Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig hadde jeg ikke tenkt til å kjøpe Killzone 2 på release dagen, men etter å ha sett filmsnutter og "forhånds" annmeldelse på spillet er det bare til å legge seg i støvet. Dette forhåndsbestiller jeg i det første øyeblikk jeg kommer hjem!

Lenke til kommentar
Hehe, ser ut for at entusiasmen til Toman smitter over på alle i denne tråden.

Mens enkelte synes det bare blir flaut. For all del, det blir sikkert et knallspill, men å forsvare og rose det som sin egen baby, uten å ha spilt det en gang.. Give me a break.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er flaut. Synes Toman er søt når han er så forelsket i spillet. Og han har vel spilt en del på betaen som kom ut før jul. De fleste som har vært borti spillet er forelsket. Jeg er ihvertfall det, men det har jeg vært siden Killzone. Pluss at jeg liker historien i spillet.

Lenke til kommentar

I går skjedde det noe merkelig..

Jeg var gira på FPS, og tok frem igjen Resistance 2, da jeg tenkte det var litt for tidlig for å runde Killzone 2 en gang til.

Det første som slo meg var hvor stusselig Resistance 2 blir i forhold til Killzone 2. Det har bare ingen sjel i forhold. Alt blir bare så utrolig tafatt satt opp mot Killzone 2. Alt fra grafikk, animasjoner, atmosfære, lyd, etcetcetc... Opptrer rett og slett som et drittspill i forhold.

Og dette er et spill som alle spillsider (ink meg selv) ga toppkarakterer for et par mnd siden. Er bare så tydelig at Killzone 2 har tatt alle på senga, og satt en ny standard som dagens skytespill ikke kan måle seg opp mot.

Mange spillsider kommer nok til å gi Killzone 2 9/10, og det er egentlig helt greit når du ser på spillet alene. Men jeg tror alle anmelderne kommer til å klø seg i hodet når de dagen etterpå roter i spillhyllen, og tar frem andre skytespill som de for kort tid siden har gitt lignende karakterer. Jeg nevner Resistance 2, jeg nevner Gears of War 2, som åpenbart er spill som kommer til å bli satt opp mot dette.

Jeg noterer ikke engang Halo 3 i bakhodet, da dette spillet ikke er nevneverdig bra nok til å settes opp mot Killzone 2.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Spillte ein del beta eg også, men entusiasmen er noe meir roet enn det Toman her viser :p Spillet vokste ein del på meg under Betaen og det blei veldig artig å spille. Så mye bugs og mangel på finjustering som det var der så gjensto det mye arbeid for GG. Men det ser ut til at alt dette er blitt fikset, og det gjør meg jævlig happy altså! :)

Så eg møter spillet med åpent sinn, og det blir bare heilt rått!

EDIT: RFOM er rimelig stusselig sammenlignet med det meste syns eg. Plukkt det opp igjen for litt cooping for ein stund side. Våpen,grafikk,lyd og overall feelig var totalt ræl syns eg :p

EDIT2: R2 ja, vel mye av det over var passende til betaen som eg syns var heilt elendig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Hm, kanskje jeg bør spille gjennom Resistance 2 før jeg tar KZ2. Hadde jo tenkt å spille det, men ville vente til det blir billigere.

Men husk at det er noen millioner budsjettforskjell mellom KZ2 og R2. Det var nok en grunn til at Resistance 2 ble sendt for å "dø" mot Gears of War 2.

Tja, begge utviklerne har jo sterk pengestøtte fra Sony. Hvor mye hver enkelt har, har jeg ikke snøring i.

EDIT2: R2 ja, vel mye av det over var passende til betaen som eg syns var heilt elendig.

BETAen synes jeg også var elendig. Men når jeg fikk det ferdige spillet, ble jeg veldig imponert. Spesielt SP-delen var veldig sterk.

Lenke til kommentar
Hm, kanskje jeg bør spille gjennom Resistance 2 før jeg tar KZ2. Hadde jo tenkt å spille det, men ville vente til det blir billigere.

Men husk at det er noen millioner budsjettforskjell mellom KZ2 og R2. Det var nok en grunn til at Resistance 2 ble sendt for å "dø" mot Gears of War 2.

Tja, begge utviklerne har jo sterk pengestøtte fra Sony. Hvor mye hver enkelt har, har jeg ikke snøring i.

Har lest 60 mill dollar for Killzone 2. Det er vel ganske astronomisk. Dessuten har det vel vært under utvikling i omtrent 4 år.

Lenke til kommentar

Har lest 60 mill dollar for Killzone 2. Det er vel ganske astronomisk. Dessuten har det vel vært under utvikling i omtrent 4 år.

Begynner å bli ganske mye penger da ja :)

Lenke til kommentar
EDIT: RFOM er rimelig stusselig sammenlignet med det meste syns eg. Plukkt det opp igjen for litt cooping for ein stund side. Våpen,grafikk,lyd og overall feelig var totalt ræl syns eg :p

R:FoM, er/var kanon...

R2 hadde alt for lite cutscenes, og manglet våpenhjul, de skulle holdt seg til tradisjonen sin istedenfor å høre på hva annmelderene trakk R:FoM for.

Men det er likevel såpass bra at det er det FPS'et jeg likte best siden R:FoM.

CoD4 som alle andre synes er så fantastisk, var egentlig skuffende for meg, synes det er det fjerdbeste PS3-FPS'et jeg har fullført, R1, R2, The Darkness, og så CoD4.

Grunnen er sikkert at jeg liker best å spille singleplayer, og liker forsøk på en historie, trenger ikke være allverden, men bør liksom drive deg fremover.

Hver gang jeg ser diverse forum-inlegg som klager over cutscenes i spill, irriterer jeg meg grenseløst, jeg liker å bli 'belønnet' med cutscenes. :-/

Multiplayer er ikke så viktig for meg, har for lite tid til å bli god, og når jeg går på nett så pleier jeg å ende opp som slaktoffer. :-/

Warhawk er ett hederlig unntak (jeg er slaktoffer der også, men det er utrolig moro å spille uansett). :)

Lenke til kommentar
Ja, gleder meg til å se de sidene som gir 6-8/10. Det kan etter min mening ikke forsvares :)

Men regner med dagbladet, vg og spillmagasinet kommer til å prøve seg :D

Vertfall spillmagasinet! Hver gang alle andre spillsider gir et spill toppkarakter, så virker det som at spillmagasinet stresser med å finne ting de kan trekke spillet ned for. Og når andre spillsider gir dårlig karakter skryter ofte spillmagasinet spillet opp i skyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...