Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Kan dette bli fint uten proff hjelp?

zuuchii

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Nissan Primera 94modell.. Den har et par gamle Blaupunkt høytalere i hattehyllen, som skal skiftes ut med mindre subwoofere. Men jeg må jo ha "vanlig" lyd og! Så jeg sjekka frontdørene og fant noe som ligner på ventilasjon, men har funnet ut at det bare er til pynt. Så jeg regner med dette er et sted hvor det er beregnet plass til ekstrautstyr, som høytalere. Hvis jeg fjerner plastdekselet og setter inn en høytaler, hvordan fyller jeg da ut rundt? kan ikke bare ha en høytaler rett i døra, og inn i bilens metall. Bør dette gjøres profft? eller er det noe jeg kan fikse med stikksaga selv?

Hører gjerne andres meninger / erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker! flotte bilder og. døra mi er eksakt den samme som på bildene så nå får jeg innblikk i åssen døra mi ser ut på innsiden :) men vet ikke om jeg får det like profft som det der da hehe. blir nok litt mer primitivt. takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
takker! flotte bilder og. døra mi er eksakt den samme som på bildene så nå får jeg innblikk i åssen døra mi ser ut på innsiden :) men vet ikke om jeg får det like profft som det der da hehe. blir nok litt mer primitivt. takk for hjelpen.

Jeg ordna høyttaler i en lignende dør til en Mercedes 190E en gang i tiden, da plukka jeg rett og slett ut hele det plaststykket som er nederst der, med "lomma" og alt, også laget jeg en erstatning til denne i treverk som jeg pussa ned timesvis og lakka i X antall strøk slik at den matchet sånn ca det imiterte treverket som satt i bilen fra før av. Dette ble faktisk seende veldig bra ut. I tillegg fikk jeg fordelen av at festet til høyttaleren ble veldig tight og fint siden den ble sittende i en ganske så massiv bit med tre =)

Lykke til uansett hva du gjør, det er morsomt å se det ferdige resultatet når du vet du har gjort det selv =)

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...