archongamer Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har faktisk ikke tenkt over at kontrollen var noe verre enn i andre spill jeg, og klarer ikke helt se hva som var så ille her. Men, synd for de som synes den er så bedriten da.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg så ikke helt hva som var så ille med kontrollen, syns den var ganske ok jeg.. Brukte alternativ 1. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nokon som veit korleis build dette er? retail build eller eldre? Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Den trege/knotete/urealistiske seige bevegelsen som er i spillet, kan på ingen måte sammenlignes med virkeligheten. Da jeg gikk befalsskolen i forsvaret, hadde jeg 30kg + I oppakning, full uniform + AG3 hengende forann brystet, i beredskapsreimen (på 4.4 Kg), samt jeg assisterte med å bære MG-3en (Siden jeg er 2 meter høy, og i rimelig god form) på 11.7 kg. Og jeg var LANGT mer fleksibel enn den ELITE soldaten du tar rollen over i spillet. Kontrollen finnest det ingen unnskylding for... Den er BEDRITEN! Du vet kanskje ikke at det er tyngre gravitasjonskraft på Helghan? Det kan vel kanskje ha noe å si, kan det ikke det? Om man setter sensen på det høyeste går det for fort for meg i hvert fall. Vel.. Med en 35-40 kgs oppakning (Inkludert våpen og uniform/utstyr), så klarer en ikke å hoppe spess. Høyt. I hvertfall ikke så høyt som i spillet. Om i tillegg gravitasjonen er "tyngre", så har en i hvertfall ikke muligheten til å hoppe slik en gjør i spillet. I tillegg, så er det mye som strider mot denne logikken.. Løpingen går helt greit.. Soldaten holder en rimelig grei fart fremover, men er treig som F, når det kommer til å rotere til siden.. Du kunne ha boltrer fast beina mine til bakken, og jeg kunne ennå rotert overkroppen fra venstre-til-høyre, utrolig kjapt. Kontrollene er slik dem er, av den enkle grunn, at utviklerene har valgt å konstruere dem slik.. Dette faller meg dårlig inn, da jeg er vant med kontrollere som er langt mer fleksible, og mer nøyaktige, og føler at kontrollene her, er et tilbakesteg for FPS-konsoll kontrollere. En må nesten tilbake til Far Cry: Instincts Predator for Xbox360, får å finne like dårlig/treg kontroll. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 En må nesten tilbake til Far Cry: Instincts Predator for Xbox360, får å finne like dårlig/treg kontroll. For din del ja. For min - og veldig mange andre sin del - fungerer det virkelig bra. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Da fikk jeg endelig testet demoen i går;) Spillet var som forventet top notch Gleder meg til 25. februar nå. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 I tillegg, så er det mye som strider mot denne logikken.. Løpingen går helt greit.. Soldaten holder en rimelig grei fart fremover, men er treig som F, når det kommer til å rotere til siden.. Du kunne ha boltrer fast beina mine til bakken, og jeg kunne ennå rotert overkroppen fra venstre-til-høyre, utrolig kjapt. Så det er ømfintligheten til x- og y-aksen som er problemet? Har du satt de på maks i options? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Nokon som veit korleis build dette er? retail build eller eldre? KZ2 ble 'gold' den 21.1 så jeg vil tro det er retail vi spiller ja, men det kan jo godt hende de begynte å preppe demoen før de var gold, og at den ikke er helt siste versjon. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 @ SAS1984 Har du spilt ihjel COD4/5 så er det naturlig at du oppfatter bevegelsene i K2 som treige. Tar litt tid for hjernen og tilvenne seg og oppfatte hastigheten på en annone måte enn det du er vant til. Er det samme som når du blir fartsblind. Hadde også samme syndromet da jeg prøvde Betan for første gang. Synes man beveget seg som sirup sammenlignet med COD4. Men etter å spilt betan i mange timer hadde jeg ikke lenger denne følelsen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er det bare meg eller har moton-blur bruken blitt tonet ned til det bedre her i forhold til beta`en? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det kan godt hende Synes den er veldig fin slik den er nå. Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) @ SAS1984 Har du spilt ihjel COD4/5 så er det naturlig at du oppfatter bevegelsene i K2 som treige. Tar litt tid for hjernen og tilvenne seg og oppfatte hastigheten på en annone måte enn det du er vant til. Er det samme som når du blir fartsblind. Hadde også samme syndromet da jeg prøvde Betan for første gang. Synes man beveget seg som sirup sammenlignet med COD4. Men etter å spilt betan i mange timer hadde jeg ikke lenger denne følelsen. Ikke bare i forhold til COD4, men spill gennerelt.. Alt fra Rainbow Six Vegas, Battlefield, Medal of Honor, Far Cry2, Bioshock, Prey, etc... Spill gennerelt.. Av kontrollere er det jeg har sett av Killzone2, noe av det værste jeg har prøvd så langt, når det komme til konsoll. Og som jeg sa tidligere, om en setter opp sensitiviteten på Y og X-asksen, så er det fremdeles tregt som sirup å vende rundt, mens "aim down sight", blir for sensitivt. Haansi: Det er tydeligvis veldig mange som føler det samme som meg, når det kommer til kontrollene. En trenger ikke å gå lengre enn til forsiden av Killzone2 forumet hos Gamespot, for å finne at 8 av 20 topics handler om kontrollene i spillet. Endret 6. februar 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
kdog Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg kan være enig i at dynamikken på høyrespaken kunne vært bedre. Litt som å plutselig begynne med "enhance pointer precision" i windows. Er det allerede mange som klager, kan det tenkes at en patch utvider innstillingsmulighetene. Endret 6. februar 2009 av kjerts Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tips: Spill uten crosshair og HUD. Mye mye mye mye mye mye mye bedre. Lenke til kommentar
Skinnhesten Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Sikkert spilt igjennom demoen 15 ganger hehe. Slet med siktinga i starten da jeg ikke har spilt siden betaen. Lurt og starte opp med vanlig treg sens for å så gradvis justere den opp, funker ihvertfall for meg. At man ikke kan snu seg 180grader rundt på halvt sek er ikke noe jeg bryr meg om. Fienden skal være fremfor deg, ikke bak deg.. Virker som noen gir opp veldig lett. "Dette var jo ikke cod4... " Ser heller ikke hva som er så fælt med standard 1 oppsettet? Litt uvant i starten men husker når vi skulle spille Gears 2 så var det oppsettet rart. Alt er en vanesak. Spillet ser nydelig ut når man kommer inn for landing og svirrer rundt i kaoset. Eneste som er megakjipt er at jeg ikke har hdtv Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hehe... Ser at mange her er superhekta på å få spelet, nesten so eg får lyst til å selge Promo-versjonen eg fekk under kino-visninga i Bergen i går;) Har no spelt gjennom det eg ser for meg er første "brett" eller "kapittel" eller kva det er. Kjempemorosamt spel, sjølv om eg fortsatt er litt skeptisk til kontrollane.. Får liksom ikkje heilt teken på dei, men reknar med at det går seg til etter kvart. Ser andre har kommentert det samme. Litt kjipt å gå frå å sjå det på kinolerret til min usle 26'', men morro lell! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det var heftig! Kontrollen blir man vant til, det jeg slet litt med var å treffe ordentlig! Sikta på huet, men traff ikke etter før noen skudd. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Tok meg en gjenspilling med Kontrollen på Alternativ 2, X & Y Aksene på ca. 80% og zoom hold på så satt kontrollen som et skudd. Det er ikke langt unna cod kontroll, så jeg skjønner ikke hva det er å syte over. Utfra en såpass kort demo er det lite vi kan bedømme, men Grafisk er det meget bra, Fiendens AI er veldig bra (opplevde flere ganger at de forsøkte å flanke meg fra sidene, beveget seg nærmere mens jeg reloadet osv). De fleste reviews sier multiplayer delen er meget bra. Og at storyen er helt ok. Dette ser da meget lovende ut. Har sett spill få 10/10 før med dårligere grafikk, dårligere AI og en multiplayer del som er dårligere en cod4 sin, så hvis killzone2 sin multiplayer del kan nærme seg cod4, så bør dette være en lett 11/10 Endret 6. februar 2009 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva er XY aks greiene? Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Farten du ser opp/ned & høyre/venstre med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå