Bruker-146784 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg begynner vertfall å få skikkelig tak på kontrollene Det er skikkelig digg når man har et godt grep på kontrolleren. Jeg bruker: Alternativ 2 Y Axis Sensitivity = 100%. X Axis Sensitivity = 90%. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Angående kontrollen, tror jeg at det blir standard 2 for enspiller og alternativ 2 for flerspiller, siden det ikke er cover-knapp i flerspiller. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Må si at demoen var ganske gøyalt. Noe som forundrer meg. Her har du et spill som har drittkjedelige våpen, og et brettdesign som ikke er særlig definert, og ser noenlunde abstrakt ut. Pluss at det er grått overalt, uten innslag av farger som blå, rosa, grønt, beige osv. Allikevel følte jeg en trang til å spille igjennom demoen opp til flere ganger. Det er et eller annet i mekanikken som er godt gjennomført. Jeg er litt i tvil om jeg skal gidde å kjøpe spillet. Det er sikkert veldig gøy å spille igjennom énspiller delen, men jeg har ikke noen tro på at dette spillet er kult på nettet. Selv om de har laget et robust system så tror jeg ikke det hadde vært så motiverende å holde på med i lengden. Det står liksom mellom Fallout 3 og Killzone 2 for meg nå. Jeg har i tillegg lest at Killzone ikke varer mer enn 8 timer i historiedelen av spillet. Grafikken var imponerende. Det mest fremtredende og moderne er HDR-lyset. Når du for eksempel er inne i lagerlokalet der, og du har volumetriske lysstråler som kommer ned fra taket. De har også brukt Motion blur effekten utrolig bra slik at det ser mer realistisk ut når du løper. Men aller best er det å reloade, noe som søren meg er den beste reloadingen jeg har sett. Alt dette er selvfølgelig godt kombinert med veldig bra fysikk. Men samtidig er det en del ting det kan slaktes på. Ting i grafikken som rett og slett ikke har like bra kvalitet som de overnevnte. Det er veldig lav oppløsning på teksturer, til tross for at de har skrytt på seg at de bruker høyoppløselige teksturer. Dette er ikke tilfellet når du ser på steiner og vegger osv. Det samme gjelder karaktermodellene. Hvis du ser på et av likene til hellghast, er det ikke mye som er skarpt og tydelig definert. Det ser heller ut som noe uskarpt søl. Det Guerilla har vært smarte på er å dekke til disse svakhetene med gode filtere. Som nevnt allerede fungerer motion blur og hdr-lyset ekstremt godt for å forsterke den visuelle kvaliteten. Men i tillegg har de klart å plugge inn en viss grad av Anti Aliasing, noe som er tydelig da du nesten ikke ser noen kantete linjer. Se for eksempel på våpenet, som nesten er helt 100 prosent skarpt. Et åpenbart eksempel på bruken av Blur-effekter er din egen skygge. Hvis du ser nøye på den, så har de skygger av lav kvalitet. Skygger er prosessorkrevende, og det er åpenbart at de har nedprioritert hvor detaljerte skyggene skal være. Men hva har de gjort for å unngå at den skal være stygg? Jo, en såpass dårlig skygge ville hatt masse aliasing og stygge kanter. Og det har den! Men de har brukt Blur-filter slik at den hele gjevnes ut, og ser ganske akseptabel ut. Smart gjort! Hvis dere går helt inntil en vegg vil dere se at skyggen i virkeligheten har ekstremt mye aliasing (stygge kanter som beveger seg hele tiden). Men det blir nesten ikke synlig med Blur-filteret! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Heilt enig der ramius.. kjøyrt gjennom vertfall 10 ganger her no, det som er mest imponerande er treffanimasjonen til helgast. Og når helgastane hoppar over gjerdet og ned på golvet i varehuset. alle bevegelsane er så flytande men teksturane er langt frå så highres som dei skal ha det til. COD4 er minst like bra på dei fleste områder. Men eg synes det er på animasjonane og den unike stemningen i spelet som hevar det over COD4. Endret 8. februar 2009 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Niks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette? jepp! du må liksom sleppe siktet sjølv, dette gjikk mykje meir flytande i COD4, (blir mykje COD samanlikning) Dette er jo ein så liten sak at det kan vere noko som blir ordna med ein patch.. Lenke til kommentar
Niks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette? jepp! du må liksom sleppe siktet sjølv, dette gjikk mykje meir flytande i COD4, (blir mykje COD samanlikning) Dette er jo ein så liten sak at det kan vere noko som blir ordna med ein patch.. Ja, det blir nok det, håper jeg... Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er det bare meg eller er demoen borte fra playstation store? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Den er nå forsatt tilgjengelig her vertfall... Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Den er nå forsatt tilgjengelig her vertfall... hvor ligger den da?? På EU-store ikke sant? Lenke til kommentar
Niks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, men hvor gammel er du registrert som? Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, men hvor gammel er du registrert som? Jeg både er og registrert som 22år så det burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
GreenEye Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ja, men hvor gammel er du registrert som? Jeg både er og registrert som 22år så det burde ikke være noe problem Ikke rart ikke jeg fant den Jeg har klart å lagt meg to US kontoer Ikke en av hver Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette? Pirke på bagateller... Hva ville du gjort i virkeligheten? Holdt øyet inn i siktet mens du ladet om? Lenke til kommentar
Niks Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Etter å ha spilt igjennom demoen en god del ganger nå er det en ting som irriterer meg. Det er at du ikke kan lade mens du holder inne L1, i hvert fall hvis du har på zoom hold. Og hvis du er i cover, holder inne L1 (zoom hold på), joystiken fram eller til siden og magasinet er tomt vil han gå inn og ut av siktet, hvilket jeg finner irriterende når alt er så utrolig godt gjennomført. Flere som har erfart dette? Pirke på bagateller... Hva ville du gjort i virkeligheten? Holdt øyet inn i siktet mens du ladet om? Nei, men det hadde vært greit om han tok øyet ut av siktet og ladet automatisk, selv om jeg holdt inne L1. Og ja, det blir pirking på bagateller, for dette er et syykt bra spill! Endret 8. februar 2009 av Niks Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ååååja. Misforsto litt, bruker ikke "hold zoom". Men er jo ikke noe big deal å måtte trykke zoom-knappen en ekstra gang, da. Men ærlig talt, ville være flott om man kunne kustomisere friere. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Dette e en så liten bagatell at eg skjønner ikke at folk bryr seg om den engang. Uansett, så e eg sikker på at dette også er en vanesak. Etter du har spilt spillet en del så slipper du sikkert automatisk L1 knappen når han slutter å skyte Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette må vel være tidenes korteste demo? Man rekker å gå iland, skyte ltt, gå inn i en bygning, skyte litt mer også er det ferdig. Kunne ihvertfall vart litt lenger synes jeg. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Nei, Heavenly Sword-demoen er tidenes korteste :!: Endret 9. februar 2009 av Haansi Lenke til kommentar
praystation Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ha,ha, Denne fyren liker virkelig K2 demoen Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå