Gå til innhold

Forsterker til Basic 310, Pioneer eller Argon?

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at damen må ha forsterker til de nye høyttalerne, men har et veldig lavt budsjett. Spørsmålet er rett og slett hvilke av disse to alternativene vil drive hennes Patos Basic 310 best.

Pioneer VSX 516s

Argon AMP3245

Holder en knapp på Pioneeren pga flere tilkoblings muligheter med tanke på at det er en reciever, men om den ikke klarer å drive 310ene bedre enn argon'en så går jeg nok sikkert for Argon. Jeg har ikke noen kunnskap om verken pioneer eller argon sine forsterkere, så alt hjelper. Eventuelt om noen vet om noen bedre tilud på finn.no eller lignende. Max pris 1500.

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argon-en er kraftigere. 2x50 reelle watt i 8Ohm. Den har sansynlig vis bedre lyd en Pioneeren også. VSX 516 påstår å kunne levere 7x 100W i 8Ohm. Men i praksis mye mindre. Den er oppgitt til å trekke 360W fra strømnettet.

Endret: Hvis du overskrider budskjettet litt har man Proson RV 2050

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

K-orm: Tror nok Proson blir blitt dyr pga at man topper 2000,- med porto. Argonen kan jeg eventuelt bare hente på hifi-klubben. Men skal nå høre med hun. Designet var jo rålekkert, noe som faktisk spiller mye rolle for henne.

Pioneeren er bare 15 min herifra, så slipper porto der også. Jeg vet at det ikke er 100 reele watt, men nå trenger man jo absolutt ikke 100 watt for å drive de små høyttalerne heller :p

Gnomiz: Har sett på den nad forsterkeren, men tror nok den kommer til å stige en del i løpet av denne "auksjon-runden" selger har. Kan jo eventuelt legge inn et bud :) Grundigen tror jeg ikke hun vil like, da hun er litt kresen på design.

Helt enig om at det ikke finnes mye bra i denne prisklassen, men er man heldig kommer det noe på finn.no.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den vil ikke bli flaskehalsen i oppsettet? Jeg tror den vil være kraftig nok til å drive større høyttalere en patosene, men jeg er ikke sikker. Noen som kan gi en pekepinn på hvilke høyttalere denne forsterkeren bør klare å drive med tanke på mulige oppgraderinger i fremtiden?

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke finne noe mye bedre i den prisklassen der. NAD er kjent for å være strømsterke og takler impedansedrop (B&W høyttalere går f.eks ned fra 8 til 2.5 ohm i enkelte frekvenser) i høyttalere veldig bra, så selv om denne "kun" har 2x50 W (i 8 ohm), så skal den nok greie å drive de fleste høyttalere.

PS: Jo større forsterker, jo bedre kontroll. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...