Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikken var imponerende. Det mest fremtredende og moderne er HDR-lyset.

Fra det jeg har fått med meg så bruker ikke Killzone2 HDR lys, men en tilnærming med bruk av LDR bloom og tone mapping "hacks". Like fullt er resultatet ganske bra.

Post processing effektene er også, som du nevner, noe dem har fått til veldig bra og ikke minst animasjonene og mekanikken.

Lenke til kommentar

Things You May Not Have Noticed In The Killzone 2 Demo:

The Red Flags

Just as you get out of the craft, the very start of the demo, you should be facing a building across the river. Now, see those 3 red flags? Take a minute to watch them. It’s amazing the detail that goes into Killzone - not one looks pre-rendered or has the same movements as the other. Good start, then.

The Blood

So, you’ve popped your first Helghast. Well done. After clearing out his mates, look at the blood. All red and fresh, eh? Stick around for a while, and then look at it. The blood seems to rust, and stick to the surface. Once again, the OCD levels of detail in the Demo scare me.

Kicking Up Wind

Blow up the bridge. Watch pretty explosion. Run forward. As you do, an ISA APC should swoop over your head, and just over through where the bridge once arched, kick up a whole lot of swirling, High-Def wind. Wow.

The Knife

When you first press right on the D-pad, it’s a little weird to have the knife suddenly be swiped 2 times. Is that just showing off? No. It’s yet another thing that makes the gameplay so fluid. Instead of having to take out your knife, wait, then swipe, it does it right after you un-sheath it, meaning and Helghan who surprised you get a face full of blade. Yum.

Teammates? What teammates?

Just before you press O to climb up to the elevator, turn back, and look at where you just came from. See those 3 ISA dudes just…doing nothing? Teach them a lesson and shoot them from long range. Suddenly, all the ISA turn on you, including the unkillable Rico. Serves you right.

Titch

Walk straight up to one of you teammates. You only reach his nipples. I don’t know what to make of this. Short people FTW?

The Other Gun

To the untrained eye, there are 3 guns in the demo - The ISA rifle, the Helghast Rifle, and the RPG. There are actually 4. When you enter the warehouse, look for a Red-Eye on the top of one of the buildings. Time it right, and shoot him so that he falls off. Rush over to him, and pick up his awesome rifle. It’s a sort of upgraded M21 - You’ll have about 14 bullets, and it’s perfect for headshots. Shoot away…

The End Video

Complete the Demo, and you’re treated to the ‘Ballet Of Death’. Yeah, It looks awesome. But watch the movements closely. If the whole world were to be going THAT slow, Sev (you) wouldn’t be able to turn THAT quickly, right? Maybe complete the game to unlock a special slow-mo ability? Who knows…

That’s most of the things I’ve noticed in the Killzone 2 Demo. If you have any more, feel free to submit them to the PS3 EU Blog! Happy Helghast Hunting!

http://www.ps3blog.eu.com/user-opinion/thi...illzone-2-demo/

Lenke til kommentar

Nei, wtf - det der er ikke samme som jeg har. På min står det "Only for display use - not for resale" i en liten rute på baksiden. Det gjør det ikke på den der.

Den som han har er butikk-versjonen, ikke promo-utgavene som anmeldere får.

Regner med han jobber i en butikk eller noe, siden butikkene får spillet på lager i disse dager.

Lenke til kommentar

jeg har egentlig alltid vært en tilhenger av PC-spill, og har selv bare spilt litt ps2 spill, alla guitar-hero osv. MEN DETTE ER SYYYYKT!!

jeg har begynt å spare opp penger til en tv VERDIG NOK til å spille av dette spillet, som ser ut som er laget av en eller annen guddommelighet. har lest anmeldelser og førsteinntrykk av spillet på de fleste norsk gaming-communities og lik andre, sitter jeg igjen med følelsen av at dette spillet får 9/10 og 5-6/6 av selv de strengeste spill-kritikerne.

Jeg har bursdag denne uka og pengene tikker inn. Innen ferien kommer jeg til å ha nådd målet, nemlig Toshiba REGZA 37" Full HD. Men så gjennstår det å på en eller annen måte få tak i en ps3 og Killzone 2 på under 2 uker.

Grafikken er SYYYYYK, lyden skal visstnok være så god at du føler at du har en egen krig i stua. Det er diskusjoner rundt regien til spillet, men jeg har selv ikke giddet å sette meg sånn inn i den, for for meg er det gameplay, utseende og kvalitet som gjelder.

Jeg trenger 12000 kr på 3 uker, så... WISH ME GOOD LUCK!!

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...