Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at demoen var ganske gøyalt. Noe som forundrer meg.

Her har du et spill som har drittkjedelige våpen, og et brettdesign som ikke er særlig definert, og ser noenlunde abstrakt ut. Pluss at det er grått overalt, uten innslag av farger som blå, rosa, grønt, beige osv.

 

Allikevel følte jeg en trang til å spille igjennom demoen opp til flere ganger. Det er et eller annet i mekanikken som er godt gjennomført.

 

Jeg er litt i tvil om jeg skal gidde å kjøpe spillet. Det er sikkert veldig gøy å spille igjennom énspiller delen, men jeg har ikke noen tro på at dette spillet er kult på nettet. Selv om de har laget et robust system så tror jeg ikke det hadde vært så motiverende å holde på med i lengden.

 

Det står liksom mellom Fallout 3 og Killzone 2 for meg nå. Jeg har i tillegg lest at Killzone ikke varer mer enn 8 timer i historiedelen av spillet.

 

Grafikken var imponerende. Det mest fremtredende og moderne er HDR-lyset. Når du for eksempel er inne i lagerlokalet der, og du har volumetriske lysstråler som kommer ned fra taket.

 

De har også brukt Motion blur effekten utrolig bra slik at det ser mer realistisk ut når du løper. Men aller best er det å reloade, noe som søren meg er den beste reloadingen jeg har sett. Alt dette er selvfølgelig godt kombinert med veldig bra fysikk.

 

Men samtidig er det en del ting det kan slaktes på. Ting i grafikken som rett og slett ikke har like bra kvalitet som de overnevnte. Det er veldig lav oppløsning på teksturer, til tross for at de har skrytt på seg at de bruker høyoppløselige teksturer. Dette er ikke tilfellet når du ser på steiner og vegger osv. Det samme gjelder karaktermodellene.

 

Hvis du ser på et av likene til hellghast, er det ikke mye som er skarpt og tydelig definert. Det ser heller ut som noe uskarpt søl.

 

Det Guerilla har vært smarte på er å dekke til disse svakhetene med gode filtere. Som nevnt allerede fungerer motion blur og hdr-lyset ekstremt godt for å forsterke den visuelle kvaliteten. Men i tillegg har de klart å plugge inn en viss grad av Anti Aliasing, noe som er tydelig da du nesten ikke ser noen kantete linjer. Se for eksempel på våpenet, som nesten er helt 100 prosent skarpt.

 

Et åpenbart eksempel på bruken av Blur-effekter er din egen skygge. Hvis du ser nøye på den, så har de skygger av lav kvalitet. Skygger er prosessorkrevende, og det er åpenbart at de har nedprioritert hvor detaljerte skyggene skal være. Men hva har de gjort for å unngå at den skal være stygg?

 

Jo, en såpass dårlig skygge ville hatt masse aliasing og stygge kanter. Og det har den! Men de har brukt Blur-filter slik at den hele gjevnes ut, og ser ganske akseptabel ut. Smart gjort! Hvis dere går helt inntil en vegg vil dere se at skyggen i virkeligheten har ekstremt mye aliasing (stygge kanter som beveger seg hele tiden). Men det blir nesten ikke synlig med Blur-filteret!

Lenke til kommentar

Heilt enig der ramius..

 

kjøyrt gjennom vertfall 10 ganger her no, det som er mest imponerande er treffanimasjonen til helgast. Og når helgastane hoppar over gjerdet og ned på golvet i varehuset. alle bevegelsane er så flytande :) men teksturane er langt frå så highres som dei skal ha det til. COD4 er minst like bra på dei fleste områder. Men eg synes det er på animasjonane og den unike stemningen i spelet som hevar det over COD4.

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette?

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette?

 

 

jepp! du må liksom sleppe siktet sjølv, dette gjikk mykje meir flytande i COD4, (blir mykje COD samanlikning) ;)

 

Dette er jo ein så liten sak at det kan vere noko som blir ordna med ein patch..

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette?

 

 

jepp! du må liksom sleppe siktet sjølv, dette gjikk mykje meir flytande i COD4, (blir mykje COD samanlikning) ;)

 

Dette er jo ein så liten sak at det kan vere noko som blir ordna med ein patch..

 

Ja, det blir nok det, håper jeg... :ermm:

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette?

Pirke på bagateller...

Hva ville du gjort i virkeligheten? Holdt øyet inn i siktet mens du ladet om?

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette?

Pirke på bagateller...

Hva ville du gjort i virkeligheten? Holdt øyet inn i siktet mens du ladet om?

 

Nei, men det hadde vært greit om han tok øyet ut av siktet og ladet automatisk, selv om jeg holdt inne L1. Og ja, det blir pirking på bagateller, for dette er et syykt bra spill! :)

Endret av Niks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...