Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med to routere

Anbefalte innlegg

Har et nettverksproblem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Vi har bredbånd fra telenor(!) hjemme. ADSL boksen er koblet til en router som tar seg av de 4 maskinene som står her. Helt vanlig oppsett med andre ord.

Men nå har det seg sånn at jeg ønsker koble til en router til. Altså to routere. Vil dette funke??

En switch er det ikke aktuelt å bruke pga diverse forhold.. OK , here it goes(for spesielt interesserte)

Hus med 3 etasjer, ADSL inn i 2. etasje, mitt rom i 3. , broderns rom i 1. I første står det 3 maskiner, jeg skal ha en på toppen. dermed må jeg ha en router i andre etasje(telenor) og en switch(router) nere. Min bror har kjøpt en router med printerserver og det blir ikke aktuelt for han å kaste den ut, eller fjerne den fra nere! dermed må jeg ha en router til :(

Men kan jeg ha to routere var spørsmålet ? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg en router som er jeg kobla til en hub, det går like bra det, skjønner ikke hvorfor du trenger to routere?

Modem>Ruter>hub>nettkort

Enkelt og greit :)

Tror poenget er at broren er kun ute etter printserver'n i router'n hos seg, mens den andre router'n skal stå mot adsl... hvis jeg ikke missforsto

Lenke til kommentar
Selv har jeg en router som er jeg kobla til en hub, det går like bra det, skjønner ikke hvorfor du trenger to routere?

Modem>Ruter>hub>nettkort

Enkelt og greit :)

Tror poenget er at broren er kun ute etter printserver'n i router'n hos seg, mens den andre router'n skal stå mot adsl... hvis jeg ikke missforsto

nettopp! :) TO rutere. En IP. Er det mulig å bruke en router som en switch er vel egentlig spørsmålet mitt da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...