Navido Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Joda. jeg har tenkte å kanskje oppgradere systemet mitt. Her er mitt nåværende system: Epox 8kha+ Athlon Xp 1700 Geforce 3 ti 200 deluxe 512 ddr ram 266 mhz soundblaster live 5.1 180 gb harddisk (60gb+120gb) Det jeg tenkte å bytte ut er hovedkort cpu og skjermkort med disse: Epox Rda+ Ati radeon 9700 pro Athlon xp 2400 Så nå lurer jeg på en del ting: Det jeg tror vil gi mest utslag er hvis jeg bytter ut skjermkortet, men jeg tenker at det burde være godt med cpu kraft også og derfor tviler jeg litt på xp 1700 og tenkte å investere i en xp 2400. Kunne gjerne tenkt meg xp 2500 siden den kjører på 333 men tviler på at det er så stor forskjell på ytelsen mellom en 2,4 og 2,5 på tanke med ytelse og pris? Også er det hovedkortet. Jeg kjøpte jo det over 1 år siden. Vil det ha en merkbar ytelsesforskjell på systemet hvis jeg kjøper et n-force2 basert hovedkort? Burde jeg kanskje gå for ett bedre hovedkort? Har forresten psu på 340 W. Det burde holde mer enn nok det? Skjermortet tror jeg ikke det er så mye å utsette på Uansett.. svar og tips og forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Navido Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Ingen som har noen formening? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Nforce2 er betydeligere raskere, bare se på testen av hw.no av Asus A7N8X Deluxe! Anbefaler forresten det! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Min 'formening' er at du bør vente noen måneder før neste oppgradering... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 du har jo relativt rask maskin,kanskje vente til september og heller ta athlon64. hvis du skal ha nå hvorfor xp2400?xp2500 barton er jo bedre kjøp Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg hadde oppgradert skjermkort og venta med resten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det du har tenkt først er ikke noe dårlig valg. XP 2400 gir mest for penga med det HK. enkelt å klokke til XP 2600 uten å stresse for mye Skjermkortet ditt kan du vente litt med.(2-3mnd) prisene vil falle en del pga nye lanseringer utover våren. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har forresten psu på 340 W. Det burde holde mer enn nok det? btw, ville ventet med å oppgradere. Systemet ditt holder masse fortsatt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg ville vel ventet hvis det ikke er slik at du ikke får brukt pc'n til det du ønsker.F.eks dårlig framerate i spill etc. Det er liten vits i å oppgradere pga at man synes specen er litt lav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå