Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!

Anbefalte innlegg

Dette er positivt lesing, ikke bare fordi det virker som om et spillet kommer til å rave høyt. Men også fordi det kan være en showcase for PS3, hva den er god til, og hvilken retning spill kommer til å ta i fremtiden (om det skulle vise seg å være eksremt bra på visse punkter)

Håper med dette spillet at folk kan få øynene opp for PS3, at den klarer FPS den også, og at det kan hjelpe PS3 til å selge flere konsoller, noe som strengt talt ikke hadde vært så dumt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med at de har gått på snørra med de fleste eksklusive titlene?

Metal Gear Solid 94% på Metacritic

LittleBigPlanet 95%

Resistance 2 87%

Valkyria Chronicles 86%

Ratchet & Cliank 89%

Unchartet 88%

ja men det blir ikkje penger i kassa av gode anmeldelser dessverre, både resistance2 og LBP har mediocre salg, er vel kun MGS4 og eventuelt motorstorm som var bundle ei stund som har solgt godt på ps3..3mil +

Lenke til kommentar

Brukerbasen til 360 er større pga "Livedelen" , men det ødelegger ikke meg som er singelplayerfreak :)

For min del så er Little Big Planet og Metal Gear Solid 4 mye bedre spill en det meste hos 360...

Er ikke alle som er like glade i salgtsall når man kjøper spill og konsoller til seg selv!

Viss noen tror spillet får 6/10 da er dem virkelig trangsynte, jeg ville gitt bare mpbetaen 9/10 jeg, fordi det er ikke snakk om mangen bugs og litt optimalisering, kansje 5 feil totalt, ikke mye til å være en beta!!

Vil tro anmelderene gir alt fra 8 til 10 jeg :)

Synes det er forferdelig att mangen av dem som har begge konsollene som rakker ned på PS3 bestandig, skjerp dere.. "Home er dårligt" "KZ2 betaen er ræva".. Tror dem så sier dette har ikke selv testet betaen engang, og leser jeg stadig rundt omkring

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Kan jo dra inn Haze her som er eit godt døme på sony spill der alt gjekk galt..;) for mykje hype og leverte for lite..

sjøl trur eg Killzone2 vil leve opp, nettopp pga det sinnsjuke budsjettet dei har til å utvikle galskapen, men også den lange utviklingstida..kan ikkje stikke under ein stol at grafikken er rimelig lekker og då..;)

Lenke til kommentar

Haze hadde noen bra ting, men jeg spilte bare demoen og den ville jeg gitt nesten en 7 i karakter, jallefall ikke mer..

Synes ikke det har vert så mye hype rundt KZ2, men jeg driter i hva andre sier da, KZ2 for meg er det noe av det beste jeg har opplevd, og det skal mye mye til jeg ikke skal skaffe spillet..

Kan jo referere til mangen previews som allerede nå elsker spillet selv bare spilt 6 levler av 10, med masse action, supergrafikk, mye mer våpenrealisme en COD4 mener jeg og mangen andre!!

Og våpenfølelsen og du føler deg virkelig du er i en krig, våpenfølelsen slår alt mener jeg

Våpnene er tunge, du må sikte godt inn. Fiendene reagerer realistisk når man skyter på deres kropp like "hollywood style" :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
ja men det blir ikkje penger i kassa av gode anmeldelser dessverre, både resistance2 og LBP har mediocre salg, er vel kun MGS4 og eventuelt motorstorm som var bundle ei stund som har solgt godt på ps3..3mil +

Det er et temmelig urelevant argument. Det er jo ikke forbrukerens problem om et spill selger dårlig, det er Sony sitt. ;) Jeg tror ikke noen her har noe nevneverdig med penger sunket ned i Sonyaksjer uannsett.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Det er et temmelig urelevant argument. Det er jo ikke forbrukerens problem om et spill selger dårlig, det er Sony sitt. ;) Jeg tror ikke noen her har noe nevneverdig med penger sunket ned i Sonyaksjer uannsett.

blir ikkje så mange oppfølgere av spill som selger dårlig..;) viss LBP selger kun 1 million vil det svare seg med ein oppfølger;)? nå er vel ein 2'er allerede i utvikling trur eg på akkuratt det spillet,..heller ikkje veldig lukrativt for utviklere å lage fleire spill til ps3 viss det ikkje svarer seg reint økonomisk...

Lenke til kommentar
blir ikkje så mange oppfølgere av spill som selger dårlig..;) viss LBP selger kun 1 million vil det svare seg med ein oppfølger;)? nå er vel ein 2'er allerede i utvikling trur eg på akkuratt det spillet,..heller ikkje veldig lukrativt for utviklere å lage fleire spill til ps3 viss det ikkje svarer seg reint økonomisk...

Dette er et problem som sannsynligvis bare eksisterer i teorien. De fleste storspillene til nå har solgt godt etter PS3 standard, men uannsett, Sony opererer jo med den tanken om at de vil tjene gode penger "down the line", derfor sponser de store deler av disse tittelene, slik at i alle fall studioene går i pluss.

Det som gjenstår å se er om denne taktikken vil medføre suksess. ;)

Lenke til kommentar

Det finnes 2 skikkelige kalkuner og det er Lair og Haze.

Forhåpentligvis har Sony lært noe av dette, men det finnes jo også kalkuner på andre plattformer.

Jeg tror nok titler som LBP vil selge mye over tid.

Bare se på Uncharted som solgte kun ca. 140.000 den første uka, men har solgt jevnt og trutt p.g.a jungeltelegrafen og har nå passert 2 mill. Killzone vil nok få gode karakterer og pang salg den første uka.

Lenke til kommentar
Kansje vi skal ta å bremse litt her nå folkens..;) sony har gått på snørra med dei fleste ps3 ekslusive titlene sine hittil, så det vil vel vere lurere å heller tone ned forventningane litt...:) bedre å bli positivt overaska enn å få ein 6/10 karakter sparka i tryne over spelet som skulle bli the next coming of jesus christ..

Tar deg ikke seriøst en gang :)

Lenke til kommentar
Kansje vi skal ta å bremse litt her nå folkens..;) sony har gått på snørra med dei fleste ps3 ekslusive titlene sine hittil, så det vil vel vere lurere å heller tone ned forventningane litt...:) bedre å bli positivt overaska enn å få ein 6/10 karakter sparka i tryne over spelet som skulle bli the next coming of jesus christ..

Du er ikke den eneste^^

Noen som vet hvor mange MP baner det blir i spillet?

fullstendig opp til dere, eg vil nå berre ikkje bli skuffa vertfall. Brent barn skyr ilden er vel noko som heiter..

Lenke til kommentar

Det er akkurat det, spillet er og føles ein del forskjellig fra COD4. Å nevne COD4, eller å sammenligne det med COD4 er nærmest blitt på grensen til blasfemi for enkelte inne på killzone forumene...komisk egentlig å lese brukerinnlegg som nærmes hater COD4 :p

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste^^

Noen som vet hvor mange MP baner det blir i spillet?

fullstendig opp til dere, eg vil nå berre ikkje bli skuffa vertfall. Brent barn skyr ilden er vel noko som heiter..

Tingen er at previews ikke er hype uten hold. Previews er faktisk små anmeldelser basert på visse deler av spillet, ikke fullt så grundig men bare uten karakter. Hvis previews-ene er utelukkende gode, så kommer karakterene også til å bli gode, det er bare logisk. Jeg skjønner ikke at dere er så redd for å glede dere bare for å la være å bli skuffa. Tar dere skuffelse så inn over dere? Jeg liker å glede meg, liker jeg ikke spillet blir jeg selvfølgelig skuffa, men jeg kommer over det. Det er viktig å lære seg å takle skuffelse i livet vettu :p (sier ikke du ikke gjør det altså, ingenting mot deg).

Lenke til kommentar

Hehe, eg har gleda meg til killzone2 siden e3 2005, så dont get me wrong..februar kan ikkje komme fort nok..;)

men likavel har eg ei stemme i bakhode, som seier what if..;) joda, eg tar forhåndsomtalene innover meg sjølsagt, men eg er likavel litt tilbakeholden til eg faktisk har testa det sjøl..

og det kjem vel an på skuffelsen, ps3 utsettelsen var ein major blow frå sony, men den skuffelsen taklet eg fint med innkjøp av x360..;)

men for å ha ting på det klare..eg gleder meg sjukt mykje til KZ2, eg berre har eit litt meir kritisk syn til forhåndsomtaler..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Spillets våpenfølelse er imidlertid ganske unik i forhold til andre titler. Vi har spilt få FPSer der våpnene føles så tunge, så solide og massive. Det er litt vanskelig å forklare, men vi har veldig sansen for denne våpenfølelsen. Det er som om du faktisk befinner deg i skoene til en sliten soldat midt i kampsonen og må bære med deg alt dette utstyret. Guerilla har virkelig gjort noe bra her når det gjelder våpenhåndteringen og ikke minst måten personen vi styrer beveger seg på. Aldri føles det som om vi bare er et flytende våpen på skjermen uten tilknytning til en kropp.

Les resten her.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til dette spillet. Tvilte litt tidligere men etter å ha lest reviews og spilt gjennom eneren kan jeg nesten ikke vente. Virker som om man får neydelig grafikk men i motsetning til COD4 så får man også god fysikk. Følte at verdenen i COD4 bare var veldig påmalt og fikk aldri følelsen av at objektene var mer enn kosmetiske. Skuddresponsen hos soldatene virker også veldig bra. HAr savnet dette siden de gamle Medal of Honor spillene. Håper at kulene er såppas realistiske at de går gjennom folk. For hovedrifla viorker ganske frovkalibret. Flere som har lagt merke til at dekningssystemet ligner på det i gamle Vietcong?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...