Gå til innhold

4x1 eller 2x2 Corsair Dominator?

Mhz

Anbefalte innlegg

OM jeg velger et 775 build over et i7 build (enda ikke bestemt), burde jeg da velge av 4x1 eller 2x2?

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D

2x2 eller 4x1

Hvordan vil 4x1 påvirke stabilitet generelt og stabilitet mht overclock? Hvis jeg velger 775 har jeg planer om å klokke en E8500 eller E8600 over 4ghz. Hovedkortet P5Q deluxe støtter 16gb ram, så selv med 4x1 kan jeg oppgradere til 8gb senere.

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har fire minneslotter på hovedkortet vil du aldri kunne montere mer enn fire brikker. Så jeg ser ikke helt hvordan du kan oppgradere til 8GB med 4x 1GB brikker i utgangspunktet. (Selvfølgelig uten å bytte brikker)

Kjøp et 4GB sett!

Et PC6400 sett vil holde til E8600 og ganske sikkert også til E8500, planlegger vel litt klokking av minne også.

4 brikker kan skape problemer, men kan også gå helt fint.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være 16gb maks med 4 slotter? Finnes jo ikke minne med 4gb i en brikke. Jaja, men uansett, kjøper nok et 2x2gb sett da ;)

Men hvis jeg går for en E8500 som er 9,5 multiplier og klokker over 4ghz trenger jeg jo mer enn PC6400 ram. Hvis du hadde giddet å vise hvordan dette hadde vært mulig med PC6400 ram hadde det vært fint.

Endret av Mhz
Lenke til kommentar

Å? https://prisguiden.no/product.php?productId=99588 Finnes ikke med 4Gb per brikke sier du? Men hva er det i den linken der? :p

Joda, du kan få det til med PC6400 ved å sette en lavere divider.

Men PC 8500 funker om du ikke vil dette, er enkelt å sette divideren på ABIT HK, er litt usikker på Biostar kortet mitt og ASUS vet jeg ikke helt siden det eneste ASUS kortet jeg har er nForce basert og disse er litt mer styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...