Lyskryss Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har et nettverksproblem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Vi har bredbånd fra telenor(!) hjemme. ADSL boksen er koblet til en router som tar seg av de 4 maskinene som står her. Helt vanlig oppsett med andre ord. Men nå har det seg sånn at jeg ønsker koble til en router til. Altså to routere. Vil dette funke?? En switch er det ikke aktuelt å bruke pga diverse forhold.. OK , here it goes(for spesielt interesserte) Hus med 3 etasjer, ADSL inn i 2. etasje, mitt rom i 3. , broderns rom i 1. I første står det 3 maskiner, jeg skal ha en på toppen. dermed må jeg ha en router i andre etasje(telenor) og en switch(router) nere. Min bror har kjøpt en router med printerserver og det blir ikke aktuelt for han å kaste den ut, eller fjerne den fra nere! dermed må jeg ha en router til Men kan jeg ha to routere var spørsmålet ? :wink: Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Av ren nyskjerrighet lurer jeg på hvorfor du ikke kan ha svitsj!?! Har ikke tekninsk sett bruk for to rutere på en adsl linje (om det går an aner ikke jeg...). Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 ja jøss. Kjører med to routere selv. Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 da går jeg for to routere ... thanx Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har du fått tildelt to ip'er fra Telenor burde vel det funke. Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 så jeg trenger du IPer? det kan jeg ikke skjønne men... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Selv har jeg en router som er jeg kobla til en hub, det går like bra det, skjønner ikke hvorfor du trenger to routere? Modem>Ruter>hub>nettkort Enkelt og greit Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Selv har jeg en router som er jeg kobla til en hub, det går like bra det, skjønner ikke hvorfor du trenger to routere? Modem>Ruter>hub>nettkort Enkelt og greit Tror poenget er at broren er kun ute etter printserver'n i router'n hos seg, mens den andre router'n skal stå mot adsl... hvis jeg ikke missforsto Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Før din [edit] trodde jeg at meningen var å koble opp med 2 ip'er... men skjønner ikke hvorfor en hub ikke kan gjøre jobben. Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Selv har jeg en router som er jeg kobla til en hub, det går like bra det, skjønner ikke hvorfor du trenger to routere? Modem>Ruter>hub>nettkort Enkelt og greit Tror poenget er at broren er kun ute etter printserver'n i router'n hos seg, mens den andre router'n skal stå mot adsl... hvis jeg ikke missforsto nettopp! TO rutere. En IP. Er det mulig å bruke en router som en switch er vel egentlig spørsmålet mitt da.... Lenke til kommentar
Johan Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 De fleste xDSL rutere har innebygget switch, så det skulle ikke være et problem. Koble switchdelene av ruterene sammen, og xDSL inn på WAN delen på en av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå