Gå til innhold

finner ingen valgt for NAT på router.

Anbefalte innlegg

Finner ingen valg for NAT på routeren min 3com OfficeConnect 3crwe51196. Prøver å koble xbox 360'n min til internett via delt nettverkstilkobling gjennom en pc (win xp). Får koblet til internett med xbox'en, men ikke til live, da internett testen feiler (Your NAT type is Moderate)

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd xbox.com sin løsning uten at det heller funket (den innebar åpning av flere porter)

"Q. What ports need to be open for Xbox Live to work properly?

A. If your NAT appears as MODERATE or STRICT, making sure that the ports listed below are open may improve your gaming experience.

UDP 53

UDP 88

UDP 3330

UDP 3074

TCP 3074"

Lenke til kommentar
Har du ADSL modem mellom internett og din 3com router?

Telenor leverer som regel SpeedTouch..

Internett->ADSL-Modem(f.eks SpeedTouch)LAN -> 3com routers WAN port

har telenor adsl og speedtouch ja. Har du noen anelse om hvordan jeg får fikset det?

Lenke til kommentar

jepp.. den speedtouch har en NAT den også.. skriv inn adressen 10.0.0.138 som skal være standard adressen til speedtouch.. Finn fram til connections eller no, skal være en link i bunn av siden som sier Bridge Modus.. så du kan sette denne speedtouchen i BridgeModus.. det betyr at den router ALL trafikk til din 3com.. Så da må du sette opp din 3com med WAN oppkobling: PPPoE og bruke ditt påloggingsnavn og passord.. Når det er gjort, så er det kun din 3com som har NAT.. Da skulle ting bli veldig mye enklere.. ;)

Lenke til kommentar

den står i PPPoE nå, da må du resette speedtouch modemet så omstarte det.

Reset hullet er bak modemet, stikk in penn/nål/binders ol. Hold inne i i ca 15 sek så slipp og ta ut strømmen i 30 sek.

Da skal du få en speedtouch tilkobling i dine nettverk, da kan du 2 klikke på den, eventuelt bruke 10.0.0.1 eller 10.0.0.138

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...