskjellige definisjoner på first person Killzone er first person.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg er fullstendig klar over at det klassifiseres som en ThirdPerson teknisk sett, poenget var grafikken. Endret 23. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er vel korrekt at man ser figuren bakfra og ikke geværet slik sett ja, dog synes jeg spillet oppfører seg meget som et FPS selv om viewangle teknisk sett ikke er et FPS. Det blir som at FO3 kan spilles som et FPS, selv om det er et RPG. Nei, det blir ikke det samme, fordi Fallout 3 kan man vel spille i førsteperson? Du kaller ikke et racingspill et RPG hvis man har mulighet til å gå bort til bilen i tredjeperson. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det var da voldsomt til kverrulering, poenget var grafikken og ikke at jeg har påstått at det var et FPS men klassifisert det som at mange kunne oppfattet det som et "Ordinært FPS" uten å se detaljene i grafikken og animasjonene . Det at man kan zoome karakteren inn i førsteperson eller ikke er så liten forskjell på hva som ellers foregår i et FPS som KZ2, SoCom osv. vs. MGS4. Endret 23. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Joda, viktig nok å poengtere at det ikke er et FPS fordi man mangler zoom inn til førsteperson. Personlig synes jeg disse grensene har tildels visket seg mer og mer ut de siste 3 årene. Endret 23. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Joda, viktig nok å poengtere at det ikke er et FPS fordi man mangler zoom inn til førsteperson. Personlig synes jeg disse grensene har tildels hvisket seg mer og mer ut de siste 3 årene. Det er vel mye fordi mange spill har mulighet for begge deler. Men la oss ikke diskutere det her Lenke til kommentar
praystation Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva med å bare innrømme at du tok feil Theo343 og at du lærte noe nytt i dag også Nok om det. Noen som har fått beskjed om at spillet er sendt fra nettbutikken de bestilte fra? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bare to dager igjen nå Vil tro mange får det fra nettbutikkene i morgen.. Tenkte jeg skulle sjekke om serverne var oppe i dag Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Spillet er ikke sendt fra playx.no vertfall Håper det kommer i morgen eller på ONSDAG! Lenke til kommentar
alfarnes89 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Spillet er ikke sendt fra playx.no vertfall Håper det kommer i morgen eller på ONSDAG! Eg kommer vertfall til å sette meg i bilen onsdags morgen og kjøre ut til elkjøp og vente der til klokka blir 10! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå