Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Synes styringen var meget bra jeg. Cover-systemet kom jeg inn i med en gang, og det fungerte utrolig bra. En ting jeg derimot bet meg merke i var at mens siktingen var litt småtreig for å få en litt følelse av at du er en heavy-armor soldat med en tung rustning, så løper du utrolig fort! En annen ting er at det virker som du er ekstremt lav. Når jeg stilte meg ved siden av en medsoldat så nådde jeg ham opp til brystet. Regner med at dette er for at det skal virke bedre når du dukker ned i cover, men virker litt snodig når karakteren du styrer er høyere i cut-scenes. Grafikken var meget bra, men synes det så en smule bedre ut og enda litt mere detaljert i trailere jeg har lastet ned fra PS Store. Er uten tvil et must-buy dette her.

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En må nesten tilbake til Far Cry: Instincts Predator for Xbox360, får å finne like dårlig/treg kontroll.

 

helt enig....Far Cry: Instincts Predator til 360 var faktisk enda værre ja.

Husker jeg var dritskuffa og bytta inn spillet samme dag som jeg kjøpte.

Vanlige xbox versjonen var bra......

Killzone var for min del skuffende greier..

Lenke til kommentar

Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

Lenke til kommentar
Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

 

 

Det er faktisk ikke riktig. Av samme grunn som at en "holder" peke fingeren langs pistol-løpet, når en sikter, er av den enkle grunn at fingeren mer eller mindre peker nøyaktig på målet, uansett avstand.

 

På lik linje er det med en automatrifle. Kolben hviler inne i armhulen, mens andre arm styrer våpenet hurtig. Om en vender 180 grader, rett rundt, så vil overraskende nok se at våpenet peker akkurat der du fokuserer.

 

Dette er noe en lærer etter å ha gjennomført den del SIBO i militæret (Strid i bebodd område) Om Elite soldaten du er i spillet ikke mestrer dette, så er han helt ubrukelig til å utføre oppgavene sine.

 

Og det er akkurat dette som irriterer meg noe voldsomt med de trege kontrollene i Killzone 2. De fjerner en hver form for realisme-bevegelse (Som eksisterer i mer eller mindre alle skyte spill, inkl. Dritt spillet Halo 3), og får siktingen bare til å fremstå som seig, dårlig og lite brukervennlig.

 

Tillegg:

Dette innlegget var skrevet SAS1984. En venn hadde logget på med sin profil, uten å logge av.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

 

 

Det er faktisk ikke riktig. Av samme grunn som at en "holder" peke fingeren langs pistol-løpet, når en sikter, er av den enkle grunn at fingeren mer eller mindre peker nøyaktig på målet, uansett avstand.

 

På lik linje er det med en automatrifle. Kolben hviler inne i armhulen, mens andre arm styrer våpenet hurtig. Om en vender 180 grader, rett rundt, så vil overraskende nok se at våpenet peker akkurat der du fokuserer.

 

Dette er noe en lærer etter å ha gjennomført den del SIBO i militæret (Strid i bebodd område) Om Elite soldaten du er i spillet ikke mestrer dette, så er han helt ubrukelig til å utføre oppgavene sine.

 

Og det er akkurat dette som irriterer meg noe voldsomt med de trege kontrollene i Killzone 2. De fjerner en hver form for realisme-bevegelse (Som eksisterer i mer eller mindre alle skyte spill, inkl. Dritt spillet Halo 3), og får siktingen bare til å fremstå som seig, dårlig og lite brukervennlig.

 

 

Eg tror det bare er en tilvenningssak. Men hvis det betyr så mye for deg, så kjøp deg en fragFX då.

Lenke til kommentar
Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

 

 

Det er faktisk ikke riktig. Av samme grunn som at en "holder" peke fingeren langs pistol-løpet, når en sikter, er av den enkle grunn at fingeren mer eller mindre peker nøyaktig på målet, uansett avstand.

 

På lik linje er det med en automatrifle. Kolben hviler inne i armhulen, mens andre arm styrer våpenet hurtig. Om en vender 180 grader, rett rundt, så vil overraskende nok se at våpenet peker akkurat der du fokuserer.

 

Dette er noe en lærer etter å ha gjennomført den del SIBO i militæret (Strid i bebodd område) Om Elite soldaten du er i spillet ikke mestrer dette, så er han helt ubrukelig til å utføre oppgavene sine.

 

Og det er akkurat dette som irriterer meg noe voldsomt med de trege kontrollene i Killzone 2. De fjerner en hver form for realisme-bevegelse (Som eksisterer i mer eller mindre alle skyte spill, inkl. Dritt spillet Halo 3), og får siktingen bare til å fremstå som seig, dårlig og lite brukervennlig.

 

Jøss, og her drar du opp treninga du fikk fra forsvaret uten egentlig å tenke på at om du snurrer for fort så snurrer du forbi målet, og dette var poenget.

I og med at X og Y axis kan justeres på så kan man jo øke denne hastigheten, tror nok det er mer et forsøk på å gjøre siktinga bedre pga begrensningene til ps3 kontrolleren og forhåpentligvis så kan dette finjusteres enda mer til retail.

 

Jeg forstår derimot frustrasjonen din, sitter man mye med fps spill på pc så er det veldig uvant å gå over til kontrolleren til konsoll og det gjør jo det ikke bedre at selve siktinga er variabel fra tittel til tittel.

Lenke til kommentar
Etter å ha plukket opp Killzone 1 og nylig rundet dette på PS2 soft emulatoren så var det på tide å teste ut Killzone 2 demoen.

Mildt sagt den innfridde alle forventingene mine, dog desverre alt for kort.

Begynner å bli en liten gåte for meg om Marius røkte marihuana når han skrev den anmeldelsen for Gamer.no

 

I og med jeg nettop har spillt KZ1 så kan jeg si at det føltes "riktig" i forhold til 1eren, ser at et par personer har klaget på at man snur for sakte rundt, men du kan jo prøve å snu rundt fort med et våpen og ha en någenlunde grei peiling på hva du sikter på, tipper du ender på å peke våpenet 90 grader bort fra det målet du ønska å sikte på.

 

Men ser klart behovet for å bevege seg / snu seg raskt som vi har arvet fra pcen, det er litt "weird" å spille med håndkontroller vs mus, men det går da greit etter hvert som man får teken på det.

 

Blir nok så jeg kjøper dette spillet ja.

 

 

Det er faktisk ikke riktig. Av samme grunn som at en "holder" peke fingeren langs pistol-løpet, når en sikter, er av den enkle grunn at fingeren mer eller mindre peker nøyaktig på målet, uansett avstand.

 

På lik linje er det med en automatrifle. Kolben hviler inne i armhulen, mens andre arm styrer våpenet hurtig. Om en vender 180 grader, rett rundt, så vil overraskende nok se at våpenet peker akkurat der du fokuserer.

 

Dette er noe en lærer etter å ha gjennomført den del SIBO i militæret (Strid i bebodd område) Om Elite soldaten du er i spillet ikke mestrer dette, så er han helt ubrukelig til å utføre oppgavene sine.

 

Og det er akkurat dette som irriterer meg noe voldsomt med de trege kontrollene i Killzone 2. De fjerner en hver form for realisme-bevegelse (Som eksisterer i mer eller mindre alle skyte spill, inkl. Dritt spillet Halo 3), og får siktingen bare til å fremstå som seig, dårlig og lite brukervennlig.

 

Jøss, og her drar du opp treninga du fikk fra forsvaret uten egentlig å tenke på at om du snurrer for fort så snurrer du forbi målet, og dette var poenget.

I og med at X og Y axis kan justeres på så kan man jo øke denne hastigheten, tror nok det er mer et forsøk på å gjøre siktinga bedre pga begrensningene til ps3 kontrolleren og forhåpentligvis så kan dette finjusteres enda mer til retail.

 

Jeg forstår derimot frustrasjonen din, sitter man mye med fps spill på pc så er det veldig uvant å gå over til kontrolleren til konsoll og det gjør jo det ikke bedre at selve siktinga er variabel fra tittel til tittel.

 

Snu for fort rundt?? Det handler vel om å snu NORMALT rundt, og ikke snu seg som om en veier 60 tonn, med begge beina boltrer fast i bakken, mens en fyr på 160 kg sitter på skuldrene dine.

En bruker pokker meg ikke nesten 2 sekunder for å snu seg 90 grader.

 

I virkeligen, så er det vel ikke noe som heter å snu seg for fort rundt,da en skal ha en elendig kooridinasjon/være dritings for å klare det, mens en er fokusert på en oppgave.

 

Våpenet går alltid med hode... Øyne.. Fokuset... I tillegg har en sidesyn... I spillet, så snur en seg tregt som sirup, og det tar for lang tid, om en skal ta hel omvending.

Det føles mer som å styre en bakke Turret, enn en person.

 

Og min trening trekkes inn, da dette er det nærmeste å sammenligne med, når det kommer til realisme. At i tillegg 99% av alle spill behersker dette bedre (Inkl. Konsoll spill), enn hva Killzone 2 gjør, så forteller det litt mer om valget utviklerene har tatt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...