Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen reagerer ikke

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg tror noe er riv ruskende galt med pcen min, etter at jeg lastet ned programmene: Zone Alarm og BitLord så har det oppstådt en del feil på datamaskinen. For det første så klarer jeg ikke å slå av datamaskinen, den nekter rett og slett å slå seg av, når jeg trukker på "Avslutt" så reagerer ikke datamaskinen i det hele tatt og jeg er nødt til å presse og holde inne knappen som jeg bruker for å starte datamaskinen.

En annen feil er at jeg etter jeg har surfet på nett en stundt kommer det opp en advarsel om som sier noe om at scriptet på siden er feil, så henger firefox seg opp og jeg får ikke lukket programmet, en person i klassen min som er flink på datamaskiner sier at jeg må trykke på ctrl + alt + delete og klikke på "oppgavebehandling" -> "Prosseser" og velge firefox fra menyen og klikke på "Avslutt prosess", problemet er da at pcen heller ikke reagerer her, prossesen eksisterer fortsatt.

Har kjørt Avast, Ad-Aware og Spybot uten resultater. Er det noen som vet hva problemet kan være. Jeg er ikke så veldig god i data, så det hadde vært fint om dere kunne forklare det på en lett måte, altså ikke så mange avanserte ord hvis dere skjønner :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEi!

Har hatt noe av det samme problemet for en del år siden, men husker ikkje 100% hva eg gjorde da.

men det kan virke som Internet explorer som herjer litt med systemet, en mulighet er å prøve å oppdatere den. google opp IE og laste ned.

men som mangen andre data problem er det et program eller en operasjon på maskinen din som bruker alle resursene på maskinen din.

om du åpner oppgavebehandlingen(ctrl+shift+delete) trykker på prosesser.

der ser du resursbruken til alle aktive prosesser som kjøres på maskinen din, du ser også hvor mye "ledig cpu" du har. kjører cpu(prosessor) 100% vil ikkje maskinen reagere på noe av det du gjør. der for bør du sjekke hvilken prosess som tar alle resursene. det finner du på listen. skrive ned navnet og søke det opp i google eller noe, der vil du finne ut om denne prosessen er rettet mot windows, eller om det er virus eller noe.

det er ikkje uvanlig at noen programmer har dårlig kompabilitet ovenfor enkelte andre programmer, dette kan føre til en "kresj".

men om dette problemet fortsette får du prøve å sitte windows cdèn i og boote i dos. --> starter maskinen på nytt med cd\dvd i maskinen, sørge for at maskinen begynner å lese den i oppstarten. kan være du må inn i bios for å endre boot prioriteringer for at maskinen skel først starte å lese fra dvd-rom enn harddisk.

når du starter opp fra dvdèn følger du det som står på skjermen. Du får opp noen alternativer til slutt og der velger du reparer windows.

håper noe av dette hjelper deg, kunne ha forklart noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...